Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door petralita
#3144675
[quote="hannabelgje"]
+1 tssss
[/quote]
Mijn welgemeende excuses :-[
Ik zal mijn teksten voortaan anders formuleren alvorens ik informatie aandraag....  ;) 




















als ik eraan denk tenminste  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3144677
[quote="petralita"]
lees dit stuk anders eens:
http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewto ... 28&t=23554

denk dat je heel wat antwoord krijgt op je vragen (ruimte beplanting etc)
[/quote]

Mwa. Het is niet mijn site, zeg maar. Om verschillende redenen, waaronder de slechte kwaliteit van ABN.
Afijn. Ik stel hier nog wat vragen  :biggrin2:

Gras is natuurlijk mooi, maar dat wordt op 12 m2 natuurlijk binnen no-time zwart? Of is het nog het proberen waard? Want dan zou ik het nu kunnen inzaaien.
Door hannabelgje
#3144679
[quote="petralita"]
Mijn welgemeende excuses :-[
Ik zal mijn teksten voortaan anders formuleren alvorens ik informatie aandraag....  ;) 




















als ik eraan denk tenminste  :biggrin2:
[/quote]
Braaf. Koekje erin. Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3144693
[quote="Hope"]
Mwa. Het is niet mijn site, zeg maar. Om verschillende redenen, waaronder de slechte kwaliteit van ABN.
Afijn. Ik stel hier nog wat vragen  :biggrin2:

Gras is natuurlijk mooi, maar dat wordt op 12 m2 natuurlijk binnen no-time zwart? Of is het nog het proberen waard? Want dan zou ik het nu kunnen inzaaien.
[/quote]

Ik schat toch wel dat dat zo weg is. Je kunt er nu wat inzaaien, dat staat leuk als de kippies komen  :biggrin2: maar het zal geen lang leven beschoren zijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3144716
[quote="Angelique"]
Ik schat toch wel dat dat zo weg is. Je kunt er nu wat inzaaien, dat staat leuk als de kippies komen  :biggrin2: maar het zal geen lang leven beschoren zijn.
[/quote]

Ach, laat ik het gewoon maar proberen. Zit ik ook niet de hele winter tegen dat zwarte stuk aan te kijken. Ik heb nog een halve zak grasmengsel voor paarden. Dat gras is sterker, dikker. Wellicht blijft dat (langer) heel.  :biggrin2:
Door petralita
#3144717
Als en ras kiest (werd geloof ik in dit topic ook wel ergens genoemd) dat wat meer aan het poetsen is ipv scharrelen dat het wat langer groen blijft?
Misschien kun je ze af en toe ook even laten lopen op het betegelde gedeelte en dan schoonspuiten of wegvegen van poep?





Je kan ook gaan clikkeren met de kipjes, misschien laten ze het gras dan met rust met wat geestelijke arbeid of je kan ze wellicht leren alleen op bepaalde plekken te scharrelen? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3144733
[quote="hannabelgje"]
Je kunt ook tarwegras en/of gerstegras kweken voor je kipjes in aparte bakjes.
[/quote]

Ook leuk!
Ik kweek hier ook verse kruiden voor de nijnen. Vinden ze heerlijk. Dus er kan vast nog wel wat bij voor de kipjes.

Ik lees trouwens dat ook kippen ruwvoer kunnen gebruiken. Wat geven jullie je kippen zoal aan ruwvoer en/of groenten? En hoe? Geef je het op de grond, of uit een ruifje?

Haha, het is misschien niet de meest grote kippenren (al kunnen de kippen wellicht ook af en toe los, even testen of dat gaat met Nelson)  maar ik wil er wel een beetje een kippenpaleis van maken!
Laatst gewijzigd door Hope op ma 17 aug 2015, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3144756
Kruidenplantjes vinden ze ook leuk, maar die worden wel echt opgevreten. (Op de bieslook na hier  :biggrin2: ) korrels en graag gaan hier op de grond, maar in het kader van grasbehoud kun je het beter in een bak geven. Groenten gaan in een ruif, tenzij het te klein is, dan komt het vanzelf via de ruif op de grond te liggen. Een aantal kippen hier vinden gromdgroenten niks, maar wordt het helemaal geweldig als het in de ruif hangt. Moraal van het verhaal...koop een krop andijvie en niet voorgesneden  :biggrin2:
Door Lizzy
#3144758
[quote="Hope"]
Leuk, zoveel keus nog uit struiken!
Ik ga me er gewoon eens in verdiepen. Liefst groen lijvend, kip-proof en toch verrijkend.

Lizzy, hoeveel ruimte hebben jou kippen?
[/quote]

Iets van 35 m2. Daar staat dan een klein nachthok in en een kas. In de winter en als het regent zitten ze regelmatig in de kas.
Door Lizzy
#3144759
[quote="Hope"]
Mwa. Het is niet mijn site, zeg maar. Om verschillende redenen, waaronder de slechte kwaliteit van ABN.
Afijn. Ik stel hier nog wat vragen  :biggrin2:

Gras is natuurlijk mooi, maar dat wordt op 12 m2 natuurlijk binnen no-time zwart? Of is het nog het proberen waard? Want dan zou ik het nu kunnen inzaaien.
[/quote]

Hier hebben ze 12 m2 gras binnen ongeveer 2 uur gesloopt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3144767
[quote="Lizzy"]
Hier hebben ze 12 m2 gras binnen ongeveer 2 uur gesloopt.
[/quote]

Maar jij hebt hooligans  :biggrin2:

Net meloenschillen in de ren gedumpt. Vinden ze ook geweldig lekker.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door