Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3144703
Zaterdag, wij boodschappen doen in Groningen, we waren de boodschappen aan het inladen en rijden weg.
een kleine 100meter verderop allemaal politie en komt nog meer aanrijden. horen we even later op het nieuws dat er iemand is neergeschoten.

Vond het altijd een beetje een ver van mijn bed show :-[ (beetje Amerika eigenlijk)
Als ik dingen las of zag op het nieuws, had ik al zo van "in wat voor wereld leven we nu eigenlijk?".

Nu het eigenlijk zo dichtbij is gebeurt, heb ik helemaal "wat denkt men wel niet dat men ongeacht de omstandigheid over het leven van een ander moet regeren?". Er waren iets van 5 mensen getuige, waarom loop je überhaupt met een wapen op zak en wat als je gemist had of de kogel was doorgegaan en had een onschuldige geraakt? Sommige mensen zijn echt niet goed wijs. En dan scheen de neergeschoten persoon ook nog met een stalen stang te hebben rond gefietst en te hebben bedreigd? why?

Hoe ziet deze wereld er over 50 jaar uit? alleen maar ellende en oorlog? zijn we nog veilig? of leven onze kinderen/kleinkinderen in een wereld die zijn verstand weer heeft teruggevonden?
#3144809
50 jaar geleden was het erger, 100 nog erger, 1000 wss nog erger, het valt wel mee, helaas voor jullie is het wat dichterbij gebeurt nu maar dat betekent niet dat het inneens erger is dan het is geweest als ik zo bot mag zijn.
#3145028
TomsBorders schreef: 50 jaar geleden was het erger, 100 nog erger, 1000 wss nog erger, het valt wel mee, helaas voor jullie is het wat dichterbij gebeurt nu maar dat betekent niet dat het inneens erger is dan het is geweest als ik zo bot mag zijn.
Las laatst in de quest dat het aantal moorden juist zakt  :o
Noujah, denk aan al die ridders die hun overspelige vrouw moesten wreken en het klopt natuurlijk wel...  ::)
#3145109
Ik denk dat je vroeger voor minder je leven verloor. Maar nu alles zo wordt uitvergroot en de middelen steeds geavanceerder worden lijkt het alsof er meer gebeurt dan vroeger. Maar ik denk dat het inderdaad niet echt veel meer is. Vroeger waren mensen ook vreselijk sadistisch en werd er op de gruwelijkste manieren vermoord. Dat zal nog wel gebeuren maar niet meer zo openbaar als vroeger.
#3145122
Om te reageren op de topictitel: we leven in een wereld waarin bij wijze elke poep en scheet op Internet verschijnt en wordt verspreid waardoor we veel meer horen dan vroeger.

In dit geval had het slachtoffer eerst geslagen met een ijzeren staaf en scheen het om een drugsruzie te gaan. Daarbij is het in een wijk gebeurd waar veel drugshandel is in de vele portieken en loop je daar nooit echt fijn over straat. Stond er eigenlijk van te kijken dat het op het landelijke nieuws kwam.... Lijkt mij dat er in die wijk wel vaker wat gebeurt....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door