Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door WillyP
#3144047
Ben ik net in de paardenwei om te gaan rijden en even mijn gedachten te kunnen verzetten belt Peter mij op die met de honden een plasrondje ging doen. Was Charlie niet goed geworden, wat ze had wist ie niet, maar duidelijk was dat ze om kiepte, wankelde raar uit haar ogen keek, kwijlde en echt even geen contact met de wereld had. Peter dacht dat ze dood ging. Er stonden nog twee grote mannen bij, waar hij net even een kletspraatje mee maakte, die zich ook rot schrokken. Ze namen haar mee naar binnen in de schuur waar het wat koeler was, ze nam geen water aan.

Dus ik werd op dat moment gebeld, ik liet eigenlijk alles uit mijn handen vallen en ben naar hen toe gefietst. Toen ik daar aankwam was ze weer een beetje bij haar positieven, maar ze stond nog wel raar op haar poten. We hebben het kleine rondje rond het veld samen gedaan, zodat Peter niet alleen zou zijn als ze het nog eens zou hebben. Ze liep nog te zwalken en raar om zich heen te kijken, maar verder leek ze wat op te knappen. Maar toen we thuis kwamen deed ze weer raar en viel ze weer bijna om. Dus direct de dierenarts gebeld (die ik toch al wilde bellen om te vragen waar we eventueel op moesten letten) met de vraag of we direct konden komen. Op dat moment stond ze op en kiepte ze weer bijna om en schrok van een vogeltje en de kleinste dingetjes. De dierenarts zou er binnen drie kwartier zijn, ze was net op een visiteronde.
Wat duurt drie kwartier dan lang zeg. Maar gelukkig knapte ze in de drie kwartier wel op. Eenmaal bij de dierenarts was ze weer normaal .  Maar ik wilde haar natuurlijk wel helemaal onderzocht hebben. Alles wees erop dat ze een epileptische aanval heeft gehad. Gelukkig geen dingen in haar buik, maag of een herseninfarctje wat we ook even dachten.

Maar de schrik zit er goed in en de middag is dan ineens zo om. Ik heb niet meer paardgereden, wel terug om de sleutels en telefoondie ik daar had laten liggen in de schuur.

Nul ligt ze lekker te slapen, maar ze kwam me net weer vrolijk begroeten toen ik thuis kwam, da's een hele geruststelling. 
Door Lizzy
#3144052
Oh bah, dat is zeker schrikken! Met een beetje mazzel is het eenmalig en zul je nooit weten wat het precies was! We gaan duimen voor Charlie!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3144058
Het kan een aanvalletje geweest zijn, maar het kan ook een stukje oververhitting geweest zijn. Hou dit even in de gaten als het erg warm is zoals deze dagen. Sterkte, je schrikt je rot met dit soort dingen.
Door Borke
#3144063
Bah wat naar en wat een schrik.
Wat fijn dat er mensen in de buurt waren die konden helpen en een koele plek konden bieden.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3144076
Oh bah! Je schrikt altijd zo van dit soort dingen!
Ik zou ook toch voorzichtig rekening houden met over verhitting, ik heb uit eigen ervaring gezien hoe vreselijk snel het kan gaan, en mijn ervaring is ook dat het haast bij elke hond er anders uit ziet.
Maar laten we hopen dat het eenmalig was en je er niets meer van merkt!
Door monster
#3144084
Je schrikt verschrikkelijk. Als het epilepsie is, hoeft het echt niet terug te komen. Ik ben met Lodi ook heel voorzichtig met warmte.
Door Anne in Zweden
#3144112
O bah die bah, dat is echt een heuse hartkleppentest! Blij te lezen dat hij weer een beetje de oude is, en hopelijk is het niet iets heel ernstigs en terugkerends. Tijd voor een borrel!
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3144134
[quote="Angelique"]
Het kan een aanvalletje geweest zijn, maar het kan ook een stukje oververhitting geweest zijn. Hou dit even in de gaten als het erg warm is zoals deze dagen. Sterkte, je schrikt je rot met dit soort dingen.
[/quote]
Dat was het eerste wat ik vroeg aan Peter: wat heb je gedaan?  Maar hij was nog geen 200m van huis en stond even te kletsen en de honden lagen zoals altijd rustig te wachten. 

Verstuurd vanaf mijn GT-S6790N met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3144137
Als er eentje snel  last heeft van de warmte is het Baiko en die had nergens last van.

Hopelijk is het eenmalig.

Verstuurd vanaf mijn GT-S6790N met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3144146
[quote="WillyP"]
Dat was het eerste wat ik vroeg aan Peter: wat heb je gedaan?  Maar hij was nog geen 200m van huis en stond even te kletsen en de honden lagen zoals altijd rustig te wachten. 

Verstuurd vanaf mijn GT-S6790N met Tapatalk
[/quote]

Dat zegt niet zoveel. Heb er ooit eentje oververhit gehad na 200 meter lopen bij 15 graden nadat het de hele dag snikheet geweest was. Warmte was er nog niet uit. Met dit weer warmen ze al op van het niets doen. Stel dat er nog eens zoiets gebeurd, meteen de temperatuur checken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door