Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3147971
Ik deed een vrij zware job, weinig zitten en veel met zware pakken rondzeulen. Ik heb bijna altijd een smoothie mee van twee stukken fruit en ongeveer 200gram groene bladgroenten, gemixt met water of voor meer fruitsmaak met afgekoelde fruitthee. Dat drink ik tijdens de dag. Soms eet ik ook nog iets extra tijdens mijn pauze en dat is dan meestal yofu met fruit, havermout, brood of restjes van het avondeten zoals een salade met peulvruchten, pudla,... dingen die je koud kan eten. Als ik snoep crash ik snel en als ik behalve yofu nog iets anders eet dan mijn smoothie ben ik ook beduidend lomer en krijg ik al snel buikkrampen.

Ik vind een smoothie ideaal als je zwaarder werk doet, je kan regelmatig een slokje nemen tijdens de dag, krijgt er veel energie van en het valt niet zwaar wat voor mij dus wel een probleem is als ik na het eten in beweging ben.
Door Pien123
#3148071
Ik drink al jaren voedingsshakes van Herbalife.
Alles zit erin, ik hou mijn gewicht onder controle.
Als ik tijdje fysiek zwaarder bezigen neem ik een sports haken erbij.

Daarnaast lekker fruit en groente.

Vrij zwaar werk in de gezondheidszorg, met name in de lichamelijk gehandicapten zorg.

Natuurlijk ook regelmatig een tosti ofzo.
En als ik s avonds werk eet ik mee wat de pot schaft dat is soms een gekookte maaltijd soms een appetito ofzo.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3148081
Eens kijken wat ik vandaag allemaal tijdens het werk heb gegeten.
Vanochtend eerst 4 boterhammen (2 kaas en 2 nutella) en een mueslireep. Tussen de middag een maaltijdsalade met kip. Tussendoor een banaan en een kiwi, klein schaaltje cashewnoten en een ligakoek (Vera eet die dingen dus niet en iemand moet ze opeten). Vanavond 3/4 pizza met prosciutto en rucola en een half bakje aardbeienyoghurt. Ik heb vanochtend een glas kokosrijstmelk gedronken en voor de rest water. Straks ga ik een blikje fanta drinken en later misschien nog een schaaltje noten eten en/of nog een mueslireep.
Ik werk 24/7 en heb redelijk fysiek actief werk. Geestelijk is het ook inspannend.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3148095
Ik begin om een uurtje of 8 half 9. Thuis eet/drink ik niets. Ik begin op mijn werk met lekkere sterke koffie. Op mijn werk heb ik altijd knäckebröd. Meestal neem ik kaas mee als beleg (brie of oude brokkelkaas) Ik eet als ik trek heb. Soms veel soms weinig ( varieert tussen nul en 6 knäckebrödjes) hangt er van af hoeveel trek ik heb. En tussendoor drink ik koffie, veel koffie. Ik werk tot een uur of 3.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3148112
Wat eten jullie weinig!

Ik eet in de ochtend 1/5 liter havermoutpap met een banaan en een kiwi.
Dan heb ik pas om 12 uur weer honger, en eten manlief en ik samen brood. Hij 12-14 sneetjes, ik 8-10.
Om 15.00 eet ik dan een handje noten, rozijnen of wat fruit.
Om 18.00 eten we een gezonde, warme maaltijd. 6 dagen per week, 1 dag frietjes of soep. Meestal aardappels, groenten en wat vlees. Of pasta.
Om 20.00 uur eet ik dan een schaal (soja)joghurt. En als ik een training heb gehad eet ik nog gerust 4 boterhammen.

Door de dag heen drink ik alleen water. 's Avonds af en toe sap of thee.

Met dit schema moet ik nog steeds hard mijn best doen om niet af te vallen. Ik heb een bmi van 19.
Mocht iemand een kilo of 10 kunnen missen? Stuur maar hierheen!
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3148113
Hope schreef: Wat eten jullie weinig!

