Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3146992
Afbeelding

Gisteren zijn we met Balou weer naar Maarten geweest, omdat hij op de camping wederom een verstopping had. Een contrastfoto heeft uitgewezen dat hij een megacolon ontwikkeld heeft door de HP. Het laatste deel van zijn rectum, net voor zijn anus is zo ver uitgerekt dat het zijn hele bekken vult als er ontlasting in zit.
Het enige wat we nu nog kunnen doen is dmv laxeermiddelen, rauwe laxerende groenten en regelmatig een klysma er voor proberen te zorgen dat het zich niet te veel ophoopt en hard wordt want anders is dit het einde.

Ik zit er eerlijk gezegd ff doorheen, ik had zo gehoopt dat door zijn operatie aan de HP de problemen uit de wereld zouden zijn, maar dat is dus niet het geval.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 25 aug 2015, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#3147010
Welke groenten zijn het meest laxerend Lizzy, ik heb nu een mix gemaakt van andijvie/courgette/spinazie. Dit had ik eerst in gekookte vorm maar volgens Maarten zou rauw beter zijn, dus dat krijgt hij nu, maar hij vind het niet zo lekker als gekookt.
Verder krijgt hij ook gekookte, gepureerde pompoen door zijn eten en een paar theelepels biologisch zuurkoolsap.
Door Lizzy
#3147012
tt-tjes schreef: Welke groenten zijn het meest laxerend Lizzy, ik heb nu een mix gemaakt van andijvie/courgette/spinazie. Dit had ik eerst in gekookte vorm maar volgens Maarten zou rauw beter zijn, dus dat krijgt hij nu, maar hij vind het niet zo lekker als gekookt.
Verder krijgt hij ook gekookte, gepureerde pompoen door zijn eten en een paar theelepels biologisch zuurkoolsap.
Rauw laxeert ook beter. Maar ik dacht dat hij dat niet at? Rauw fruit werkt trouwens ook laxerend. Volgens mij is deze site handig voor je: http://www.oxypowder.nl/laxative-foods.html

En misschien dat je dan een mixje kunt maken van diverse pitten en zaden en die ook door zijn eten kan doen. Ik denk dan aan lijnzaad, pompoenpitten, chiazaad.

Maar, hij moet er ook veel bij drinken, anders werkt dat niet! Dus ik zou hem geitenmelk met een scheut water gedurende de dag aanbieden.

Gedroogde pruimen als tussendoortje: ook laxerend.

Misschien is het een idee om iets met sennepeulen te gaan doen. Ook ontzettend laxerend.
Door tt-tjes
#3147021
Lizzy schreef: Rauw laxeert ook beter. Maar ik dacht dat hij dat niet at? Rauw fruit werkt trouwens ook laxerend. Volgens mij is deze site handig voor je: http://www.oxypowder.nl/laxative-foods.html
Nee, normaal vind hij rauw echt niet lekker, maar nu roer ik dat door zijn eten. Er zit ook pompoen door dus nu eet hij het wel.
Lizzy schreef:
Maar, hij moet er ook veel bij drinken, anders werkt dat niet! Dus ik zou hem geitenmelk met een scheut water gedurende de dag aanbieden.

Misschien is het een idee om iets met sennepeulen te gaan doen. Ook ontzettend laxerend.
Drinken doet hij idd niet zo heel veel, vandaar dat ik wat vocht bij zijn eten doen. Geitenmelk verdraagt hij niet, heb ik al geprobeerd.

Waar haal je sennepeulen?
Door Lizzy
#3147032
Pompoen werkt laxerend en stoppend. Heel gek.

Hij MOET drinken. Dus kan niet schelen wat, als ie maar drinkt!  Als het helpt door een flinke plens water door zijn eten te doen: prima. Maar liever geef je hem iets te drinken verspreid over de dag.

Sennepeulen heb ik bij de Tuinen gezien.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3147033
Ach jee  :'(

Ik denk maar even hardop mee. Wellicht roep ik stomme dingen hoor...

Bij mij werkt roosvicee laxo echt top. 1 glas per dag, sterk aangemaakt. Nee, niet ideaal maar ja, dat zou mij even niet zoveel uitmaken.

En lactulose? Mogen honden dat?

Verder zou ik ook kijken of je wat van olie kan toevoegen (als je dat nog niet deed).
Door tt-tjes
#3147036
Hope schreef: Ach jee  :'(

Ik denk maar even hardop mee. Wellicht roep ik stomme dingen hoor...

Bij mij werkt roosvicee laxo echt top. 1 glas per dag, sterk aangemaakt. Nee, niet ideaal maar ja, dat zou mij even niet zoveel uitmaken.

En lactulose? Mogen honden dat?

Verder zou ik ook kijken of je wat van olie kan toevoegen (als je dat nog niet deed).
Lactulose krijgt hij bij elke maaltijd. Ik voer hem 4x per dag om niet te veel ontlasting in 1x te hebben. Verder overgegaan naar smuldier pens compleet en farmfood fresh. Verder kokosolie en vandaag heb ik er olijfolie door gedaan maar dat lijkt niet goed te vallen op zijn maag.
roosvicee laxo heb ik ook al eens aan gedacht.
Door tt-tjes
#3147120
Me and my boys! schreef: pppff t houd ook niet op he....
Nee, het lijkt niet op te houden. En heel eerlijk? We hebben het wel een beetje gehad. We hebben het er al over gehad als onze jongens er niet meer zijn we geen hond meer nemen. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door