Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3144889
Zaterdag naar de camping gegaan om de caravan neer te zetten. Chendo en Balou vonden een bepaalde plek zand op onze plaats
heel aantrekkelijk en bleven er zich in rollen.
Maar s'avonds werd ik regenmatig wakker omdat Chendo zich zo driftig aan het krabben was aan zijn kop. Nu krabt en bijt hij zich aan zijn rug en flanken.
Balou heeft nergens last van.
ik heb hem helemaal nagekeken en kan niets vinden, geen teek, geen vlooien, helemaal niets.
Zou deze jeuk van dat zand kunnen komen? Er is verder niets anders qua voeding of net wat dan ook.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op vr 21 aug 2015, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#3144998
MarijeEnBoomer schreef: Heb je hem al gewassen?
Misschien irriteert het zand gewoon op de huid?
Ga ik vanavond doen, hij was net gewassen maar dat doe ik dan nog maar een keer.
ywa100 schreef: Misschien zandvlooien?
Hoe herken je die? Kun je die met het blote oog zien?
#3145863
Ik zit me af te vragen of Chendo de jeuk van de medicijnen tegen het hoesten zou kunnen hebben.

Hij krijgt theofylline en codeïne. Ik heb me suf gezocht op internet, maar kan er niet echt iets over vinden. DA heb ik gebeld en die bellen terug.
Voor de zekerheid ben ik maar gestopt om te kijken of dat helpt. Hij krabt zich echt helemaal suf. Ik kan hem nergens op zijn lijfje aanraken want dan gaan bijna al zijn poten bewegen.
Verder heeft hij onder zijn kin nu alles rood en rauw gekrabt.

Vanavond ga ik hem nog maar een keer wassen, kijken of het nou helpt.
#3146022
Ik geloof bij nader inzien, dat zandvlooien hier niet voorkomen,
ik neem aan dag je in Nederland woont?
Jeuk is heel moeilijk, kan zoveel oorzaken hebben:
Voedsel allergie, mijten, vlooien, teken, demodex etc.
goed op je hond letten wat, wanneer is belangrijk.
Zelf heb ik hier het forum dootgespit op " jeuk" en ben toen veel wjjzer geworden.
Succes!
#3146688
Hoe gaat het nu? Ik vond ook dit:

Possible side effects of theophylline:

All medicines may cause side effects, but many people have no, or minor, side effects. Check with your doctor if any of these most COMMON side effects persist or become bothersome:

    Irritability; mild, temporary caffeine-like effects (eg, headache, nausea, diarrhea, trouble sleeping); mild, temporary changes in behavior; restlessness; temporary increased urination.

Seek medical attention right away if any of these SEVERE side effects occur:

    Severe allergic reactions (rash; hives; itching; difficulty breathing; tightness in the chest; swelling of the mouth, face, lips, or tongue); confusion; dizziness; fast breathing; fast or irregular heartbeat; heart rhythm problems; seizures; severe or persistent nausea, diarrhea, or headache; sleeplessness; tremors; vomiting.

Uitslag en jeuk kunnen dus een reactie op dat middel zijn...
#3147006
Ik heb de apotheek vrijdag nog gebeld, en kreeg idd ook te horen dat codeïne idd voor jeuk kon zorgen. Ik ben onmiddellijk met allebei de medicijnen gestopt vrijdag. Tijdens het weekend werd de jeuk wel minder. Maar onder zijn keel had hij hele rode vlekken zitten waar hij ook behoorlijk aan krabte.
Gisteren heb ik hem in bad gezet en goed gewassen, zijn kin heb ik honigzalf op gedaan en de jeuk is bijna weg. Hij krijgt deze medicijnen dus niet meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door