Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ruisje
#3146679
Het stond al in mei op de planning, maar omdat mijn vrouw toen in het ziekenhuis lag werd het uitgesteld. En nu, nog 2 ziekenhuisopname's later, gaat Lily eindelijk aanstaande donderdag onder het mes.

Haar gebit wordt gereinigd! Het tandsteen van haar vorig leven gaat niet weg met barf alleen en ook met de speciale tandenrenigers lukt het (mij) niet. Verder heeft ze een losse kies.

Het hele gebeuren gaat onder narcose en ik wil zo snel mogelijk die 'zooi' uit haar lijf hebben. Hoe ga ik dat aanpakken? Ik heb superfijne Franse klei en chlorella 500mg tabletten in huis. Kan ik beide middelen inzetten en hoeveel of moet ik andere middelen hebben? Lily weegt 6 kilo.
Door Lizzy
#3146689
Ik zou zelf niet beide tegelijkertijd geven.

Ik denk dat ik eerst chlorella zou doen en dan met 1 tablet per dag beginnen. Na 2 dagen ophogen naar 2 tabletten. Na 3 dagen ophogen naar 3 tabletten. En dan weer een dag of 3 later ophogen naar 4 tabletten. Net zo lang totdat je er een stuk of 8 geeft. Liefst geef je die over de dag verspreid. Dat zou ik 2 weken geven. En dan zou ik stoppen, 2 weken wachten en dan groene klei gaan geven. Ik zou daar een halve theelepel van door het eten doen. Twee weken lang. En dan weer stoppen.
Door Ruisje
#3146703
Lizzy schreef: Ik zou zelf niet beide tegelijkertijd geven.

Ik denk dat ik eerst chlorella zou doen en dan met 1 tablet per dag beginnen. Na 2 dagen ophogen naar 2 tabletten. Na 3 dagen ophogen naar 3 tabletten. En dan weer een dag of 3 later ophogen naar 4 tabletten. Net zo lang totdat je er een stuk of 8 geeft. Liefst geef je die over de dag verspreid. Dat zou ik 2 weken geven. En dan zou ik stoppen, 2 weken wachten en dan groene klei gaan geven. Ik zou daar een halve theelepel van door het eten doen. Twee weken lang. En dan weer stoppen.
Gaan we het zo doen, Lizzy. Dankjewel!! :-*
Maar eh... tot 8 tabletten à 500mg :o per dag kan toch geen kwaad voor zo'n klein kruimeltje hè? :-\ ;)
Door Lizzy
#3146704
Ruisje schreef: Gaan we het zo doen, Lizzy. Dankjewel!! :-*
Maar eh... tot 8 tabletten à 500mg :o per dag geen kwaad toch voor zo'n klein kruimeltje? :-\ ;)
Verdeeld over de dag? Naaah, ik vind van niet :biggrin2:. Ik zou trouwens wel kiezen voor een merk dat bewezen niet vervuild is. Anders komt ze nog viezer onder die kuur vandaan dan dat ze er in ging. Dus eigenlijk geen chlorella uit China of Japan.