Ik eet in de ochtend 1/5 liter havermoutpap met een banaan en een kiwi.
Dan heb ik pas om 12 uur weer honger, en eten manlief en ik samen brood. Hij 12-14 sneetjes, ik 8-10.
Om 15.00 eet ik dan een handje noten, rozijnen of wat fruit.
Om 18.00 eten we een gezonde, warme maaltijd. 6 dagen per week, 1 dag frietjes of soep. Meestal aardappels, groenten en wat vlees. Of pasta.
Om 20.00 uur eet ik dan een schaal (soja)joghurt. En als ik een training heb gehad eet ik nog gerust 4 boterhammen.


Door de dag heen drink ik alleen water. 's Avonds af en toe sap of thee.

Met dit schema moet ik nog steeds hard mijn best doen om niet af te vallen. Ik heb een bmi van 19.
Mocht iemand een kilo of 10 kunnen missen? Stuur maar hierheen!
10 kilo? Makkelijk! Komt ie!
Maar dan beweeg jij vast heel veel!!! Ik niet, dat is het verschil  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3148115
Ik heb ook nog wel een laag spek in de aanbieding. Mijn fysieke activiteit bestaat met de duplo spelen, af en toe eens een pamper verschonen, wc soppen, 500 meter naar de AH fietsen. En Vera aan de tiet leggen, maar dat doe ik Ittend met de pootjes omhoog of liggend. Het is actiever dan een kantoorbaan (sowieso omdat ik altijd moeder ben, dat stopt niet in de avond ofzo), maar beduidend minder actief dsn de hele dag achter de knollen aanrennen.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3148118
nog steeds dezelfde kantoorbaan als dat ik 3 jaar geleden had  ;)

ik ontbijt om 6.30 met een herbalife shake, s ochtends krijg ik echt niets anders binnen.
Dan een uurtje of 10.30 een appel of bakje met meloen of komkommer.
12.00 2 tot 4 sneetjes maisbrood met kaas of een broodje uit de kantine met een soepie.
s middags soms nog een appel en s avonds warm eten. Na het eten soms een handje nootjes of een stukje chocolade.

Dat ik zwaar overgewicht heb moge duidelijk zijn. Ik beweeg weinig, ja lopen of fietsen met de honden maar dat is het ook wel.
Wel weet ik dat als ik wil afvallen ik nog meer (lees vaker) moet eten en ik heb al moeite dit patroon vol te houden.
Ook hier staat een afspraak met de diëtiste op de planning.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3148129
Hope schreef: Wat eten jullie weinig!
Nou, inderdaad! Ik dacht dat ik bizar weinig at, maar kennelijk is het heel normaal.  :biggrin2:

Ik ontbijt niet. Eet 3-4 droge crackers in de auto onderweg naar m'n werk. In de lunch 2-3 boterhammen (als ik op kantoor ben) of een broodje (ergens bij de klant). Op de terugweg naar huis een appel. Tussendoor veel koffie en water en soms een handje M&M's (op kantoor hebben we áltijd M&M's staan  >:()
Door Lil
#3148159
Hope schreef: Wat eten jullie weinig!

Ik eet in de ochtend 1/5 liter havermoutpap met een banaan en een kiwi.
Dan heb ik pas om 12 uur weer honger, en eten manlief en ik samen brood. Hij 12-14 sneetjes, ik 8-10.
Om 15.00 eet ik dan een handje noten, rozijnen of wat fruit.
Om 18.00 eten we een gezonde, warme maaltijd. 6 dagen per week, 1 dag frietjes of soep. Meestal aardappels, groenten en wat vlees. Of pasta.
Om 20.00 uur eet ik dan een schaal (soja)joghurt. En als ik een training heb gehad eet ik nog gerust 4 boterhammen.

Door de dag heen drink ik alleen water. 's Avonds af en toe sap of thee.

