Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door malinois.
#3145862
Ik heb sinds 3 weken een pup erbij, nu 10 weken oud. Vanaf dag 1 een 'slechte' eter (en dat ben ik dus helemaal niet gewend bij mn honden). Ze (en dus de pup ook) krijgen kvv. Sowieso wil hij de carnibest absoluut niet eten dan eet hij rustig een dag of 2 niet... lotgering, smuldier, dogmeat en kivo gaan redelijk maar dan nog moet t buiten op de stoep en niet in zn voerbak en doet hij ruim 15 min over om t grootste deel weg te werken. 3 of 4 x per dag werkt helemaal niet dan eet hij maar 1 x. 2x per dag werkt beter maar ik krijg er amper de 5% ingewerkt die aangegeven staat voor zijn gewicht. Mager is ie niet maar ook niet dik. Ik zie een pup altijd liever wat molliger maar wat niet gaat gaat niet..
Kan ik er nog iets bijgeven wat wat smaak geeft misschien? Geitenmelk krijgt hij af en toe welke opties zijn er nog meer zonder dat ik alle verhoudingen door elkaar gooi? Bij volwassen honden ben ik heel makkelijk niet eten jammer dan volgende keer beter maar een pup valt dan zo snel af en heeft t ook zo nodig...
Door Lil
#3145866
Beetje opwarmen of in de droger (als je die hebt) is dat smakelijker?
Beetje bouillion, jus, yoghurt, paté of zo iets eronder? Eitje erdoor? Heel weinig gewoon voor de geur/smaak.
Lust hij pens? Anders bakje gemalen pens halen en beetje daarvan eronder.
Gebruikersavatar
Door chery
#3145893
Wat moeilijk... Een pup die niet eet. Misschien wat huttenkase erdoor?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3145898
Andere voerbak proberen?

En wat Lil al schrijft; een beetje opwarmen of in de droger doen. Werkt hier altijd!
Door malinois.
#3145900
Mag je kvv opwarmen? Een droger heb ik helaas niet...
Heet water erdoor werkt maar eventjes helaas...
Door Lil
#3146056
[quote="malinois."]
Mag je kvv opwarmen? Een droger heb ik helaas niet...
Heet water erdoor werkt maar eventjes helaas...
[/quote]

Ja hoor als je het niet door en door kookt mag dat. Heet water erdoor kan prima. In een oude koekenpan als je geen droger hebt? In een gewone oven op lage temp mer deur open?
Door malinois.
#3146078
[quote="Lil"]
Ja hoor als je het niet door en door kookt mag dat. Heet water erdoor kan prima. In een oude koekenpan als je geen droger hebt? In een gewone oven op lage temp mer deur open?
[/quote]
Oke ik dacht omdat er ook bot in zit dat t niet zou kunnen....
Door malinois.
#3146079
[quote="hannabelgje"]
Waar eet ie en waar zijn de andere honden op dat moment?
[/quote]
Ik heb apart geprobeerd: pup binnen rest buiten. Ik heb alles buiten geprobeerd en ik heb uit 1 bak geprobeerd.... t eerste werkt t minst... bij de rest ong hetzelfde resultaat.
Door Anne in Zweden
#3146082
Heb je het idee dat hij het niet lust (ergo, stort hij zich wel op een bak met brokjes?), of dat hij dat glibberige rauwe gedoe niet fijn vindt aanvoelen in zijn bekkie? Wat kreeg hij bij de fokker? Heeft hij geen pijn?

Heb je al iets barfachtigs geprobeerd, ipv kvv? Misschien vindt hij kluiven op een kwarteltje wel leuk en lekker?

Verder zou ik ook zeggen: probeer de kvv eens kort te drogen, maar ja, als je geen drogertje hebt. Is er geen bp'er bij je in de buurt die zijn of haar droger even aan je wil uitlenen?
Door malinois.
#3146112
Hij kreeg kvv bij de fokker en s avonds werd er een handje brok door de ren gegooid. Maar hij dronk voornl nog bij zn moeder de rest deed hij er voor erbij heb ik t idee. Moeder kon weg en erbij wanneer ze wilde maar kwam nog regelmatig kijken.
Ik heb nog niet iets barfachtigs geprobeerd ja een eendagskuiken maar dat was meer om te kijken wat hij ermee zou doen. Heeft hem half opgegeten.
Ik kan niet merken dat ie pijn heeft. Brok vind ie geweldig maar denk dat dit meer is omdat hij t bijna niet krijgt.
Ik ga eens kijken of ik iemand  met droger kan vinden en anders zelf maar eens kijken ervoor
Door malinois.
#3146145
Wat kan ik hem naast spiervlees en orgaan veilig geven qua botwerk met zn puppygebit eigenlijk?

Ik heb wel hele kwartels in de vriezer voor de volwassen honden. Kan hij die dan ook al zo met veren en al eten eventueel?
Door Lizzy
#3146149
[quote="malinois."]
Wat kan ik hem naast spiervlees en orgaan veilig geven qua botwerk met zn puppygebit eigenlijk?

Ik heb wel hele kwartels in de vriezer voor de volwassen honden. Kan hij die dan ook al zo met veren en al eten eventueel?
[/quote]

Ik voerde op 6 weken al alle karkassen van kleine dieren, behalve haas. En je kunt er een paar keer op meppen. Het kan met veren en al maar de meeste pups vinden dat niet lekker. Aangezien hij al mieperig is met eten, heb ik daar weinig vertrouwen in, dat hij dat op gaat eten.
Door malinois.
#3146153
Ik heb ook nog kipkarkassen, eend- en konijnkarkassen liggen.
Daarnaast kippenvleugels als ik t goed heb. Ja t is een mieperd dus die veren zullen t nog niet worden denk ik. Moet ik ze niet knippen dan hooguit kapot slaan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door