Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3145099
Zoë heeft zich vanmorgen verstapt tijdens de wandeling. Ik heb haar gedurende een uur ieder kwartier een traumeel tabletje gegeven. Ze kan er wel op lopen maar wil dat niet. Ze ligt zichzelf heel zielig te vinden op haar kussen. Zouden jullie haar een pijnstiller geven of het zo laten?
Ze krijgt rond etenstijd nog een portie traumeel en ook voor het slapen gaan nog. Mijn schoonzusje heeft nog metacam staan die ik eventueel mag gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3145110
Kan alleen praten voor mijn honden maar als ze niet continue echt pijn aangeven, piepen of als ze erop staan een gil dan geef ik traumeel door en wacht even een dag af of het verbetert. Ik kijk met dat soort zaken meestal een dagje aan, gaat ook bijna altijd beter dan. Of mijn gevoel moet iets anders zeggen.
Door hannabelgje
#3145125
Ik vind het zo zielig. Normaal slaapt ze overdag heel lekker en nu ligt ze maar te liggen en slaapt ze ook niet. Ze is nogal een watje.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3145149
Hier nog zo een watje; ik geef hem, wanneer hij duidelijke pijn aangeeft, wel dezelfde dag een pijnstiller (zodat hij tot rust kan komen). De volgende dag is het dan meestal al een heel stuk beter en laat ik de pijnstilling weg (of ga er nog een dagje mee door wanneer hij nog steeds pijnlijk is).
Door hannabelgje
#3145158
Toch maar anderhalf uur geleden de metacam gegeven. Nu durft ze weer op te staan. Ze loopt wel kreupel maar ziet er niet meer zo diep ellendig uit. Maar even afwachten hoe het verder gaat.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3145182
Ik durf ook wel te geven hoor. Het is ook ontstekingsremmend, dus als de verstapping stevig is ga ik ook niet dagen wachten tot het nog beroerder wordt. Het is dan wel en/en...en pijnstiller, en rust.
Door hannabelgje
#3145197
Voor rust wordt zeker gezorgd. Ik ben zo blij dat ze zich beter voelt. Ze was echt een hoopje ellende. Nu loopt ze in huis weer een beetje rond en kan weer ontspannen liggen. Straks een plasje in de tuin en verder gaan we vandaag even niet.
Door hannabelgje
#3145353
Ze voelt zich prima nu en loopt normaal. Een kennis denkt dat ze in haar poot gestoken is door een wesp. Er zaten daar wel wespen in de bramenstruiken.
Ik wacht even af wat er gebeurd als de metacam is uitgewerkt.
Door Lil
#3145389
Ik lees het nu pas. Sterkte voor Zoe.

Hier heel afhankelijk van de hond wat ik doe. In de ene stop ik zonder twijfel gewoon een portie metacam; ik vind dat ze echt niet onnodig pijn hoeven te lijden.
Maar bij honden als Boris (de jonge variant  ;) ) nee die krijgen niets, want die gaan dan dermate over de grenzen heen dat ik ze niet rustig krijg gehouden. Indien nodig gaf ik dat altijd pas bij het slapen gaan.

Denk dat het heel goed is dat Zoe metacam heeft gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door