Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door frodo quin
#3146305
Een eindje terug zijn er op het werk een paar keer eieren over datum gegaan en had ik er voor de katten meegenomen. Ik merkte toch echt een verschil aan hun vacht, maar aangezien het mijn laatste dagen op het werk zijn ga ik dus niet meer aan weggegooide eitjes kunnen komen en eieren kopen heb ik morele bezwaren tegen. Ik wil niet dat andere dieren voor mijn katten moeten lijden en afgemaakt worden, dus dan toch kuikens besteld. Nu is mijn reactie op dode dieren één van wegrennen, gillen en beven. Ik hoopte dat ik het met de kuikens toch redelijk onder controle zou kunnen houden, al vreesde ik er wel voor.

Eerder op de avond moest de zak met kuikens er aan geloven, gewapend met een handschoen en een sponshanddoek (om over hen te houden zodat ik ze niet zou zien en door de handdoek ook minder zou voelen) aan de slag. Nja, moest de handdoek toch een beetje optillen zodat ik er niet in knipte en er kwam een stukje dons te voorschijn, van beheersing was er geen sprake, voor ik het wist was ik de badkamer al gillend uitgerend en stond ik in de deuropening te beven. Dode kuikens gaan natuurlijk niet zelf een bakje in, dus terug die badkamer in, ze kwamen vlot uit de zak gerold, iets te vlot, want zag uit mij ooghoeken weer iets geel en weer het zelfde liedje. Hup, weer de badkamer in, exta handdoek om over de blote kuikens te gooien en uiteindelijk allemaal gevangen (met nog wat geren en gegil tussen in) en in een ondoorzichtige zak in de diepvries opgesloten.  ::) ;D Nu, enkele uren later, is de daver er inmiddels een beetje uit al zal ik denk ik niet snel kunnen slapen, ook al was ik doodop voor operatie kuiken.

Alsof het nog niet ridicuul genoeg is ben ik super nieuwsgierig hoe ze er uit zien, maar ga dus gaan lopen als ik er nog maar een pluisje van zie en van waar die overdreven reactie op een lijk, geen idee, als kind had ik dat niet echt.  ::)

Als ze het morgen ochtend niet opeten gaan we wel ruzie hebben hoor, vooral omdat meneer joran mij weer te snel af was en voor het kuiken avontuur met een stuk van de cake voor de tiramisu was gaan lopen  >:(  Nu hopen dat op zijn minst één van de twee het eet zodat ik morgen nog in de badkamer en de wc durf na hun ontbijt. Zou anders wel heel vervelend zijn :)
Door frodo quin
#3146414
Ja, gelukkig wel. Na weer een bijna slapeloos nachtje (had en heb constant het gevoel dat er overal dode kuikens lagen) al mijn moed bij elkaar geraapt en de koelkast open gedaan. Met een handdoek over het bakje het deksel losgemaakt en met de ogen toe in badkamer bij Wolf en toilet bij Joran geschoven en dan natuurlijk aan de deur gespannen staan luisteren.

Bij wolf hoorde ik al snel dat hij aan het eten was, hij heeft gewoon even gekeken wat het was en snel besloten dat zijn ontbijt er gewoon wat anders uit zag. Kuiken heeft dus geen vliegles gehad. Nog even met een bang hartje gaan kijken of hij niets had laten liggen, maar gelukkig is alles gegaan zoals verwacht. Een hele geruststelling, want als joran het niet snapte kon wolf het gaan voor doen.

Joran zijn eerste reactie was, hé waar is mijn eten, maar toen hij toch niets anders kreeg is hij er maar mee beginnen spelen. Had al zoiets verwacht, dus alles uit de wc gehaald. Hij heeft zich zeker 20minuten geamuseerd voor hij begon te eten. Hoorde het kuiken echt overal tegen aan knallen en gegrom was er ook bij. Ook zijn kuiken ging schoon op tot wolf zijn grote spijt. Jammer dat ik geen camera's heb die ik er bij kan zetten, want had het wel willen zien, vanuit een andere kamer dan.

Behalve een nat plekje op de vloer hebben ze ook geen rommel gemaakt, dus flinke katjes. Of de kuikens op het menu blijven is nog af te wachten, ik hoop dat ik er mij toch een beetje over kan zetten. Necrofobie en vers voeren is toch wel een vervelende combinatie.  :)

Nu de duifjes even per twee gaan portioneren, gelukkig een pak minder eng aangezien die geen hoofd, voeten en veren hebben. :P Al moet ik die dus wel terug in de vriezer waar de kuikens in zitten stoppen
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3146488
Hartstikke mooi dat het gelukt is!

Maar wat ik me afvraag: kuikens komen uit een ei en die kuikens heb je ook gekocht. Als je het zó erg vindt om kuikens te voeren, dan zou ik dus gewoon eieren kopen, want het is uiteindelijk gewoon hetzelfde.
Door frodo quin
#3146509
Niet bepaald, die haantjes zijn een afvalproduct uit de industrie, de eieren zijn het doel van de industrie. Maw, de dode kuikens zijn er omdat er eieren in de winkel gekocht worden. Maareh of de kuikens er in blijven is wat anders, we zullen wel zien als ze op zijn. Aan zelf samen stellen ben ik toch ook gewend geraakt, wordt er nog steeds misselijk en wat beverig van, flinke hoofdpijn komt er meestal ook bij, maar lang niet meer zo erg als ik het begin, dus wie weet went het met de kuikens ook een beetje. Mijn reactie op de karkassen, spiervlees en organen is wel altijd wel anders geweest dan die op de kuikens.
Door frodo quin
#3146792
Vandaag negen doosjes van zes eitjes mee van het werk. De verval datum had niet beter gepland kunnen zijn aangezien ik nu nog verlof neem en dan mijn laatste dag ga werken. :)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3152509
Kan mij er iets bij voorstellen hoor ik had dat jaren geleden ook, iets waar nog een kopje op zit is toch anders heel vreemd gedrag maar ja wat kan je er aan doen

Even vraagje hoevaak mag een kat een kuiken? Die van mij is er zot op althans 1 kat en lust er elke dag wel 1
Door frodo quin
#3152654
Ik vind zelf één keer per week genoeg, aangezien het een halve dag hoeveelheid is en niet compleet, maar ik hoor wel vaker twee à drie per week.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door