Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door bastet
#3147671
Normaal ben ik er niet zo van om hulp te vragen via een forum, maar ik ben nu echt een beetje te einde raad en hoop dat jullie misschien nog tips hebben waar ik zelf nog niet aan heb gedacht.

Onze amerikaanse stafford heeft er een handje van om te ontsnappen uit onze tuin als we er niet bij zijn.
Het is steeds aan dezelfde kant waar hij in de tuin van de buren beland, vanuit deze tuin kan hij eventueel naar nog 2 andere tuinen, waarbij er in een andere tuin ook een hond zit die (net zoals de mijne) niet kan opschieten met andere reuen. Ik wil er dus niet op wachten totdat deze 2 elkaar een keer ontmoeten en het fout gaat  :-X

Toen we hier kwamen wonen stond er aan de kant waar hij steeds ontsnapt een gaashekwerk van ong. 1m hoog. In het begin duwde hij het gaas aan de onderkant omhoog en kroop eronder door. Dit hebben we proberen op te lossen, door stenen en balken te leggen op de plaatsen waar hij er onderdoor kroop, tevens hebben we de draad op diverse plaatsen in de grond vastgepind.

Dit bleek ook niet afdoende te zijn en nu hebben we voor het gaashekwerk nog stroomdraden gespannen, Maar ondanks dat er stroom opstaat is hij vanmorgen nog bij de buren kunnen komen. Volgens mij is hij er weer onderdoor gekropen, hij heeft zeker de draad geraakt want onderaan hing de stroomdraad op een plaats wat slap, maar de stroom doet hem blijkbaar niks.
Moet er misschien wel bijvermelden dat er 2 konijnen in de buurt loslopen en dat dit waarschijnlijk zo'n erge prikkel is waardoor hij alles negeert.

We zijn trouwens bezig om aan deze zijde een muur te plaatsen, maar dat is helaas nog even iets te kostbaar om een deugdelijke muur te plaatsen waar we de bovenkant ook extra willen beveiligen met stroom. In onze vorige huurwoning stond een muur van 2 meter en hier klom hij ook overheen, dus ik verwacht dat het verhogen van het hekwerk geen zin heeft.

Verder moet ik erbij vertellen dat mijn vriend steeds minder zin heeft om onze hond te houden, hij is sowieso niet van het opvoeden, het beest moet luisteren en daarmee is het klaar  :-\  Het is een stafford, dus die moet je opvoeden met klappen. Hij krijgt van andere ook vaker de bevestiging dat het werkt en is inmiddels dus heilig overtuigd dat het zo hoort en werkt, ondanks dat ik hem dingen anders probeer uit te leggen.
Dus de opvoeding die ik onze hond probeer te geven word hierdoor ook gedeeltelijk teniet gedaan ben ik bang. Hij komt ook niet meer als je hem hier roept ect.


De opties die we/ik zelf nog in gedachten hebben maar waar ik toch ook over twijfel of het wel werkt.
- stroomhalsband/onzichtbare omheining: de enigste optie die mijn vriend nog ziet, Maar aangezien de stroomdraad geen effect op hem heeft verwacht ik dat dit niet help tegen het ontsnappen, betreft het luisteren met het hierkomen zal het waarschijnlijk wel werken, maar dit is niet de manier hoe ik mijn hond zou willen trainen, zeker niet in handen van mijn vriend, want hij zou toch niet op de goede momenten gaan corrigeren en dat snapt de hond er zeker niks van wat hij fout doet.

- herplaatsen: Dit woord valt mij heel zwaar, en nu ik dit typ beginnen de tranen te rollen. Ik heb gekozen voor deze hond voor de rest van zijn leven en zolang ik voor hem kan zorgen doe ik dit ook. Dit is dus ook een oplossing van mijn vriend, hij zegt al vaker dat hij hem op marktplaats wil zetten en dergelijke.

- GT inschakelen: Ik weet niet of een GT zou kunnen helpen betreft het probleem ontsnappen, maar wel dat onze hond weer wat beter zou gaan luisteren en hopelijk ook een ander inzicht wat betreft een hond opvoeden inhoudt bij mijn vriend.