Op zich is het wel veel natuurlijk maar je bouwt het langzaam op. En je moet chlorella eigenlijk zien (je moet niks) als super voeding, niet als supplement. En het gaat eigenlijk pas wat doen als je er wat meer van neemt. Maar als je hondje niet goed reageert (echt niet iedere hond reageert even super op chlorella), heb je dat gauw genoeg door omdat je zo langzaam opbouwt. En dan kun je minder gaan geven. Of zelfs stoppen.
Door Ruisje
#3146713
Lizzy schreef: Verdeeld over de dag? Naaah, ik vind van niet :biggrin2:. Ik zou trouwens wel kiezen voor een merk dat bewezen niet vervuild is. Anders komt ze nog viezer onder die kuur vandaan dan dat ze er in ging. Dus eigenlijk geen chlorella uit China of Japan.
Het zijn de bio tabletten van pit-pit.
Lizzy schreef: Op zich is het wel veel natuurlijk maar je bouwt het langzaam op. En je moet chlorella eigenlijk zien (je moet niks) als super voeding, niet als supplement. En het gaat eigenlijk pas wat doen als je er wat meer van neemt. Maar als je hondje niet goed reageert (echt niet iedere hond reageert even super op chlorella), heb je dat gauw genoeg door omdat je zo langzaam opbouwt. En dan kun je minder gaan geven. Of zelfs stoppen.
We gaan het gewoon zo doen, Lizzy. En inderdaad als ze er heftig reageert (geen idee wat ik dan zie, maar ja ;) ) dan minderen of stoppen we gewoon. Ik verdeel het over de dag, mag dat met een beetje eten: gemalen katten barfhapballetje?  :biggrin2:
#3146856
Angelique schreef: Lily 6 kilo?  ??? Altijd gedacht dat ze een grote poedel was  :biggrin2: Sterkte met de operatie  :-*
Wahaha, ja, ik ook! Zal wel door de poedel van Maxi's 3-tal komen. :biggrin2:

Succes donderdag, Marlène! En beterschap voor je vrouw. Dat zijn een hoop ziekenhuisopnames in korte tijd... :-X
#3146925
Angelique schreef: Lily 6 kilo?  ??? Altijd gedacht dat ze een grote poedel was  :biggrin2: Sterkte met de operatie  :-*
Dat dacht ik ook altijd, totdat ik Ruisje eens sprak en bleek dat ze een mini Charlie was. :biggrin2:

Heel veel sterkte donderdag met de operatie. :-*
Door Ruisje
#3147025
Angelique schreef: Lily 6 kilo?  ??? Altijd gedacht dat ze een grote poedel was  :biggrin2: Sterkte met de operatie  :-*
En ik krijg er geen gram meer aan, Angelique. :biggrin2: Ze is een dwergpoedel. ;)
Dankjewel!
smulpaap schreef: Sterkte met de operatie  :-*
Dankjewel!
Anne in Duitsland schreef: Wahaha, ja, ik ook! Zal wel door de poedel van Maxi's 3-tal komen. :biggrin2:

Succes donderdag, Marlène! En beterschap voor je vrouw. Dat zijn een hoop ziekenhuisopnames in korte tijd... :-X
Correctie op mijn antwoord hierboven aan Angelique: Lily is een DwergCharlie. :biggrin2:
Dankjewel Annemarie! Ja, was een heftige tijd en nog niet afgelopen. Daar zit trouwens de opname eind maart niet bijgeteld... :-\
Maxi's 3-tal schreef: Dat dacht ik ook altijd, totdat ik Ruisje eens sprak en bleek dat ze een mini Charlie was. :biggrin2:

Heel veel sterkte donderdag met de operatie. :-*
Dankjewel!
Jaren geleden werd ik verliefd op een zwarte koningspoedel, maar omdat we alleen maar adopteren kwam Lily op ons pad. Hetzelfde karakter en gelukkig toch iets hoger dan een A4-tje. :biggrin2:
Door Ruisje
#3148226
Met Lily gaat het heel goed!!
Alles is prima gegaan, haar gebit blinkt je tegemoet. :biggrin2: Er zijn twee kiezen uit; eentje zat er al los, de ander was er slecht aan toe. Ze heeft ook weer een frisse adem. ;D
Ze heeft wel voor 4 dagen antibiotica gekregen (tot maandag) en dan begin ik met de chlorella. Wel heb ik besloten haar een weekje gemalen barf te geven. Voor vleesbotten lijkt me het nog te gevoelig in haar bekje.
Laatst gewijzigd door Ruisje op za 29 aug 2015, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#3148274
Hope schreef: Fijn dat het zo goed gaat! Malen lijkt me een goed plan.

Poets je haar tanden ook?
Ga ik vanaf volgende week proberen. :biggrin2: Ik heb het eerder geprobeerd, maar dat was geen succes. Ik heb nu zo'n vingertandenpoetsertje meegenomen. Wel doe ik het zonder pasta, gewoon water moet het gaan doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door