Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door prissie
#314352
Dit zal wel een onsamenhangend verhaal worden, maar allereerst is Benji vrijdag gegrepen door een koningspoedel en eerst dacht ik dat hij niks had,maar nu voelde ik gister iets naast zn keel en toen ik beter keek zag ik een wondje, heeft ie dus een gaatje door de beet van die hond, vlak naast zn keel.
Zondag heeft ie dus een kipkarkas gegeten voor het eerst...
Sinds gister was ie niet zo lekker, hij hoeste een beetje en wilde niet eten, schraapte steeds zn keel en slikte veel.
Hij liet ook erge winden en zn darmen rommelden een end weg...
Nou denk ik dat gewoon het rommelen van de kip komt, is misschien nog wennen en het winden laten ook, maar dat met zn keel, maak ik me daar te druk over?
Kennelhoest is het denk ik niet, dat heeft ie een keer gehad en dat ging er echt veel heftiger aan toe.
Het zal toch niet zo wezen dat het wondje naar binnen toe is gaan ontsteken ofzo of infecteren en dat dat nu dwars zit?
Of heeft ie gewoon een koutje gevat ofzo en wat keelpijn?
Ik weet het niet en om nu meteen naar de d.a. te rennen... zo erg is het ook weer niet, van buiten af ziet het wondje er gewoon uit, gewoon een gaatje met een korstje erop... :-\
Gebruikersavatar
Door chooky
#314406
Mag je aan het wondje zitten? hoe voelt het aan? Voelt die plek warmer aan dan de rest? Voel je een bobbel eronder (als een soort van inwendige muggenbult zeg maar)? Als je erop drukt (alsof je een puistje uitknijpt, maar dan heel zachtjes, niet teveel druk uitoefenen), blijft het dan droog? Of komt er vocht uit?
Ik denk trouwens niet dat je je veel zorgen hoeft te maken hoor.
Door Audrina
#314447
Er heerst ook een virusje in Delft. Aan mijn honden gaat het deze keer geloof ik voorbij, maar als ik in kerkpolder loop zie ik daar flink wat diarree-flatsen liggen en hoor ik mensen klagen over zieke honden, dus dat zou het misschien ook nog kunnen zijn.
Door Truus
#314619
Als ik me echt zorgen maak, ga ik liever een keer te veel dan een keer te weinig naar de D.A. ;)
Door prissie
#314706
Ow gelukkig, dan zal het dat virusje wel zijn.
Ik mag er gewoon aanzitten ja en daarom ben ik niet meteen naar de d.a. gerend, ik kon er aan zitten en het voelt niet warm, niet dik, het is gewoon een mooi korstje.
Geen zorgen maken dus en lekker uitzieken....
Was alleen een beetje bezorgd denk ik, omdat er dan toevallig "ongewone" dingen bij waren, zoals dat wondje en die kip ;D
Bedankt!
Door prissie
#314763
Lupa schreef: het klinkt als een lichte kennelhoest, mientje heeft dat 2 keer gehad, de ene keer was veel male lichter dan de andere. ik denk dat de darmen gerommel een toeval is.
Ja, het rommelen van de darmen reken ik ook niet mee, dat is alweer over en dat kwam gewoon door de kip, kan geen kwaad.
Kan dat lichte kennelhoest zijn?
Vorige keer was dat echt heel heftig en ik wist ook niet dat dat in een lichte vorm kon zijn.
Maar dat is ook niks ernstigs gelukkig ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door