Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3143543
Vanavond kwam ik 22.30 thuis, en Joy stortte zich op de drinkbak toen ik die vulde. 10 minuten later gooide ze alles er weer uit. Vrijwel alleen water. Rondje gelopen,, wel ontlasting. Weer binnen weer veel drinken en na korte tijd er weer uitgegooid. Klein beetje gras in maaginhoud. Ze hijgde en had/heeft opgezette buik. In 1 uur tijd 4 uur gebraakt. Volgens mijn zoon die grootste deel van de avond thuis was was er niets bijzonders geweest. Ze heeft gewoon kvv gegeten.
DA gebeld, die adviseerde drinkbak weg te halen en even af te wachten.
Nu komt mijn zoon net thuis en die ziet in zijn kamer een lege zak Engelse drop liggen. Had een vriend uit zitten eten en heeft die waarschijnlijk laten liggen. En onze kliko heeft die natuurlijk leeggegeten.
Joy is nu iets minder onrustig, wil wel drinken, maar het beetje water dat mijn zoon net gaf kwam er ook weer uit ( iets minder snel dan vanavond).Buik is nog steeds dik. Ze lijkt geen pijn te hebben maar voelt zich niet lekker.

Is er iets dat ik nog kan doen? Maag is nu leeg, Engelse drop zit in haar darmen denk ik.
Zoon baalt vreselijk.
Wie weet op dit onzalige tijdstip nog iets te adviseren?
Laatst gewijzigd door hamada op do 13 aug 2015, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hamada
#3143735
Inderdaad heeft ze maar een klein beetje drinken gekregen vannacht.
Ze kon wel uiteindelijk slapen, en in de ochtend was ze wat minder opgeblazen, heeft gelukkig ontlasting gehad (niet in 8 kleurtjes en vormpjes  :-X) en wilde graag eten. Natuurlijk kreeg ze maar een klein beetje. Vanochtend vroeg de DA nog gebeld  en advies gekregen de drinkbak niet helemaal vol te doen en haar in de gaten te houden. Ze heeft verder niet meer overgegeven, is actief en vrolijk en erg op eten gericht.
Tja, prednison vraatzucht, he.
Het lijkt dus met een sisser af te lopen, hoewel ik niet wil denken aan de hoeveelheid zout, suiker, conserveringsmiddelen, kleur- en smaakstoffen die ze binnen heeft gekregen.
En ze zit nu toch op een beetje dieet qua hoeveelheid voer.

Dank voor jullie reacties.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door