Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door prisje
#3143295
Gezien de hoeveelheid kennis die hier is hoop ik dat er iemand met mij wil meedenken want ik zit een beetje met mijn handen in het haar.

Zoals sommige weten heb ik in Maart er een duitse dog pup erbij genomen Athena. Sinds ze bij ons is is der huid op en af rood geweest. Vooral de ''allergie'' plekken zoals buik, poten en oksels. Verder geen jeuk of andere klachten dus heb het niet heel serieus gevonden gezien het niet elke dag was.
Half April heeft ze haar 12 weken enting gehad en ook de oude weil (ze had de L4 van de Fokker al gehad dus besloten om met de oude enting te boosteren) en begin Mei rabies enting gehad vanwege een vakantie die al gepland stond.
Zo halverwege Mei begon er op der staart een klein kaal plek te ontstaan. Ik dacht dat dit een reactie op de entingen waren en heb een kuur groene leem gegeven 2 weken lang.
1 juni zijn we een midweekje op vakantie gegaan en heb ik der 2x moeten wassen gezien ze op de eerste dag gelijk lekkere smurrie vond om in te rollen:) Uiteraard eigen shampoo vergeten dus daar in de dierenwinkel even een shampoo gehaald.
De dag na thuiskomst viel ons op dat ze allemaal kleine rode vlekjes had en af en toe jeuk. Dus bij gelijk nog maar een keer gewassen met de eigen shampoo voor het geval het aan de andere shampoo lag.
Het leek er toen op dat de plek op der staart aan het bij trekken was maar helaas niets is minder waar.

Ong 3 weken geleden is bij de staartaanzet nog een kale plek begonnen die aardig aan het uitbreiden is.
2 weken geleden ben ik dan ook naar de DA geweest. Ze vond een afkrabsel niet nodig omdat ze dacht dat daar niks uit zou komen. Ze zei dat het niet leek op mijten of schimmels en de Athena geen geur afgaf wat op gisten kon duiden.
Mijn DA is er van overtuigd dat het een vlooien probleem is. Ik heb comfortis meegekregen en een shampoo van virbac. Nou ben ik er eigelijk heel zeker van dat het geen vlooien zijn want ik heb alle 4 dieren gewassen waaronder ook een witte kat en heb bij geen van de dieren ook maar 1 vlo of vlooienpoepje gezien.

Ook word de kale plek alleen maar erger maar is de roodheid van der huid dan wel stukken minder.

Vorige week zat binnen een uur haar hele huid vol met bultjes. Het enige wat ik verzinnen kan is een alluminium bakje waar vis in gezeten heeft van mij zelf. Daar heeft ze uit gelikt omdat ik het op tafel had staan toen ik naar de wc moest.
na een dag was dat zo goed als over tot ik der vanochtend uit de bench haalde en verrek weer hetzelfde. Ik vond het al verschrikkelijk om aan te zien maar dit kan niet langer meer. Ik zie geen hele verbetering de afgelopen 2 weken vandaar mijn hulpvraag

Wat ik tot nu toe gedaan heb om te kijken wat het is:
- Na het da bezoekje wasmiddel van neutral gehaald en alles op 95 graden gewassen. (95 altijd al gedaan alleen met ariel wasmiddel)
  zojuist weer alle dekens de was in gedaan en als wasverzachter azijn gedaan met extra spoelbeurt
- Ook heeft het hele huis een schrobbeurt gehad alle hoeken en gaten. Met stoomreiniger alle hoeken en gaten gestoomd. Gordijnen op 60 graden
  gewassen met neutral.
- Regelmatig blijven sofzuigen en gelijk leeggooien buiten in de container.
- Dweilen doe ik niet meer ik heb een stoomreiniger waarmee ik min 1x per week alles langs ga.
- 2x per week wassen met virbac shampoo van da ( nu 5x gewassen ermee)
- In de tuin is al het onkruid en andere plantjes verwijderd ook de buren gevraagd de klimop die onze schutting doorkomt weg te halen. de tuin is   
  afgespoeld met azijn en een hoge druk
- Vanavond weer begonnen met groene leem
- Metalen voer en waterbak zijn vandaagvervangen door een ovenschaal. Weet het klinkt gek maar heb even verder niks van glas. Ben al weken aan het 
  zoeken naar grote schalen die ik eerst had maar kan ze nergens vinden dus dan maar even zo.
- Zometeen gaat de hoes van hun 2persoons matras de was in als de dekens klaar zijn. Op 60 graden gezen die niet op 95 kan.
- In der bench had ze altijd een matras die hadden we vervangen door een zitzak. Aangezien we geen verbetering zien ligt het matras terug. Wel is de
  hoes gewassen met neutral op 60 graden
- Voor de kale plek heb ik net in de g&w honingzalf proefverpakkinen meegekregen.
- Morgen komt de omgevingspray tegen vlooien van ecostyle binnen onder het mom is dat ook gebeurt.

