Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3146726
Heeft iemand een goed idee tegen muggenbulten?
Van het weekend bij schoonvader geslapen, ik ben een beetje erg vaak gebeten..  >:(  Ziek van geweest, nu leef ik weer, maar word ik echt gek van de jeuk.. Gisteren ging het wel, want toen zat het voornamelijk rond mijn enkels en ging ik in Jacy's badje staan  ::)  Maar nu voel ik ze allemaal, die op mijn heupen, enkels, armen, ellebogen, borsten (ja echt waar, gewoon door shirtje en bh heen  :o >:( ) en IK WORD GEK!!!

Azijn, lavendelolie, alcohol, water, ice-packs heb ik al geprobeerd. Stiekem heb ik zelfs aan een snee in mijn voet gekrabt (van een tak) omdat ik liever pijn lijd dan deze jeuk...  :shy: :'(

Iemand hier een goed idee?
Door Paul_Barte
#3146729
Voorkomen is beter dan krabben.
DEET en dan de lotion sterkste variant!

Grtz
Paul
Door Tanna
#3146733
Ik ben heel allergisch voor insectenbeten en gebruik tegenwoordig pure tea tree olie van Chi, dat helpt goed. Vroeger kreeg ik ontstekingen en koorts en enorme zwellingen, maar dat valt nu aardig te voorkomen.
Door Anneloog
#3146738
teatreee werkt idd goed en anders een bad maken van haver dus een havermelk bad en als je geen bad hebt gewoon teiltje havermelk maken en met washandje de jeuk plekken goed bevochten dit verzacht en haalt ook jeuk weg.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3146742
Hooikoorsttabletje innemen, is het enige dat bij mij werkt
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3146749
pluk schreef: Hooikoorsttabletje innemen, is het enige dat bij mij werkt
+1
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3146755
Ik gebruikte icepacks maar lees dat je dat ook al hebt geprobeerd  :(
Kijken naar anti histamine?
Door millyckk
#3146767
pluk schreef: Hooikoorsttabletje innemen, is het enige dat bij mij werkt
Ja, bij mij ook! Ik gebruik Prevalin allerstop, werkt 24 uur. I.p.v. 1 tablet was bij mij een halve genoeg. Is wel niet op natuurlijke basis, maar soms moet je wat!

Het hielp zelfs bij een heftige aanval van netelroos.

Edit: weet je zeker dat het muggenbulten zijn? Bedwantsen kunnen ook zulke reacties geven bij overgevoelige mensen, ik kom er op omdat je schrijft dat je  ook bulten hebt op plekken die bedekt waren.

http://www.bedwantsenbestrijden.com/bed ... herkennen/
Laatst gewijzigd door millyckk op ma 24 aug 2015, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#3146780
Tja ik zou contact opnemen met een homeopaat.
Zo uit mn hoofd is apis direct na de beet een goede en later de urtica. Maar ik weet het niet zeker.
Ik zou vragen of ze een flesje druppels voor je willen maken.
Bij mijn windhond werkt het super als die gebeten wordt (die heeft weinig vacht en dus snel last)
Door millyckk
#3146781
Ja, apis werkt homeopathisch goed, ledum ook, dat gebruikte ik destijds bij een wespensteek in de bek, zwelling was binnen 10 minuten weg.
Door frodo quin
#3146786
Aluinsteen. Gewoon nat maken en er goed over wrijven, even later is de jeuk weg. Het komt ook niet terug tenzij je er weer een paar keer tegen stoot of zo. Als je het snel nadat je gestoken bent doet is de muggenbeet ook heel snel weer weg.
Door Mowgli
#3146827
Ik werd laatst wakker van jeukende muggebulten. Ik werd er echt gek van, kon niet meer slapen en moest de volgende dag wel weer vroeg opstaan om te gaan werken. In een opwelling ben ik naar de badkamer gestrompeld, heb er met een watje biologische troebele appelazijn opgedaan. De jeuk was vrijwel meteen weg en de volgende dag waren de muggebulten verdwenen. Van 1 bult kon ik nog een gaatje in mijn huid zien, van de andere muggebulten kon ik niets meer zien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door