- alles onder toezicht: De tijdelijke oplossing die ik nu toepas, onze hond dus niet meer de vrijheid geven om los in de tuin te kunnen lopen zonder toezicht. Op dagen dat ik vrij ben is dit geen probleem, maar op dagen dat ik moet werken betekend het helaas, dat hij 's ochtends even eruit mag voor te wandelen en 's avonds zodra ik thuiskom kan hij weer wat beweging krijgen (wandelen en buiten met hem spelen) maar als ik moet koken/douchen/stofzuigen ect. zou hij dus weer terug in zijn bench moeten omdat ik geen toezicht op hem heb, terwijl hij tot nu toe dan kon rondslenteren in de tuin.
Wat ik er misschien ook nog moet bij vermelden is dat onze honden niet binnen komen, mijn vriend is (niet extreem, maar toch) allergisch voor honden, ze hebben een garage (90m2) en de tuin (700m2) waar ze normaalgesproken vrij kunnen rondlopen als we thuis zijn. Als ik dus binnenshuis dingen moet doen heb ik geen direct toezicht op de honden.

- Kennel: We hebben nog een kennel in de tuin staan, alleen is deze nog niet af. Het is een kennel van ongeveer 2,5 bij 2,5.
Als ik ervoor zorg dat er een hok in komt te staan waar hij in zou kunnen schuilen tegen wind en weer en er een goed slot op zet zou hij in principe ook hierin kunnen worden gezet. Hij heeft dan meer ruimte dan in de bench, hij kan wat rondlopen maar dat is dan eigenlijk ook alles. Kan hem natuurlijk ook afleiding geven door middel van speeltjes.


Zoals jullie misschien al hebben kunnen opmaken is niet alleen het ontsnappen een probleem, maar ook de band tussen onze stafford en mijn vriend is een probleem, we hebben ook nog een andere hond (border collie) en met haar heeft hij geen problemen, het enigste is dat ze een groot gat in de tuin heeft gegraven, maar daar doet hij niet heel erg moeilijk over.
Bij de stafford is elk klein dingetje wat hij fout doet eigenlijk al teveel.


Wat ik nu zelf in gedachten heb om te gaan doen is om momenteel onze hond er alleen uit te laten als ik thuis ben en als ik hem zelf in de gaten kan houden, dit laat ik dus ook aan niemand anders over.
Ondertussen ga ik kijken dat ik de kennel afmaak en dus een nachthok ga aanschaffen en zorgen dat de kenneldeur goed op slot kan.
En zodra we voldoende gespaard hebben gaan we beginnen met het bouwen van een muur.

Tevens zou ik ook eens een GT willen uitnodigen om hopelijk weer de band tussen mijn vriend en onze hond te verbeteren.
Ik zat zelf te denken aan Jeroen Stallen, hoor veel goede dingen over hem en heeft veel ervaring met staffords. Maar mocht iemand een andere goeie GT weten dan hoor ik dat graag.


Sorry voor dit ellendig lang stuk tekst, maar misschien hebben jullie nog tips en ideeën voor mij waar ik niet aan heb gedacht.
Vind het ook wel prettig om dit even van mij te kunnen afschrijven en zo zelf weer wat meer zicht te hebben op een stappenplan en een definitieve oplossing
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3147674
Om kort te zijn

Herplaatsen

Toezicht

Kennel.

Dat zijn je enige afdoende opties, waarbij "toezicht" de zwakste schakel is, want met dat jij met je ogen knippert is hij over of onder dat metertje gaas heen. Daarbij is een deur snel een keer "niet goed dicht" waardoor hij alsnog buiten zit zonder toezicht.

Je weet wat je in huis hebt gehaald, aan jou te zorgen dat je "damage controll" 100% waterdicht is.

En er zullen altijd konijnen zijn.....
Door sella
#3147678
Ik zou als de sodemieter de kennel afmaken, waardoor hij en andere dieren veilig zijn.
En alleen zelf uitlaten lijkt me een goede optie.

En een goed gesprek houden met je wederhelft.

Als hij er niet achter staat, dan zou herplaatsen een goede optie zijn.
alsje hond nog meer zelfbelonende akties heeft, dan is dat ontzetten moeilijk trainen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3147681
bastet schreef: ..........

De opties die we/ik zelf nog in gedachten hebben maar waar ik toch ook over twijfel of het wel werkt.
- stroomhalsband/onzichtbare omheining: de enigste optie die mijn vriend nog ziet, Maar aangezien de stroomdraad geen effect op hem heeft verwacht ik dat dit niet help tegen het ontsnappen, betreft het luisteren met het hierkomen zal het waarschijnlijk wel werken, maar dit is niet de manier hoe ik mijn hond zou willen trainen, zeker niet in handen van mijn vriend, want hij zou toch niet op de goede momenten gaan corrigeren en dat snapt de hond er zeker niks van wat hij fout doet.
Dit heeft in mijn ogen echt geen zin. Je merkt het nu al, eenmaal door de stroombarriérre heen, maakt niets meer uit. Een stroomband zal alleen helpen als er FLINK maar dan ook echt FLINK mee getraind wordt..