Ik heb het gevoel alsof ik iets over het hoofd zie en ik hoop dat er iemand is die mij helpen kan. Alle tips zijn welkom want ik vertik het om prednison in mijn pup te laten spuiten.
Bij de Fokker was er overgens niks aan de hand. Anders had ik der ook niet genomen natuurlijk. Verder is Athena de enige die er last van heeft
Sorry voor het lange verhaal! Hoop dat ik alles zo een beetje duidelijk heb verteld.

Alvast ontzettend bedankt.

Groetjes Priscilla
Laatst gewijzigd door prisje op ma 07 sep 2015, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3143351
Oei. Ik lees het verhaal van mijn Nelson...

Wil je eens alle entingen/ontwormingen en vlooienbestrijdingsmiddelen die ze gehad heeft op een rijtje zetten?

Hoe oud is ze nu?
Kan je misschien een foto plaatsen van de plek(ken)?
Door Lizzy
#3143353
Athena is dus van ergens januari 2015 dus nog geen jaar oud, 8 maanden?

Mmmm. Ja, dit is lastig. Op zich is ze nog erg jong voor een allergie voor dingen als pollen, mijten, etc. Het kan wel, daar niet van, maar het is erg jong. Een voedselallergie is aannemelijker op die leeftijd. Wat eet Athena?

En ja, verder is ze natuurlijk fors gevaccineerd.... En een paar weken groene leem is fijn (goed gedaan!) maar lossen toch vaak niet alle problemen op. Het kan vaccinatie schade zijn. Maar daarvoor verwijs ik je toch echt graag naar echt een goede holistisch dierenarts! Zij kunnen middels metingen en dergelijke de schade herstellen. Zou ik je gelijk het advies willen geven om haar nooit meer te laten vaccineren.

Ik kan me trouwens erg goed voorstellen dat de dierenarts denkt aan een vlooien allergie, vanwege die kale plek bij de staart aanzet. Dat is ook wel een echte vlooien-allergie-plek. Is die plek ontstoken? Zit er pus? Kun je er een foto van maken?

Ik ben trouwens van mening dat hoe meer gif je op zo'n gevoelige hond gaat gooien: hoe erger je problemen gaan worden..... En ja, prednison.... Als je daar op deze leeftijd al mee gaat beginnen is het hek van de dam. Voor mij zou prednison alleen een optie zijn als je moest kiezen tussen inslapen of prednison. Nou, zo ver ben je bij lange na nog niet. Trouwens, ik zou me door een gewone dierenarts al helemaaaaaaaaaaaaaaal geen prednison laten voorschrijven. De meeste staan gauw met zo'n potje klaar, lekker makkelijk, goedkoop en snel resultaat. Je bent in de regel ook een paar jaar sneller van je hond af :-X. Dus zo'n serieus middel, echt: laat je eerst doorsturen naar een dermatoloog en dan liefst de beste van Nederland en dat is Dr. Vroom. En als zij zegt dat je geen andere keus meer hebt dan prednison: dan is dat het enige moment waarop ik zou zeggen: OK, als zij het zegt dan kan het echt niet anders. Voor die tijd : moet je dat in mijn ogen echt serieus uit je hoofd zetten.

Persoonlijk ging ik eerst naar een goede holistisch dierenarts. En liet ik me daardoor begeleiden. De vaccinatieschade herstellen.

En daarnaast, ik weet niet wat ze eet, maar zou ik een voedselallergie niet uitsluiten en eventueel (in overleg met de dierenarts) een eliminatie dieet gaan doen. En dan zou ik absoluut niet kiezen voor een brok maar voor een diersoort die ze nog niet eerder gehad heeft.

Ik zou je aan willen raden om alle gif te gaan vermijden.

En dan is er een hele batterij aan dingen die je haar zou kunnen gaan geven zoals extra omega 3 vetzuren in de vorm van vis of krillolie, kurkuma (zie bieb), fenegriek (tegen mogelijke vlooien), extra vergine geurende biologisch kokosolie voor de vetzuren, mocht je toch een allergie vermoeden, zou je aan quercetin kunnen denken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3143386
Lizzy schreef: Athena is dus van ergens januari 2015 dus nog geen jaar oud, 8 maanden?

Mmmm. Ja, dit is lastig. Op zich is ze nog erg jong voor een allergie voor dingen als pollen, mijten, etc. Het kan wel, daar niet van, maar het is erg jong. Een voedselallergie is aannemelijker op die leeftijd. Wat eet Athena?

