Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3143669
Ik ben op zoek naar oefenhonden, woon zelf in DE vlak over de grens bij Sittard.

Probleem: grote zwarte hond wordt opgewonden en gestresd bij naderen andere honden ( door verschillende oorzaken en ook nare ervaringen)
Wat ik wil gaan doen is op rustige plek met voldoene ruimte en afstand op meters langslopen en clickeren, honden hoeven niet in contact met elkaar te komen.
Om te beginnen zou ik zeggen, niet reactieve honden, dus met baas bezig ( niet staren en groot maken dat is nog 100 bruggen te ver)
Ras formaat geslacht etc niet van belang.
Laatst gewijzigd door Kaio op do 13 aug 2015, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#3143697
Ik heb 1 hele goede oefenhond daarvoor, die heb ik al vaker ingezet als oefenhond bij honden die niet wenselijk gedrag vertonen naar andere honden.
Heb haar toen ook ingezet bij Kain van Nadia en dat werkte toen goed.
Reageert gegarandeerd niet op andere honden.
Evt voor latere stappen ook andere honden die in de volgende stappen in te zetten zijn.
Woon in Roermond.
Dus roep maar als dat een optie is.
Door Lil
#3143809
Is Sittard al midden ? ? ?

De gt gebruikt nu nog vaak Boris. Hij is wel oud dus kan geen half uur lopen.  Verder boeit het hem geen zier! Heb nu ook een druk vrolijk heel klein hondje dat heel sociaal is en gewoon langs druktemakers loopt. Wil je ooit na veel trainen de ultieme test doen die heb ik ook.... krijg ik overal langs maar vraag niet hoe hihi. Nee geintje alleen Boris en Kimba zijn geschikt. Maar ik heb alleen gemerkt dat en op mijn eigen honden letten en op de andere hond en de baas aanwijzingen geven niet gaat. Dus je moet dan zelf trainen.
Ga je naar Judith zij zorgt wel voor honden en anders moet je even vragen wanneer ik kan komen.
#3143917
Lil schreef: Is Sittard al midden ? ? ?

De gt gebruikt nu nog vaak Boris. Hij is wel oud dus kan geen half uur lopen.  Verder boeit het hem geen zier! Heb nu ook een druk vrolijk heel klein hondje dat heel sociaal is en gewoon langs druktemakers loopt. Wil je ooit na veel trainen de ultieme test doen die heb ik ook.... krijg ik overal langs maar vraag niet hoe hihi. Nee geintje alleen Boris en Kimba zijn geschikt. Maar ik heb alleen gemerkt dat en op mijn eigen honden letten en op de andere hond en de baas aanwijzingen geven niet gaat. Dus je moet dan zelf trainen.
Ga je naar Judith zij zorgt wel voor honden en anders moet je even vragen wanneer ik kan komen.
Nee hoor zuid, vandaar midden-zuid  :P
Ook hele goede opties.
Ben ook met judith bezig. Zie maar als huiswerk.  ;)
Probleem is dat hij niet erg beloningsgericht is.
janninneee schreef: Liz zou misschien ook wel
Een optie zijn! Als die met mij bezig is ziet ze normaal gesproken andere honden niet staanAfbeelding
Ik woon in Sittard
Ook een goede optie!  :D
Door Lil
#3143979
Kaio schreef: Nee hoor zuid, vandaar midden-zuid  :P
Ook hele goede opties.
Ben ook met judith bezig. Zie maar als huiswerk.  ;)
Probleem is dat hij niet erg beloningsgericht is.
Ook een goede optie!  :D
Ik wil je ook best helpen met je huiswerk hoor. Mits het overdag geen 30 graden is, dat kan ik opa niet meer aandoen. Stuur eens een pb wanneer je binnenkort zou kunnen.
#3144626
Ik wil je wel helpen met mijn zwarte monster als je wat verder in het proces zit. Hij heeft ooit een gedragstest overleeft maar zoals je wel ondertussen hebt ontdekt in het Duitse platteland kom je niet vaak andere honden tegen dus zou even nu niet weten hoe hij zal reageren maar op afstand zal geen probleem zijn. 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door