Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cherry10
#3147877
Hallo,

Samen met mijn vriend heb ik een Jack Russell van 10 jaar genaamd Cherry.
Hij is al een tijdje niet meer echt blij. Vandaar dat ik me aangemeld heb.
In Januari 2014 is hij gecastreerd en in Maart zijn we versvlees gaan geven.
Het ging toen heel goed alleen werd hij te dik.
November 2014 vond ik dat hij erg smakkerig was. We hebben toen wat dingen met zijn eten geprobeerd en het leek minder te worden. Na verloop van tijd toch maar naar de da omdat ik het niet vertrouwde en hij aan zijn pootjes begon te likken.

Hij heeft afgelopen jaar drie keer een blaasontsteking gehad waarvoor hij nu blaasgruisbrokken krijgt.
Ik heb wel vitamine c en cranberry gebruikt maar het kwam steeds terug volgens de dierenarts door het eten.
De dierenarts kon een voedingsdeskundige vragen een dieet samen te stellen hiervoor zodat hij vlees kan eten.
Dit had wat ik begrepen heb niet zoveel slagingskans en kostte ongeveer honderd euro.
Heeft iemand hier een idee over? Ik wil hem toch niet altijd die brokken geven.

Daarbij heeft hij ook al net zolang last van buipijn/misselijheid waarvoor we ook van alles geprobeerd hebben.
We hebben alleen nog geen scopie gedaan. Waaraan ik twijfel of we dat willen/zin heeft.
Hij krijgt sinds kort weer zitac wat niet echt helpt.
Maar met deze brokken gaat het waarschijnlijk ook niet weg.

Ik hoop dat hier nog tips en ideeen zijn.
Door Lizzy
#3147919
Cherry10 schreef: Hallo,

Samen met mijn vriend heb ik een Jack Russell van 10 jaar genaamd Cherry.
Hij is al een tijdje niet meer echt blij. Vandaar dat ik me aangemeld heb.
In Januari 2014 is hij gecastreerd en in Maart zijn we versvlees gaan geven.
Het ging toen heel goed alleen werd hij te dik.
November 2014 vond ik dat hij erg smakkerig was. We hebben toen wat dingen met zijn eten geprobeerd en het leek minder te worden. Na verloop van tijd toch maar naar de da omdat ik het niet vertrouwde en hij aan zijn pootjes begon te likken.

Hij heeft afgelopen jaar drie keer een blaasontsteking gehad waarvoor hij nu blaasgruisbrokken krijgt.
Ik heb wel vitamine c en cranberry gebruikt maar het kwam steeds terug volgens de dierenarts door het eten.
De dierenarts kon een voedingsdeskundige vragen een dieet samen te stellen hiervoor zodat hij vlees kan eten.
Dit had wat ik begrepen heb niet zoveel slagingskans en kostte ongeveer honderd euro.
Heeft iemand hier een idee over? Ik wil hem toch niet altijd die brokken geven.

Daarbij heeft hij ook al net zolang last van buipijn/misselijheid waarvoor we ook van alles geprobeerd hebben.
We hebben alleen nog geen scopie gedaan. Waaraan ik twijfel of we dat willen/zin heeft.
Hij krijgt sinds kort weer zitac wat niet echt helpt.
Maar met deze brokken gaat het waarschijnlijk ook niet weg.

Ik hoop dat hier nog tips en ideeen zijn.
Heel even, want ik begrijp het niet helemaal. Je hond eet al brokken. Dan weet je toch nu of hij nog steeds buikpijn heeft en misselijk is...? Of mis ik iets/snap ik je verhaal niet?
Door Lizzy
#3147920
Welkom trouwens!

Wat ik ook nog graag wil weten: is de urine via een punctie (steriel) afgenomen en op kweek gezet? Dat lijkt me bij de derde keer ontsteking wel minimaal noodzakelijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door