Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door evelyn02
#3146914
Quila, een border terriër van 12 jaar heeft een aantal grote epiludes. De kiezen erachter hebben intussen veel tandsteen (verder heeft ze een mooi gebit) en sommige bloeden ook. Ik denk dat we er niet aan ontkomen om de epiludes weg te laten branden en de kiezen erachter te laten reinigen. In principe staat er een afspraak voor 1 september. Heeft er iemand ervaring met wegbranden? Hebben ze er veel last van? En kwamen de epiludes snel weer terug.
Wat geven jullie voor eten na de ingreep? Gevoelsmatig zeg dat ik geen rauw eten moet geven.... Wat doen jullie in zo'n geval.

De foto's (ze heeft minstens vijf grote epiludes):
Afbeelding.
Afbeelding
Door Hydra
#3146939
Mijn vorige hond had er een op 6-jarige leeftijd. Deze was wel behoorlijk groot, dus de da raadde me aan hem te laten verwijderen en dan gelijk een gebitsreiniging te doen. Deze hond kreeg nog brok, dus dat was opzich geen overbodige luxe. ;) Hij heeft er weinig last van gehad. Hij moest wel onder narcose, maar afgezien van wat gezwalk na die tijd heb ik er niks van gemerkt. Die middag lag hij al op een bot te kauwen (was vergeten dat ik die nog had) en 's avonds at meneer gewoon weer brokken, terwijl mijn da had gezegd dat hij dat waarschijnlijk zou weigeren. Ik kreeg pijnstilling mee, maar of dat echt nodig was, durf ik niet te zeggen. Datgene wat ze hebben weggehaald is ook nog opgestuurd voor onderzoek, om zeker te weten dat het niet kwaadaardig was.
Na zijn operatie heeft hij er nooit meer last van gehad. Nu moet ik wel zeggen dat hij maar 8 is geworden, dus over de echt lange termijn kan ik niks zeggen.
Wat betreft vers geven: er was hier laatst een topic over: de hond was ook geopereerd aan haar gebit en het ging toen over het al dan niet geven van vleesbot, denk dat de zoekfunctie het topic wel kan vinden. ;)
Door evelyn02
#3146960
Hydra schreef:
Wat betreft vers geven: er was hier laatst een topic over: de hond was ook geopereerd aan haar gebit en het ging toen over het al dan niet geven van vleesbot, denk dat de zoekfunctie het topic wel kan vinden. ;)
Ik heb al op verschillende manieren trachten te zoeken maar niets gevonden. Ik zal wel de verkeerde zoektermen gebruiken. Wie kan mij helpen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3146973
De keren dat er hier iets aan een gebit gedaan is heb ik wel rauw gegeven, maar wel gemalen zodat het zo naar binnen floept. Eventuele bacteriën zijn niet lang genoeg op de plek des onheils om daar ook onheil aan te richten. Bekkies genezen vaak uitermate snel (bij een oudje duurt het misschien iets langer) dus we hebben het dan over een paar dagen voer aanpassen.

Ook bij een 2 x keeloperatie was rauw geen probleem, het moest alleen zacht zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door