Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Suus
#314591
Weet iemand hoe ik Prodier huidjeuk van VSM bij mijn hond naar binnen krijgt? Het moet nl. direkt in de bek worden gegeven, een half uur na of voor de maaltijd. Bono vertikt het om dat spul zo in zijn bek le laten spuiten. Hij weegt bijna 50 kg dus ik kan hem ook niet ff in de houtgreep nemen. Mag ik het niet met iets mengen, want zo is het een rampenplan!
Door Suus
#314661
chooky schreef: op een klein stukje brood helpt vaak wel
Dat werkt dus niet. Er zit blijkbaar een alcoholische smaak aan dat goedje en met brood is die smaak niet te verbloemen. :-\ Zou ik het evt. in een beetje karnemelk mogen proberen? Dat had mijn vriend gisteravond wel gedaan en dat ging wel naar binnen, maar of het dan ook werkt?
Door danielle1980
#314662
tja weet niet of t mag, maar ik doe t ook in iets vloeibaars als t niet anders kan, bv paar druppels yoghurt, dus denk dat karnemelk dan ook wel kan. :-\
Door Peet
#314663
Probeer maar, Suus.

In een schone bek met een spuitje is natuurlijk ideaal, maar als je moet kiezen tussen: op/in iets lekkers en dus wel medicijn, of niet op/in iets lekkers en dus géén medicijn...nou dan is de keuze snel gemaakt, toch?

Ik verdun Beau's Solidago (ook erg vies :-X) altijd met een beetje water, en spuit dan het in zijn bek.
Door Suus
#314665
Bedankt voor de reakties! :) Ik ga het wel in de karnemelk doen dan, want om continue achter Bono aan te rennen en te worstelen met hem, wat uiteindelijk toch niet het gewenste resultaat opleverd, worden wij, dus ook Bono, alleen maar gefrustreerd van denk ik.
Door Elise
#314669
Bij Spike hier hetzelfde met Prodier huidjeuk en die weegt maar 35 kg en alsnog moet ik hem stevig beet pakken. Verder heeft hij geen problemen met het innemen van medicijnen, maar dit vindt hij toch wel zo verschrikkelijk vies. Ik doe het wel eens door een beetje yoghurt als ik geen zin heb om hem weer onder de tafel vandaan te vissen ;)
Door Lizzy
#314674
Wat je ook kunt doen bij honden die echt een bloedhekel hebben aan de alcohol in homeopathische middelen: Je giet het op een eetlepel. Je houdt er een kaars of aansteker onder. Zorg dat het middel nu niet in de fik vliegt, anders heb je geflambeerde homeopathische middelen ;D. Dus, houd het vlammetje goed onder de lepel en doe niet teveel van het middel op de lepel. OK, zodra het warm wordt, gaat de alcohol verdampen. Meng het overgebleven middel met wat water en bij de meeste honden kun je het nu probleemloos in de bek spuiten (met een injectiespuit zonder naald).
Door Peet
#314676
Lizzy schreef: Je giet het op een eetlepel. Je houdt er een kaars of aansteker onder. Zorg dat het middel nu niet in de fik vliegt, anders heb je geflambeerde homeopathische middelen ;D. Dus, houd het vlammetje goed onder de lepel en doe niet teveel van het middel op de lepel. OK, zodra het warm wordt, gaat de alcohol verdampen.
wel oppassen dat er niet net een juut langskomt....wordt je nog opgepakt voor crack gebruik ofzo :-X ;D ;D
Door Elise
#314678
Peet schreef: wel oppassen dat er niet net een juut langskomt....wordt je nog opgepakt voor crack gebruik ofzo :-X ;D ;D
;D ;D
Ik moest er ook gelijk aan denken, en leg dat maar eens uit aan zo'n agent ::) ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#314753
Elise schreef: ;D ;D
Ik moest er ook gelijk aan denken, en leg dat maar eens uit aan zo'n agent ::) ;D
geloven ze nooit ;D



Maar ik denk dat je hier het verschil al ziet aan gewenning op de tafel. Ik denk dat het heel belangrijk is iedere hond "tafelmanieren"bij te brengen. Hier gaan ze als pup iedere dag de trimtafel op, daar moeten ze luisteren, ik zet ze in stand en daar moeten ze doen wat ik zeg anders wordt moeders boos :o
Eden krijgt nu bv utero vetsem , vindt ze ook gruwelijk vies, maar als ik haar op tafel zet til ik haar lip op en druppel het zo in haar wangzak, de eerste keer probeerde ze het te ontwijken maar even een bestraffende toespraak en ze wist het weer, oja......tafel ::)
Door Lizzy
#315174
Peet schreef: wel oppassen dat er niet net een juut langskomt....wordt je nog opgepakt voor crack gebruik ofzo :-X ;D ;D
;D ;D

Nee, zoiets leg je niet uit ;D

Ben het wel met Syl eens hoor. Een pup direct wennen aan dit soort dingen. Wij hebben dat Brutus ook bij gebracht: in de bek kijken, oren, ogen, neus, medicijnen innemen. Pinkel hebben we dit dus niet bij kunnen brengen als pup (geadopteerd op oudere leeftijd) en zij moet inderdaad in de hout-greep. Toch altijd vervelend.... Overigens: vandaag heb ik haar een kap omgedaan om haar oog te beschermen tegen haar eigen poot-gekrap. Enne: ineens kan ik heel makkelijk haar oog schoonmaken. Ze zit stijf als een standbeeld ;D
Door ''Lenie...
#318092
:D Ja inderdaad doe ik een kap op als ik mn ( jackrussel terièr 11 jaar ) zn nageltjes moet knippen. zonder kap ?? vergeet het maar.

Inderdaad is het hier ook best een geworstel om de solidago druppeltjes bij mijn maltezer en de jackrussel naar binnen te krijgen pffff.
Mag het eventueel ook met 1 hapje Carnibest ? dan kan ik de druppeltjes als het ware een beetje inpakken.
Als ik nu aan kom lopen met mijn spuitje solidago/water dan lopen ze hard weg :).........op het bed onder het bed.
Laatst gewijzigd door ''Lenie... op di 10 mei 2005, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#318377
Solidago moet echt in een schone bek worden gegeven, helaas.....dan werkt het gewoon het beste.

Maar ik zou er niet te "tuttig" om doen, gewoon je hond roepen, desnoods even aan de riem, zitten en spuitje medicijn nemen. Doorslikken ...braaf..en dan weer los.

Zeker met een kleine hond moet dat te doen zijn. Dan maar even streng, maar "life sucks sometimes"...helaas pindakaas, het is voor hun gezondheid. ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door