- herplaatsen: Dit woord valt mij heel zwaar, en nu ik dit typ beginnen de tranen te rollen. Ik heb gekozen voor deze hond voor de rest van zijn leven en zolang ik voor hem kan zorgen doe ik dit ook. Dit is dus ook een oplossing van mijn vriend, hij zegt al vaker dat hij hem op marktplaats wil zetten en dergelijke.
Tsjah, als jij denkt dat dat de beste oplossing is, moet je dat doen. Ik zou het zelf nooit kunnen, een dier dat bij mij binnenkomt, komt niet meer levend weg. Dit betekent dat ik vaak 'nee' zeg tegen opvangdieren die er niet inkomen, ik wil de verantwoordelijkheid niet hebben..

- GT inschakelen: Ik weet niet of een GT zou kunnen helpen betreft het probleem ontsnappen, maar wel dat onze hond weer wat beter zou gaan luisteren en hopelijk ook een ander inzicht wat betreft een hond opvoeden inhoudt bij mijn vriend.
Altijd een goed idee!! Mijn hond heeft 1x zelf een hond aangevallen, ik heb meteen een GT geraadpleegd. Liever te vroeg dan te laat, ik zou er niet aan moeten denken dat mijn hond bepaalde dingen niet zou mogen omdat ik het niet aan zou kunnen.

- alles onder toezicht: De tijdelijke oplossing die ik nu toepas, onze hond dus niet meer de vrijheid geven om los in de tuin te kunnen lopen zonder toezicht. Op dagen dat ik vrij ben is dit geen probleem, maar op dagen dat ik moet werken betekend het helaas, dat hij 's ochtends even eruit mag voor te wandelen en 's avonds zodra ik thuiskom kan hij weer wat beweging krijgen (wandelen en buiten met hem spelen) maar als ik moet koken/douchen/stofzuigen ect. zou hij dus weer terug in zijn bench moeten omdat ik geen toezicht op hem heb, terwijl hij tot nu toe dan kon rondslenteren in de tuin.
Wat ik er misschien ook nog moet bij vermelden is dat onze honden niet binnen komen, mijn vriend is (niet extreem, maar toch) allergisch voor honden, ze hebben een garage (90m2) en de tuin (700m2) waar ze normaalgesproken vrij kunnen rondlopen als we thuis zijn. Als ik dus binnenshuis dingen moet doen heb ik geen direct toezicht op de honden.
Sorry dat ik het vind, maar is dit geen vereiste van een hond? Mijn hond staat onder mijn toezicht/controle, en als ik geen zin in hem heb, ligt hij in de bench. Als ik er niet vanuit zou kunnen gaan dat iets 100% goed gaat, ligt hij in de bench. Zouden hier kinderen/mensen komen als ik weg ben, gewoon in de bench.
Dit is niet zielig. Mijn hond is dol op zijn bench, zijn we op een vreemde plek (camping/familie o.i.d.) dan ligt meneer, in zijn bench, gewoon heerlijk relaxed met 4 pootjes in de lucht :smitten: Niemand (allergische familieleden of campinggasten) die last van hem hebben  ;)


- Kennel: We hebben nog een kennel in de tuin staan, alleen is deze nog niet af. Het is een kennel van ongeveer 2,5 bij 2,5.
Als ik ervoor zorg dat er een hok in komt te staan waar hij in zou kunnen schuilen tegen wind en weer en er een goed slot op zet zou hij in principe ook hierin kunnen worden gezet. Hij heeft dan meer ruimte dan in de bench, hij kan wat rondlopen maar dat is dan eigenlijk ook alles. Kan hem natuurlijk ook afleiding geven door middel van speeltjes.
Je kunt een hond niet in een kennel of bench zetten, en ervan uitgaan dat problemen zichzelf oplossen...
De key blijft TRAINEN! Mijn voorkeur zou de GT hebben..

Heel veel wijsheid en succes gewenst met het maken van je keuze


......



