Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hylos
#3147407
Ik wil graag minder brood eten en ben daarom wel benieuw wat jullie nou zoal eten op een werkdag.

Omdat ik fysiek zwaar werk heb eet ik brood omdat het goed vult.. en ik eet het omdat het lekker makkelijk is  ;D
Hier dus gewoon brood met beleg (tomaat, kaas, salami, hagelslag, kruidenboter, pindakaas etc.). Soms eens een koek maar meestal de hele dag brood.

Wat eet je en wat voor werk doe je daar bij?
Door renate1985
#3147409
Ik werk in de bouwmarkt en sta meestal achter de kassa en servicebalie.
Bij ons kan je niet zitten dus sta heel de dag.
Tussen de middag eet ik 2 boterhammen met boterhamworst met boter.

'S ochtends begin ik met 1 boterham met jam en boter en in mijn ochtend pauze pak ik een volkoren koek.
Door Mowgli
#3147413
ik eet tussen de middag 2 boterhammen (zelf gebakken biologisch volkoren speltbrood met heel veel gele lijnzaad, sesamzaad, zonnebloempitten en pompoenpitten door het deeg gekneed, van iedere soort 4 volle eetlepels op 500 gram meel) met kaas, tijdens de tweede pauze eet ik een stuk komkommer en een appel. Ik doe zittend werk als klantenservice medewerkster aan de telefoon, ik help klanten uit 5 landen in 3 talen. Dit is geestelijk zeer zwaar, ik verbruik daarom veel energie.
Ik zorg dat ik goed ontbijt, een boterham met kaas of een salade en een flinke biologische banaan, soms nog wat yoghurt erbij. Thuis eten we uiteraard warm.
Als ik late dienst heb, dan eet ik in plaats van brood pastasalade (van speltpasta)  met veel tomaten, zwarte olijven, mozzarella en verse basilicum, of ik eet gebraden rijst met groenten en ook hier weer voor de tweede pauze komkommer en een appel.
Door Lil
#3147415
Helaas zit ik de hele dag.

S ochtends drink ik een halve liter zelfgemaakt groente/fruitsap uit de slowjuicer. Tussen de middag 1 kopje soep of wat sla en 1 boterham of max 2 boterhammen zonder soep/sla. Dat was het, maar ik moet dan ook al jaren heel veel arvallen terwijl ik 10 uur per dag op mijn krent zit.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3147417
Lil schreef: Helaas zit ik de hele dag.

S ochtends drink ik een halve liter zelfgemaakt groente/fruitsap uit de slowjuicer. Tussen de middag 1 kopje soep of wat sla en 1 boterham of max 2 boterhammen zonder soep/sla. Dat was het, maar ik moet dan ook al jaren heel veel arvallen terwijl ik 10 uur per dag op mijn krent zit.
Tjee, knap hoor dat je het daar op vol houdt. Lijkt me ook erg lastig als je zittend werk doet.. het enige wat je dan ook kunt doen tijdens je werk is op je eten letten, maar daar is ook niet veel aan natuurlijk  :(

Ik loop op een gemiddelde dag zo'n 12-15 km tijdens mijn werk in flink tempo en ik til veel zakken en kratten van rond de 20 - 25 kilo. Daarnaast is het tussen de 3 en 8 graden, dat neemt aardig meer energie maar zorgt er ook voor dat ik zo'n 3 kilo aan kleren aan heb  :biggrin2: Sommige dagen werk ik 12 uren en dan gaan er al snel 6-8 stukken brood doorheen op het werk. Ik ontbijt altijd met Quaker muesli en yoghurt, anders ga ik na een uur al van mn stokje  ;D
Ik heb dus veel voeding nodig, maar krijg van sommige brood erge buikpijn. En helaas is het bijna allemaal granenspul wat ik eet. Nadeel is dat ik er rond 5:15 uit ga en vaak pas na 6en (of na 7en) thuis ben. Ik heb dan niet zoveel zin om salades en sappen te maken.  :biggrin2:
Door monster
#3147418
Ik reis van client naar client. Soms op de fiets, soms auto. Ik neem een trommel vol fruit, crackers,, groente en noten mee en tussen iedere client pak ik wat. Ik heb soms lichamelijk zwaar werk, maar zeker geestelijk en dit werkt goed.
Door Mowgli
#3147419
Hylos schreef: Tjee, knap hoor dat je het daar op vol houdt. Lijkt me ook erg lastig als je zittend werk doet.. het enige wat je dan ook kunt doen tijdens je werk is op je eten letten, maar daar is ook niet veel aan natuurlijk  :(

