Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3145024
Lizzy schreef: Ik zie net wormen in de ontlasting van de kippen. Getverdemme. Waar ontwormen jullie je kippen mee? Ik ben eigenlijk op zoek naar iets dat ik bij de kip in de bek kan doen. En niet iets door het water. Hebben jullie een goede tip?
Ik heb ooit bij de da eens ontwormspul meegekregen speciaal voor als je maar 1,5 kip te ontwormen hebt. Ging via druppels, 1druppel per kip ofzo, was volgens mij van sst pharma, maar hoe het heette...ben ik vergeten.
#3145039
Ja, dat las ik ook. Onhandig dat het door het drinkwater moet. Maar ik kom net tot de ontdekking dat ik nog een pot Oramec heb staan! Dat hebben we van de collega van Leo gekregen toen Pep ineens half slap in het hok lag een paar weken geleden. Dus dat er maar in.... En dan misschien Verm X preventief gaan inzetten? Iemand ervaring mee?

Bleh, hebben ze geen kalkpoten, hebben ze wel bloedluis en hebben ze geen bloedluis, hebben ze wel wormen  :-\
#3145203
Lizzy schreef: Ja, dat las ik ook. Onhandig dat het door het drinkwater moet. Maar ik kom net tot de ontdekking dat ik nog een pot Oramec heb staan! Dat hebben we van de collega van Leo gekregen toen Pep ineens half slap in het hok lag een paar weken geleden. Dus dat er maar in.... En dan misschien Verm X preventief gaan inzetten? Iemand ervaring mee?

Bleh, hebben ze geen kalkpoten, hebben ze wel bloedluis en hebben ze geen bloedluis, hebben ze wel wormen  :-\

Hmmm.... En ik had nog wel zo'n zin in kipjes!  ::)

Succes Lizzy!

Mocht je panacur kunnen geven, dat geef ik de konijnen ook gewoon puur. Ik doe dat in brinta. Geen water erbij, gewoon de dosering panacur en dan brinta erbij. Nou weet ik niet of kippen van brinta houden maar de konijnen zijn er dol op!
#3166159
Ik krijg zo langzamerhand de hik van mijn kippen..... :-\

Ze hebben weer wormen. En dit wordt nu de derde keer dat ik ze ontworm en ik gebruik weer een ander middel (die twee hiervoor werken kennelijk niet of niet goed) :-\

Maar van onze nieuwe hennen (van vorig jaar) is er dus al 1 dood en die twee andere.... Hebben verdorie weer kalkpoten (dat had de hen die overleden is ook steeds - steeds netjes behandeld).

Ze hebben 40 m2 moestuin om te scharrelen, een kas met hooibalen en stokken er in, een nachthok, ze krijgen het beste van het beste te eten en ze hebben altijd wat :-\. Wat gaat er mis? Incest kippen?
#3166177
Ik snap er ook niets van  :-\. Het enige wat ik hier ooit één keer gehad heb jáááren terug, was kalkpoten bij 1 kip. Die heb ik toen behandeld met vaseline waar ik wat teatree door had gedaan.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo voor behandelen ben. Ik behandel de kippen eigenlijk nooit. Wordt er eens eentje ziek, zet ik hem apart en hou het goed in de gaten. Komt er geen verbetering dan gaat hij weg. Dit gebeurt echter hoogst zelden. Hooguit 1 keer in de paar jaar. Waar zie jij trouwens aan dat ze wormen hebben, zie je die in de ontlasting? Spit jij toevallig de ren wel eens om? Het schijnt dat ze dan eerder wormen krijgen.
#3166179
Doranto schreef: Ik snap er ook niets van  :-\. Het enige wat ik hier ooit één keer gehad heb jáááren terug, was kalkpoten bij 1 kip. Die heb ik toen behandeld met vaseline waar ik wat teatree door had gedaan.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo voor behandelen ben. Ik behandel de kippen eigenlijk nooit. Wordt er eens eentje ziek, zet ik hem apart en hou het goed in de gaten. Komt er geen verbetering dan gaat hij weg. Dit gebeurt echter hoogst zelden. Hooguit 1 keer in de paar jaar. Waar zie jij trouwens aan dat ze wormen hebben, zie je die in de ontlasting? Spit jij toevallig de ren wel eens om? Het schijnt dat ze dan eerder wormen krijgen.
Ik ben ook niet voor behandelen maar als ze wormen en/of kalkpoten hebben: dan heb je niet veel keus. Als ik niks doe, komt het niet goed, gaat er zeker weer een dood.....

Ik zie de wormen in de ontlasting.

Nee, maar ze spitten zelf de tuin om ;D
#3166180
hannabelgje schreef: Klinkt rigoreus, maar misschien een keer behandelen met ivermectine? Dat is zowel tegen wormen als kalkpoten. Is wel zwaar geschut en veel kippenmensen houden er niet van. Hier nog nooit problemen mee gehad. Je kunt alleen de eieren een poos niet eten.
Daar zijn ze al een keer mee ontwormt. De eerste keer. En dat heeft dus niks nada nul geholpen :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door