Gebruikersavatar
Door Pauline
#3147683
Als jij denkt dat je je wederhelft nog zo kunt opvoeden (en met hem verder wilt) dat hij de hond fatsoenlijk gaat behandelen en opvoeden is gedragstherapie een optie, anders herplaatsen. De hond verdient een normaal leven, waarin hij geen schade kan toebrengen aan andere mensen/dieren.
Laatst gewijzigd door Pauline op do 27 aug 2015, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3147688
Mijn eerste gedachte: je vriend herplaatsen....  :-\

Als dat geen optie is, dan de hond herplaatsen. Een leven van dagen in een kennel, een baasje (je vriend) dat hem eigenlijk niet wil, ik zou mijn hond een beter leven willen gunnen.
Hoe verschrikkelijk moeilijk dat ook is
Gebruikersavatar
Door kira
#3147693
pluk schreef: Mijn eerste gedachte: je vriend herplaatsen....  :-\

Als dat geen optie is, dan de hond herplaatsen. Een leven van dagen in een kennel, een baasje (je vriend) dat hem eigenlijk niet wil, ik zou mijn hond een beter leven willen gunnen.
Hoe verschrikkelijk moeilijk dat ook is
Dat was ook mijn gedachte. Maar ik zou de hond herplaatsen en mijzelf sterk afvragen of je samen dieren moet hebben als je zo verschillend denkt over de omgang met een dier.
Door smulpaap
#3147695
pluk schreef: Mijn eerste gedachte: je vriend herplaatsen....  :-\

Als dat geen optie is, dan de hond herplaatsen. Een leven van dagen in een kennel, een baasje (je vriend) dat hem eigenlijk niet wil, ik zou mijn hond een beter leven willen gunnen.
Hoe verschrikkelijk moeilijk dat ook is


Hier sluit ik me bij aan  :)

Wat mij verder opvalt in je verhaal is : Als ik moet koken , stofzuigen enz . Het komt bij mij een beetje over als .... alles komt op jouw neer
Hond , huishouden . Nu ken ik jullie situatie en de werktijden van je vriend niet . Maar werk en huisdieren is denk ik ook taken verdelen
En een hond die energiek is heeft gewoon tijd en aandacht nodig , anders zou het ook zomaar zo kunnen zijn dat de hond zijn eigen activiteiten gaat verzinnen
Gebruikersavatar
Door pluk
#3147698
Mocht de gt toch nog in beeld komen: Jeroen Stallen is voor zover ik zie geen gt. Gedragstherapie is echt een ander vak dan een cursus gehoorzaamheid geven.
Gezien de gevoeligheid van je vriend voor de 'ik ben de baas' houding zou Bert van Straten (Packleader) wellicht een optie zijn.

Maar, ik blijf bij mijn eerste reactie: herplaatsen van vriend of hond zou naar mijn mening de enige juiste oplossing zijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3147721
Herplaatsen. Want jou vriend wil hem niet en behandeld hem slecht. Ook ik zou mijn hond een beter leven willen geven.

In de tuin is, zonder kennel die aan alle zijden (ook boven) dicht is geen optie meer. Als ze weten dat stroom maar heel even au doet interesseert ze dat geen bal. Plus dat je het gevaar loopt dat ze steeds harder erdoorheen rennen en vooral ook niet meer terug komen.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#3147725
Mijn eerste gevoel..... als je wel verder wilt met je vriend,  doe je er het beste aan om je hond teherplaatsen, bij mensen waar hij wel erg welkom is en die verstand hebben van het ras...ik denk dat je hond ook al aardig wat geconditioneerd gedrag heeft...
Je vriend snapt echt niets van een hond, de kloof zal alleen maar groter worden..
Sterkte met je beslissing!
Gebruikersavatar
Door koekje
#3147728
Pauline schreef: Als jij denkt dat je je wederhelft nog zo kunt opvoeden (en met hem verder wilt) dat hij de hond fatsoenlijk gaat behandelen en opvoeden is gedragstherapie een optie, anders herplaatsen. De hond verdient een normaal leven, waarin hij geen schade kan toebrengen aan andere mensen/dieren.
+1
En een leven waarin hem geen schade aangedaan wordt.
Dieren meppen is gewoon mishandeling.
Door Tamara
#3147732
Je vriend de deur uit trappen..  :groupwave2:


Waarom kopen jullie een stafford en een border collie, als jullie er toch niks mee doen? Nooit op een website gekeken dat het werk rassen zijn en heel veel beweging nodig hebben?
Ten tweede zijn het aanhankelijke rassen die graag bij het baasje willen zijn, en ze mogen niet eens binnen? Jullie hadden beter een chihuahua en een mopshond kunnen kopen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door