Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jutta
#3145581
Mijn hond barft sinds hij 6 maanden oud is. Hij is nu 5 jaar oud. Ik zag laatst dat zijn voortanden onder flink gesleten zijn dus echt een stuk korter. Ik vraag me af of dit door het kauwen van botten komt. Kent iemand dit. Hoor het graag
Door Jutta
#3145590
Weinig. Probeer ik te voorkomen. De hond van mijn vriendin heeft het ook en zij speelt helemaal niet met ballen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3145613
Zijn ze echt versleten of ook wat weggezakt. De middelste voortandjes doen dat vrij makkelijk.

Met je voortandjes doe je qua barf niet zo heel erg veel. Maar goed, het ene gebit is sterker dan het andere. Kleine hondjes staan b.v. bekend om zwakke elementen, maar het kan bij grotere exemplaren net zo voorkomen.
Door TomsBorders
#3145621
Jutta schreef: Nieuwe??? Hij is 5 jaar dus daar komt niets nieuws
sorry, verkeerd gelezen, ik las is 6 maanden. my bad.
Overigens knauwt mijn hond zelden tot nooit met de voortanden.
Door Lizzy
#3145802
Als je hem geschikte rauwe vleesbotten geeft, is dit niet van zijn voeding. Als je hem ongeschikte vleesbotten geeft: kan het daar van zijn. Maar wat krijgt hij om te kluiven, buiten zijn voeding? Hertengeweien, boomwortels: ook allemaal vrij hard. Er zijn zelfs honden die nog gerookte knoken (botten) van de dierenwinkel krijgen. Of mergpijpjes. Allemaal tandenkillers.
Door Jutta
#3145873
Hij krijgt weleens een kauwbotje, van die gedroogde maar nog nooit hertengewei of mergpijp. Het blijft raar. Als hij zijn botmaaltijd eet dan kauwt die zo ver ik zie met de achterste tanden, als die ueberhaupt kauwt want veel gaat hup zo naar binnen.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3145876
Jutta schreef: Hij krijgt weleens een kauwbotje, van die gedroogde maar nog nooit hertengewei of mergpijp. Het blijft raar. Als hij zijn botmaaltijd eet dan kauwt die zo ver ik zie met de achterste tanden, als die ueberhaupt kauwt want veel gaat hup zo naar binnen.
Volgens mij kauwt een hond altijd met de kiezen, nooit met de voortanden, althans die van mij niet!
Door Lizzy
#3146690
Lazy Garfield schreef: Volgens mij kauwt een hond altijd met de kiezen, nooit met de voortanden, althans die van mij niet!
Je moet ze hier eens met die tandjes zien plukken!
Door Lizzy
#3146693
Jutta schreef: Hij krijgt weleens een kauwbotje, van die gedroogde maar nog nooit hertengewei of mergpijp. Het blijft raar. Als hij zijn botmaaltijd eet dan kauwt die zo ver ik zie met de achterste tanden, als die ueberhaupt kauwt want veel gaat hup zo naar binnen.
Daar is het niet van. Past zijn gebit wel goed op elkaar, ik bedoel, heeft hij geen boven of onderbeet? Kun je er een foto van maken?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door