Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mijati
#3145369
Inmiddels is onze kleine Wiebe (geboren 27/6, afgespeend op kvv) hier komen wonen.
Gisteren heeft hij een mooi portie barf gehad, dat is prima gegaan en vandaag ook geen restjes van de kippennek gezien. Ik had ze gisteren nog wel geplet. Volgende keer dus maar ongeplet geven.
Nu de vraag: wanneer mag ik kippenvleugels, kipkarkas, konijnkarkas ed gaan toevoegen. Bij mijn grote vond ik het lang niet zo eng als bij deze kerel. Maar ik merk wel dat hij ook het knabbelen erg fijn vind.
Voor mijn gevoel kan ik hem ook pas meer laten barfen als hij andere meer als alleen kippennek kan eten.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3145371
Kwartel en konijnkarkas ken je heel snel voeren idd eerste dagen mss ff pletten.
Kipvleugel kijk daar echt mee uit dat je hem bv inknipt.
Of je neem die kleinere borrelhapjes, maar ook daar kijk ermee uit dat het niet hap slik weg is.
Ik ben met die kleine stukjes bang dat het niet gekauwd word en dan bv blijf steken in de keel. ???
Door Lizzy
#3145372
Oh nou, ik zou nu al alles durven toe voegen dat je opnoemt. Ik zou alleen de vleugels goed pletten en de karkassen ook een paar klappen op geven. Hier aten ze vanaf 6 weken al allerlei karkassen. Alleen haas vond ik te hard, dat maalde ik.
Door Mijati
#3145376
Super, dan gaan we eens zien wat ik allemaal kan verzinnen voor hem.
Gelijk nog een vraag die mij te binnen schiet, vanaf wanneer mag ik een eitje geven? Hij weegt nu 4 kilo en komt ongeveer 75-100gr per dag aan (dus zeg anderhalf pond per week).
Laatst gewijzigd door Mijati op wo 19 aug 2015, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3145383
Mijati schreef: Super, dan gaan we eens zien wat ik allemaal kan verzinnen voor hem.
Gelijk nog een vraag die mij te binnen schiet, vanaf wanneer mag ik een eitje geven? Hij weegt nu 4 kilo en komt ongeveer 75-100gr per dag aan (dus zeg anderhalf pond per week).
Vanaf vandaag? Ik zou er lekker eens per week een geven.

Een pup van 4 kg is natuurlijk een kleintje dus ik denk dat je de karkasjes en vleugels wel flink moet bewerken. Een vleeshamertje is echt heel fijn als gereedschap!
Door Mijati
#3145413
gelukkig gaat hij snel groeien, Lizzy. Hij zal over een maand of 4 al wel een kilo of 20 zijn, het is een bouvierpupje.

Ik denk wel dat hij blij gaat zijn met karkasjes en vleugeltjes, hij wilde gisteren al uit de bak van zijn grote zus pikken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3148152
Parelhoen is ook mooi zacht, dat gaf ik op 8 weken ook graag.
En vis als haring en sardien.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3148189
Mijati schreef: gelukkig gaat hij snel groeien, Lizzy. Hij zal over een maand of 4 al wel een kilo of 20 zijn, het is een bouvierpupje.

Ik denk wel dat hij blij gaat zijn met karkasjes en vleugeltjes, hij wilde gisteren al uit de bak van zijn grote zus pikken.
Gwboren 27/6, dus dan hebben we het over een pup van ongeveer tien weken. Dan is 4 kilo voor een bouvierpup wel erg weinig. Dat wegen mijn oespups (die qua eindgrote redelijk gelijk zijn aan de boef) met 4 weken al.
Door Lizzy
#3148199
Ja, dat is zeker heel weinig, dat moet haast wel een tikfoutje zijn. Dalmatier puppen wegen rond de 5 weken ook al 4 kg.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3148229
Mijati schreef: Super, dan gaan we eens zien wat ik allemaal kan verzinnen voor hem.
Gelijk nog een vraag die mij te binnen schiet, vanaf wanneer mag ik een eitje geven? Hij weegt nu 4 kilo en komt ongeveer 75-100gr per dag aan (dus zeg anderhalf pond per week).
Klopt dat wel?

Nelson (labrador) woog met 8 weken bijna 6 kilo en kwam een kilo per week aan.
Door Mijati
#3148269
Ik snap jullie bezorgdheid over het gewicht van Wiebe. Hij is nu 9 weken en weegt 5 kg. Hij komt netjes aan. Zijn volle zus van anderhalf is qua grootte blijven steken op 55cm (gewicht slechts 22kg en keurig op gewicht, je kan de ribben nog maar net voelen, meer hoeft dus niet), dus ongeveer 5 cm te klein voor een bouvier. De verwachting is dat Wiebe volwassen rond de 60cm zal zijn en ongeveer 30 kg zal wegen.
Hij is niet mager, maar netjes en verder helemaal gezond. Wel heeft Wiebe vermoedelijk een virusje gehad in het nest en daardoor 2 dagen dwangvoeding gehad. Nu eet hij om te scheuren, hij krijgt ongeveer 80gr per kg lichaamsgewicht.

Ik zal zo eens wat foto's opzoeken en plaatsen.
Ik voel me ook niet aangevallen, maar vind het juist heel aardig dat jullie iets opmerken en je verbazing er over uitspreken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door