Ik loop op een gemiddelde dag zo'n 12-15 km tijdens mijn werk in flink tempo en ik til veel zakken en kratten van rond de 20 - 25 kilo. Daarnaast is het tussen de 3 en 8 graden, dat neemt aardig meer energie maar zorgt er ook voor dat ik zo'n 3 kilo aan kleren aan heb  :biggrin2: Sommige dagen werk ik 12 uren en dan gaan er al snel 6-8 stukken brood doorheen op het werk. Ik ontbijt altijd met Quaker muesli en yoghurt, anders ga ik na een uur al van mn stokje  ;D
Ik heb dus veel voeding nodig, maar krijg van sommige brood erge buikpijn. En helaas is het bijna allemaal granenspul wat ik eet. Nadeel is dat ik er rond 5:15 uit ga en vaak pas na 6en (of na 7en) thuis ben. Ik heb dan niet zoveel zin om salades en sappen te maken.  :biggrin2:
Heb je dan al eens geprobeerd zelf brood te bakken?
Ik merk, dat sinds ik zelf brood bak (van speltmeel), ik geen gasvorming meer heb en ook geen brandend maagzuur. Als ik door omstandigheden geen brood heb kunnen bakken, en dan brood van de bakker of supermarkt koop, merk ik dat ik na 2 dagen al brandend maagzuur heb en dat ik weer gasvorming krijg en een opgeblazen gevoel.
Door lianneke
#3147423
Ik eet voordat ik naar mn werk ga warm eten. Ik eet thuis al drie keer.
Begin s,avonds om 6 uur tot een uur of drie. Wel neem ik fruit , koffie en water mee.
O, en een zakje droppies ;D
Als ik tijdens mn werk ook nog ga eten groei ik dicht :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3147425
Ik eet paleo en dus nooit brood.
Ik begin 's ochtends thuis altijd met een groentenomelet van verschillende groenten, 3 eieren en een paar plakjes bacon. Dan zit je wel even vol.
Dan tussendoor (rond 10-11 uur) een banaan en/of een amandelmeelmuffin.
Tussen de middag een bak rauwe groenten met soms wat pitjes (zonnepit, pompoen, etc) en een scheut olijfolie voor de vetten. En een gehaktballetje of een stukje vis.
Als ik 's middags nog trek heb, heb ik nog een appel bij me en een bakje rauwe noten/rozijnen/dadels/cranberries/etc. Maar die gaan vaker weer mee terug naar huis dan dat ik ze daadwerkelijk opeet.

En dan thuis 's avonds nog een bord groenten en vis/vlees. En dan zit je ruim over de kilo groenten per dag en dat vult goed!
Door TomsBorders
#3147430
ik begin met een krentenbol en een paar boterhammen om 5 uur, dan eet ik rond 8 uur nog 2 boterhammen en ga ik naar mijn werk. daar eet ik rond 11 uur nog 2 boterhammen en rond de lunch ga ik weer naar huis voor de hond en eet ik 4-6 boterhammen, dan weer op het werk rond 4 uur 2 tot 4 boterhammen en als ik thuis kom nog 2 boterhammen en wat sultana. rond 9 uur eten ik dan nog een goede maaltijd warm.
werk is veel op het lab staan, zitten en rondlopen tussen verschillende labs gecombineerd met data verwerking achter de pc, maar ik eet vrij veel omdat ik anders te snel af val en ik heb al vrij weinig reserves voor de aankomende winter (ik twijfel nog of je bij Kaya of bij meer ribben voelt)
Door Lil
#3147431
Hylos schreef: Tjee, knap hoor dat je het daar op vol houdt. Lijkt me ook erg lastig als je zittend werk doet.. het enige wat je dan ook kunt doen tijdens je werk is op je eten letten, maar daar is ook niet veel aan natuurlijk  :(

Ik loop op een gemiddelde dag zo'n 12-15 km tijdens mijn werk in flink tempo en ik til veel zakken en kratten van rond de 20 - 25 kilo. Daarnaast is het tussen de 3 en 8 graden, dat neemt aardig meer energie maar zorgt er ook voor dat ik zo'n 3 kilo aan kleren aan heb  :biggrin2: Sommige dagen werk ik 12 uren en dan gaan er al snel 6-8 stukken brood doorheen op het werk. Ik ontbijt altijd met Quaker muesli en yoghurt, anders ga ik na een uur al van mn stokje  ;D
Ik heb dus veel voeding nodig, maar krijg van sommige brood erge buikpijn. En helaas is het bijna allemaal granenspul wat ik eet. Nadeel is dat ik er rond 5:15 uit ga en vaak pas na 6en (of na 7en) thuis ben. Ik heb dan niet zoveel zin om salades en sappen te maken.  :biggrin2:
Ik vertrek om 7 uur en kom tussen 18 en 19 uur weer thuis en dan ga ik braaf van verse ingrediënten mijn veggie avondmaal koken en doe ik ook alvast voor de ochtend van tevoren sappen. Compleet plaatje: sta om 5 uur 's ochtends op om honden uit te kunnen laten (45 minuten) en doe dat na mijn werk ook weer voor 45-60 minuten (1 hondlief kan niet meer lang door leeftijd, maar de andere 2 moeten daarom wel extra hersenwerk etc krijgen). Waar een wil is...

Je kunt inderdaad zelf brood bakken. Kost je 5 minuten werk, de machine doet de rest. Of je gaat op zoek naar brood dat je kunt verdragen.
Ik heb een hele tijd eiwitbrood (graanvrij) gemaakt, maar ik heb gemerkt dat te veel eiwit eten niet goed voor mij is dus dat doe ik niet meer.
Door AmandaJamie
#3147438
Ik werk in de horeca, dus eigenlijk altijd 's avonds, eten krijg ik op het werk waar ik 30 cent per gewerkt uur voor betaal, maar meestal is het niet echt lekker of dingen die ik niet kan verdragen (intoleranties enzo) dus dan eet ik een soepje met een broodje kaas en dan snoep ik later tussendoor nog druifjes of appels

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door