Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
#3144338
Ik heb een vrieskist apart voor Lodi. Nu raakt die vriezer weer steeds verder leeg en mijn andere vriezer zit helemaal vol. (Na 15 courgettes) De bonen komen eraan, maar ik vind het zo vies om de vleesvriezer voor mijn groente te gebruiken. Hoe doen jullie dat?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3144340
De hondenvriezers zijn hier echt hondenvriezers. Gaat hooguit bij nood een keer een doos snacks van de sligro in ofzo. Qua moestuin kweek ik gewoon niet zoveel dat ik er de vriezer mee moet vullen.
Door lianneke
#3144361
Ik heb ook twee hondenvriezers met grote stickers HOND erop en een klein vriezertje voor onszelf. Vol is vol.
Dit blijft ten alle tijde gescheiden.
(Er was eens een buurkindje die zei, mama, die mensen hebben een hond in de vriezer).
Door petralita
#3144365
als het een tijdelijk verhaal is, kun je de groenten ook in een afsluitbare bak doen of extra zakken erop heen.
als je weer ruimte hebt dan haal je de groenten daaruit en zet je ze in de goede vriezer.

anders een extra kast of van internet plukken?

of even familie vrienden buren lief aankijken?

of niet invriezen, maar wecken?
Door Hanny
#3144369
Bij ons staan er twee vriezers, die beiden voor vlees voor de honden worden gebruikt, maar officieel is de vriezer die boven staat zeker voor de tuinprodukten. Eigenlijk heb ik geen vieze zakjes in de vriezers, maar zo nodig gaan de meest schone spulletjes, als er nog plaats is in de moestuin vriezer. Wij vinden dat niet vies, als we naar de slager zijn geweest komt het vlees voor ons zelf ook in die vriezer en het vlees voor de honden is eigenlijk net zo "schoon". Ik heb kleine honden, dus de in te vriezen porties zijn niet zo groot. Een pondje hart kan prima in een kwark bakje en dan is dat voor mij schoon genoeg.
Bonen, tenminste slabonen, komen wel in de vriezer, maar dan enkel en alleen voor de honden, want wij lusten geen diep gevroren boontjes.
Courgette ook niet, daar zouden we soep van kunnen maken, maar in de winter tijd is er wel pompoen. Eigen groenten zijn we wat kieskeurig mee geworden, alleen wat we 's winters echt graag willen gebruiken vriezen we in en op deze manier past het allemaal wel. Een beetje plannen met inkopen en het gaat goed. Heel soms is er geen plaats voor een paar broden, nou ja, dat is dan tijdelijk en de bakker is niet zo ver weg.
Eén vriezer zou echt te weinig zijn en zo gaat het voor ons goed.

Hanny
Door Lil
#3144372
Altijd strikt gescheiden. Zou je perse willen dan altijd je eigen eten bovenin en honden onderin zodat het niet op jou eten lekt. Met 100 extra zakken/bakken overal omheen. Ik heb 1 vriezer met 100% dichte lades, daar dan niets op iets anders lekken. Alleen het idee dat het samen ligt. Brrr.
Door monster
#3144379
Ik dacht, dat ik als vegetarier overgevoelig was, maar ik hoor al, dat jullie er hetzelfde over denken. Ik heb al een klein vriezertje geleend dus of een vriezer erbij of drogen of zo. Bedankt.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3144395
Ik zie dat je je beslissing al hebt gemaakt, maar wij hebben ook gewoon een vriezer voor beiden. Ik heb geen pens, alleen af en toe ganzen die er heel ingaan. Ik probeer het wel gescheiden te houden, maar alles zit ook gewoon in een plastic zak en bevroren vlees lekt over het algemeen niet. Ontdooide spullen gaan geportioneerd weer terug in de ladenkast, waar we vier lades Barf en 2 lades voor onszelf hebben. Maar als het moet mik ik ook wel eens een zak brood tussen de Barfspullen. Of een zakje Barf in onze 'eigen' la. Totaal geen problemen mee. Geen losse lekkende prut, maar alles in een zakje met een extra tas eromheen. En dan nog zit om alle groente e.d. in de vriezer ook gewoon een zakje. Wel gescheiden messen, plankjes e.d. voor portioneren maar in de vriezer, nee geen probleem.
Door Borke
#3144405
Ligaa schreef: Ik zie dat je je beslissing al hebt gemaakt, maar wij hebben ook gewoon een vriezer voor beiden. Ik heb geen pens, alleen af en toe ganzen die er heel ingaan. Ik probeer het wel gescheiden te houden, maar alles zit ook gewoon in een plastic zak en bevroren vlees lekt over het algemeen niet. Ontdooide spullen gaan geportioneerd weer terug in de ladenkast, waar we vier lades Barf en 2 lades voor onszelf hebben. Maar als het moet mik ik ook wel eens een zak brood tussen de Barfspullen. Of een zakje Barf in onze 'eigen' la. Totaal geen problemen mee. Geen losse lekkende prut, maar alles in een zakje met een extra tas eromheen. En dan nog zit om alle groente e.d. in de vriezer ook gewoon een zakje. Wel gescheiden messen, plankjes e.d. voor portioneren maar in de vriezer, nee geen probleem.
Hier ook :-)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3144451
Strikt gescheiden vriezers!
Alleen de groenteprut van de honden ( alleen groenten) mag bevriezen in de mensenvriezer omdat ik de muffinvormpjes daar zo goed recht in kwijt kan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3144680
Oo we willen wel eens een brood of snacks oid in een mandje in de hondenvriezer mikken. Maar dat is het dan zo ongeveer. Honden hebben hun vriezers hard nodig  :biggrin2:
Door petralita
#3144697
oef als ik dit zo lees...
ik heb maar 1 vriezer, een kist, en bij mij ligt het vlees van de hond en mijn eten bij elkaar.
daarbij overigens wel te vermelden dat mijn vriezer regelmatig schoon wordt gemaakt, en alles netjes wordt verpakt, ik heb dan ook geen bebloede pakketten erin liggen.

Het past nu allemaal nog net, maar als er hier een 2de hond bij komt dan, komt er wel een extra vriezer, dat gaat anders niet meer passen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door