Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JudithA
#3144910
Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het sukkelen met de oogjes van onze 10-jarige Cocker. Sinds een maand of 4 heeft ze elke dag opnieuw heel veel vuil in haar beide ogen. Het ene oog is meestal enkel witte/doorzichtige prut maar echt veel, ook haar wimpers hangen elke ochtend vol. In het andere oogje is het vaak ook groen :-[. Op het ergste oog was er 2 jaar geleden ernstige schade aan het hoornvlies, dat is nu helemaal genezen. Daarna is ze aan dat oog nog geopereerd voor entropion (is ontstaan door littekenweefsel nadat het oog hersteld was van de schade aan het hoornvlies). Alle dagen worden haar oogjes uitgewassen en ze krijgt dagelijks druppels similasan nr. 2, tegenwoordig doe ik het zelfs meermaals per dag. Verder heeft ze ook heel veel jeuk aan haar ogen waardoor ze er vaak ergens mee tegenaan schuurt wat uiteraard niet bevorderlijk is  :-\.

Ik vermoed dat ze misschien ergens allergisch aan is. Dus zijn alle dekentjes enzo al een tijdje verdwenen, op wandel of in de wei bij de paarden heeft ze zelden of nooit last. Dus miss eerder iets van binnen? Maar er wordt meermaals per week gestofzuigd en gedweild en verder zijn er geen gordijnen, tapijten, ... En sinds we verhuisd zijn, slaapt ze ook veel vaker buiten.

Heeft iemand tips om op een natuurlijke manier haar ogen te behandelen?
Door *Gabriëlle*
#3144914
Ik gebruik zilverwater bij ontstoken oogjes, traanstrepen enz. 1 of meer druppels direct in het oog en al naar gelang hoe erg het is 2 of meer keren per dag. Ik vind het zelf beter werken dan similasan nr. 2. En nog een tip een zentrop dop op het flesje/een kleiner nagevuld flesje, doseert makkelijker en is veiliger.
Door Lizzy
#3145008
Ik zou elke dag meerdere keren druppelen met Similasan Nr. 2. En dan even kijken hoe dat gaat. Ik vind dat beter werken dan zilverwater ;D
Gebruikersavatar
Door JudithA
#3145223
*Gabriëlle* schreef: Ik gebruik zilverwater bij ontstoken oogjes, traanstrepen enz. 1 of meer druppels direct in het oog en al naar gelang hoe erg het is 2 of meer keren per dag. Ik vind het zelf beter werken dan similasan nr. 2. En nog een tip een zentrop dop op het flesje/een kleiner nagevuld flesje, doseert makkelijker en is veiliger.
Lizzy schreef: Ik zou elke dag meerdere keren druppelen met Similasan Nr. 2. En dan even kijken hoe dat gaat. Ik vind dat beter werken dan zilverwater ;D
Dank je voor de tips, nu doe ik al minstens 2 keer Similasan, maar ik zal de frequentie nog wat opdrijven en zien of dat helpt.
Zilverwater heb ik niet meteen in huis dus moet ik eerst nog bestellen, als de meerdere keren Similasan niet werkt, kan ik dat nog proberen.
Door vagebond
#3145442
:) Hier ook zilverwater ipv similisan. Beiden uitgetest, en zilverwater werkte beter.....
Gr. Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door