Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#314559
Gisteravond heeft Beau tijdens een wandeling in zo'n huls van een beukennoot gestapt. Hij zat helemaal tussen zijn tenen, aggosh.... (hubbie had het niet gezien >:(, maar zag natuurlijk wel dat Beau kreupel liep en is toen meteen naar huis gekomen). Het was linksachter.

Ik heb zijn poot onderzocht, er is geen wondje oid dergelijks te zien, maar hij blijft kreupelen. Daarbij lijkt het net alsof hij met zijn achterpoten in de knoop raakt ??? (Het lijkt een beetje alsof zijn achterpoten aan elkaar vastgebonden zitten en hij toch wil lopen)

Ik wijt dit aan een combinatie van kreupel lopen + iets verrekt + deg myelopatie (instabiliteit, zwabberen), maar het is echt een rotgezicht.

Voorlopig krijgt hij rust, maar heeft er iemand nog tips?

(gelukkig heeft hij niets aan zijn maag, eten & drinken is goed).
Laatst gewijzigd door Peet op wo 11 mei 2005, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#314579
He gedsie Peet :-\. Misschien overbelast door het verkeerde lopen met zo'n rotding tussen de tenen en juist voor Beau is dit niet goed :'(.
Misschien met rust maar Beau doet al niet veel gekke dingen :-\.
Sterkte meis en een knuffel voor Beau :-*
Laatst gewijzigd door Truus op wo 04 mei 2005, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#314782
Effe rust, zou ik zo zeggen. Klinkt alsof zijn myelopathie wat erger is. Dan weet hij niet zo goed waar hij zijn poten neer zet.
Hypericum kan daar tijdelijk wat helpen.
En vit B complex, waar we het al over hadden.
Door Peet
#315171
Het gaat ietsjes beter, Beau loopt minder " eng" maar hij wil nog geen gewicht op zijn linkerachterpoot zetten. Ik heb overal aan zijn poot zitten frunniken en tussen zijn tenen, maar ik kan niets vinden. Geen doorntjes of een gebroken teen, want ik kan ze gewoon bewegen zonder dat hij piept. Hij kijkt wel heeeeeel zielig dan ( ;)), maar geeft geen pijnreflex of piepjes ofzo ???

Ik hou hem rustig, kortere wandelingen en geen gespeel (heeft 'ie ook geen zin in). Ik zal de hypericum ook weer uit de kast halen, bedankt voor de tip, Tannetje.

We wachten af....
Door Peet
#316397
Ik twijfel en ik wijfel..... ::)

Beau is nogsteeds kreupel. Met beweging wordt het wel minder maar hij belast zijn linker-achterpoot nog steeds haast niet. Wandelen is dus strompelen, mede door zijn DM. In en uit de auto moet ik hem tillen. :-\

Ik heb hem vanmiddag een Salisprin gegeven en daar knapt hij wel van op (levendiger, waakser), maar hij doet verder niets anders dan "beetje sloom liggen".

Naast zijn dagelijkse med's als Solidago, Koemis K, Glucosamine en Primeval, geef ik hem ook 2 x daags 4 opgeloste tabletten Hypericum D6.

Maar ik zie geen echte vooruitgang. :(

Ben ik te ongeduldig?
Geef ik teveel of te weinig?
Of toch morgen maar een afspraak met de DA?
Laatst gewijzigd door Peet op zo 08 mei 2005, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#316430
De Hypericum lijkt niet veel te doen (terwijl dat bij mij met mijn hernia altijd als een speer werkt).

Aangezien ik toch meer en meer denk aan een blessure, ga ik hem in ieder geval even op Rhus zetten. Ik heb potentie D4 in huis, zou 2x daags 15 druppels ok zijn?
Door Lizzy
#316433
Peet schreef: De Hypericum lijkt niet veel te doen (terwijl dat bij mij met mijn hernia altijd als een speer werkt).

Aangezien ik toch meer en meer denk aan een blessure, ga ik hem in ieder geval even op Rhus zetten. Ik heb potentie D4 in huis, zou 2x daags 15 druppels ok zijn?
Heeft hij startpijn dat je hem Rhus wil geven? Twee keer daags 15 druppels zou op zich prima zijn, maar dit middel moet wel passen bij zijn klachten....
Door Peet
#316435
Het is inderdaad bij opstaan en beginnen te lopen veel erger. Als ik ca 10 minuten met hem loop gaat het een stuk soepeler......zogauw als hij dan thuis weer neerploft wordt het weer moeilijker.

Dus de combinatie van: kwetsuur/blessure, startpijn, pees (?) of gewrichtbeschadiging: zo dacht ik aan Rhus....
Laatst gewijzigd door Peet op zo 08 mei 2005, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#316443
Peet schreef: Het is inderdaad bij opstaan en beginnen te lopen veel erger. Als ik ca 10 minuten met hem loop gaat het een stuk soepeler......zogauw als hij dan thuis weer neerploft wordt het weer moeilijker.

Dus de combinatie van: kwetsuur/blessure, startpijn, pees (?) of gewrichtbeschadiging: zo dacht ik aan Rhus....
Ja, dan denk ik dat Rhus Tox een goed idee is. Ik zou hem drie keer per dag 15 druppels geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door