Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3145764
Ik weet niet of het hier goed staat,maar zoniet verplaats het dan maar
Maar de diameeraarde als wormkuur bij paarden en pony's de dosering? kan het niet vinden,weet iemand dit?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3145795
kiara schreef: Ik weet niet of het hier goed staat,maar zoniet verplaats het dan maar
Maar de diameeraarde als wormkuur bij paarden en pony's de dosering? kan het niet vinden,weet iemand dit?
Om welke wormen gaat het?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3146171
Hope schreef: Om welke wormen gaat het?
Nou ze zijn getest worm vrij maar volgens mij word er niet standaard op getest kwa giardia?
! jaarling heeft zeer regelmatig diarree,eet soms ook zand,staat merendeel op land dan gaat het goed,sommige hooi soorten gaat goed andere weer niet,is al zoveel geprobeerd,mijn dochter gaat nu bloedonderzoek maar doen,en ze geeft dan de dia nu,moeilijk verhaal is het
Gebruikersavatar
Door Hope
#3146183
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nog nooit een paard met giardia heb gezien of er van heb gehoord.
Hoe ziet het paard er verder uit? Glanst het, is het mooi op gewicht? Is het levendig, eet het goed?

Als ik dit soort dingen hoor, dan adviseer ik altijd verschillende dingen. Overleg met je da, laat een hele goede gebitsverzorger komen, houdt je voedingsschema eens goed onder de loep en geef eens een tijd haverschilpallets bij.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3146279
Hope schreef: Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nog nooit een paard met giardia heb gezien of er van heb gehoord.
Hoe ziet het paard er verder uit? Glanst het, is het mooi op gewicht? Is het levendig, eet het goed?

Als ik dit soort dingen hoor, dan adviseer ik altijd verschillende dingen. Overleg met je da, laat een hele goede gebitsverzorger komen, houdt je voedingsschema eens goed onder de loep en geef eens een tijd haverschilpallets bij.
paardje ziet er perfect uit glanst etc speels niks aan te zien,ook gebit is in orde,ook dat word allemaal goed in de gate gehouden,verder weet ik er niet zo heel veel van is van mijn dochter,ze heeft ook de moeder dus hele historie is bekend,verder zit ze ook op het paard natuurlijk forum en zo gaat zei er ook mee om,dus brokken rotzooi komt er zowiezo niet in
Gebruikersavatar
Door Hope
#3146295
kiara schreef: paardje ziet er perfect uit glanst etc speels niks aan te zien,ook gebit is in orde,ook dat word allemaal goed in de gate gehouden,verder weet ik er niet zo heel veel van is van mijn dochter,ze heeft ook de moeder dus hele historie is bekend,verder zit ze ook op het paard natuurlijk forum en zo gaat zei er ook mee om,dus brokken rotzooi komt er zowiezo niet in
Haverschilpallets is heel mooi spul.
Het geeft vezel in de darmen en veel paarden krijgen daardoor een betere darmfunctie. Hier loopt momenteel een paard dat al jaren kampte met wisselende diarree. 3 weken haverschilpallets en geen last meer!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3146316
kiara schreef: Nou ze zijn getest worm vrij maar volgens mij word er niet standaard op getest kwa giardia?
! jaarling heeft zeer regelmatig diarree,eet soms ook zand,staat merendeel op land dan gaat het goed,sommige hooi soorten gaat goed andere weer niet,is al zoveel geprobeerd,mijn dochter gaat nu bloedonderzoek maar doen,en ze geeft dan de dia nu,moeilijk verhaal is het
Daar zit hem meestal het probleem in. Paarden zijn het meest gebaad bij een zeer gelijkmatig dieet. Voerveranderingen kosten heel veel tijd om goed uit te werken. De bacterieculturen in hun darmen krijgen bij elke verandering een optater en moeten zich aanpassen en herstellen aan het gewijzigde dieet.

Ik zou dus zeggen: waarop ging het goed en hou dat eerst eens minimaal een half jaar tot een jaar vol. Zonder allerlei fratsen en wijzigingen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door