Met dit schema moet ik nog steeds hard mijn best doen om niet af te vallen. Ik heb een bmi van 19.
Mocht iemand een kilo of 10 kunnen missen? Stuur maar hierheen!
Nog veeeeeeel meer dan 10 kg in de aanbieding  ;) :-*

Ik ben dus extreem dik, mijn kamergenote extreem dun en gek genoeg zijn wij de enige die elkaar begrijpen. Wij zien er wel totaal anders uit, maar hebben exact hetzelfde probleem. Wat wij ook doen, dat figuur veranderd niet en dat is gewoon heel vervelend.
Door Lizzy
#3148168
Leo eet 's morgens een flinke bak havermout met havermelk (havermelk maak ik zelf en waar ik extra rauwe honing doorheen doe) en daar doet hij een appel en een banaan door. En momenteel ook zelfgemaakte vijgen compote.

Om 11 uur eet hij een bak muesli met volle yoghurt.

Tussen de middag eet hij 4 a 5 boterhammen met omelet of kaas of zelfgemaakte eier of dooie vissalade of vega-worst.

Om een uur of 15 neemt hij dan een evergreen-achtige koek of een Sultana.

Om 18 uur eet hij het liefst een bak pinda's leeg maar dat mag ie niet meer van mij dus meestal een schaaltje olijven op water (die ik zelf lekker maak met knoflook, Italiaanse kruiden en olijfolie).

Om 19 uur warm eten. Meestal iets van pasta met verse groenten of rijst met verse groenten en een vega-hap of aardappelen met groenten en een vega hap.

En feitelijk is dit te weinig want hij heeft een BMI van 18. Ik heb geen idee meer hoe ik hem aan kan laten komen zonder dat ik hem echt ongezonde troep ga meegeven. En meer brood kan hij niet op.
Door sella
#3148170
Wat ik zelf eet is sterk wisselend.
in de ochtend of 1 broodje tomaat, banaan of aardbei.
Of 2 boekweit pannekoeken(flensjes recept) met fruit en in pms periode met stroop.
2 bakken risttreto.
Tussendoor water of kruidenthee.
Lunch fruit salade. of boekweit pannekoek met de fruitsalde erop.
Tussendoor water of kruidenthe.
Warm eten
avond tussendoor wat snippers oude kaas met dunne plakjes augurk
Ik doe huishouden, en de verzorging van de honden, en uitlaten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3148210
Lizzy schreef: Leo eet 's morgens een flinke bak havermout met havermelk (havermelk maak ik zelf en waar ik extra rauwe honing doorheen doe) en daar doet hij een appel en een banaan door. En momenteel ook zelfgemaakte vijgen compote.

Om 11 uur eet hij een bak muesli met volle yoghurt.

Tussen de middag eet hij 4 a 5 boterhammen met omelet of kaas of zelfgemaakte eier of dooie vissalade of vega-worst.

Om een uur of 15 neemt hij dan een evergreen-achtige koek of een Sultana.

Om 18 uur eet hij het liefst een bak pinda's leeg maar dat mag ie niet meer van mij dus meestal een schaaltje olijven op water (die ik zelf lekker maak met knoflook, Italiaanse kruiden en olijfolie).

Om 19 uur warm eten. Meestal iets van pasta met verse groenten of rijst met verse groenten en een vega-hap of aardappelen met groenten en een vega hap.

En feitelijk is dit te weinig want hij heeft een BMI van 18. Ik heb geen idee meer hoe ik hem aan kan laten komen zonder dat ik hem echt ongezonde troep ga meegeven. En meer brood kan hij niet op. [\bold]


Dat probleem ken ik. En dan komt de dietist dus aan met volle kwark en slagroom, en dat vind ik dan weer geen strak plan.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3148211
Hope schreef: Dat probleem ken ik. En dan komt de dietist dus aan met volle kwark en slagroom, en dat vind ik dan weer geen strak plan.
Hoezo niet? Omdat het koeienzuivel is?
Het bevat namelijk wel veel vetten en eiwitten, essentiele bouwstoffen, ook voor spiermassa.
Door Lizzy
#3148214
Ik vind, je kunt geen zuivel blijven eten. Hij eet al een flink portie volle yoghurt op een dag. En bovendien denk ik dat veel vet niet gezond is, zeker niet als je daarbij ook nog behoorlijk wat koolhydraten eet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door