En ja, verder is ze natuurlijk fors gevaccineerd.... En een paar weken groene leem is fijn (goed gedaan!) maar lossen toch vaak niet alle problemen op. Het kan vaccinatie schade zijn. Maar daarvoor verwijs ik je toch echt graag naar echt een goede holistisch dierenarts! Zij kunnen middels metingen en dergelijke de schade herstellen. Zou ik je gelijk het advies willen geven om haar nooit meer te laten vaccineren.

Ik kan me trouwens erg goed voorstellen dat de dierenarts denkt aan een vlooien allergie, vanwege die kale plek bij de staart aanzet. Dat is ook wel een echte vlooien-allergie-plek. Is die plek ontstoken? Zit er pus? Kun je er een foto van maken?

Ik ben trouwens van mening dat hoe meer gif je op zo'n gevoelige hond gaat gooien: hoe erger je problemen gaan worden..... En ja, prednison.... Als je daar op deze leeftijd al mee gaat beginnen is het hek van de dam. Voor mij zou prednison alleen een optie zijn als je moest kiezen tussen inslapen of prednison. Nou, zo ver ben je bij lange na nog niet. Trouwens, ik zou me door een gewone dierenarts al helemaaaaaaaaaaaaaaal geen prednison laten voorschrijven. De meeste staan gauw met zo'n potje klaar, lekker makkelijk, goedkoop en snel resultaat. Je bent in de regel ook een paar jaar sneller van je hond af :-X. Dus zo'n serieus middel, echt: laat je eerst doorsturen naar een dermatoloog en dan liefst de beste van Nederland en dat is Dr. Vroom. En als zij zegt dat je geen andere keus meer hebt dan prednison: dan is dat het enige moment waarop ik zou zeggen: OK, als zij het zegt dan kan het echt niet anders. Voor die tijd : moet je dat in mijn ogen echt serieus uit je hoofd zetten.

Persoonlijk ging ik eerst naar een goede holistisch dierenarts. En liet ik me daardoor begeleiden. De vaccinatieschade herstellen.

En daarnaast, ik weet niet wat ze eet, maar zou ik een voedselallergie niet uitsluiten en eventueel (in overleg met de dierenarts) een eliminatie dieet gaan doen. En dan zou ik absoluut niet kiezen voor een brok maar voor een diersoort die ze nog niet eerder gehad heeft.

Ik zou je aan willen raden om alle gif te gaan vermijden.

En dan is er een hele batterij aan dingen die je haar zou kunnen gaan geven zoals extra omega 3 vetzuren in de vorm van vis of krillolie, kurkuma (zie bieb), fenegriek (tegen mogelijke vlooien), extra vergine geurende biologisch kokosolie voor de vetzuren, mocht je toch een allergie vermoeden, zou je aan quercetin kunnen denken.
Helemaal mee eens, alleen het laatste niet. Als je gaat elimineren kan je geen supplementen toevoegen. Want dan weet je namelijk niet of het beter gaat door de diersoort of de supllementen. En als het juist slechter gaat, ligt het dan aan de kokosolie, de kurkuma of het vlees?

Vroom is de beste ja. Ze heeft mij met 2 afspraken beter geholpen dan de voorgaande tig afspraken bij de gewone da bij elkaar. Een consult kost best wat hoor (ik geloof 80 euro), maar dan heb je ook wat. En je mag daarna altijd bellen en mailen voor advies.
Vroom is niet tegen vers. Dat is fijn. Ze elimineert liever op vers dan op brok. Dus ook dat is fijn.

Maar voor je erheen gaat, ging ik toch zelf nog eens kijken wat je nog kan doen. En dan denk ik dus inderdaad aan vaccinatie schade en aan voedselallergie. Maar ja, elimineren kan je pas doen als de rest eromheen stabiel is. Dus dan geen nieuw shampoo, wasmiddelen, supplementen of medicatie toevoegen, want dan weet je namelijk niet wat je aan het elimineren bent.
Door Lizzy
#3143406
Hope schreef: Helemaal mee eens, alleen het laatste niet. Als je gaat elimineren kan je geen supplementen toevoegen. Want dan weet je namelijk niet of het beter gaat door de diersoort of de supllementen. En als het juist slechter gaat, ligt het dan aan de kokosolie, de kurkuma of het vlees?
Nee, dit klopt. Het is het een of het ander en dat heb ik niet duidelijk omgeschreven, goed dat je het zegt!
Maar voor je erheen gaat, ging ik toch zelf nog eens kijken wat je nog kan doen. En dan denk ik dus inderdaad aan vaccinatie schade en aan voedselallergie. Maar ja, elimineren kan je pas doen als de rest eromheen stabiel is. Dus dan geen nieuw shampoo, wasmiddelen, supplementen of medicatie toevoegen, want dan weet je namelijk niet wat je aan het elimineren bent.
Ook eens.

En daar voeg ik graag aan toe dat Hope echt ervaringsdeskundige is Priscilla.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3143411
Hope schreef: Oei. Ik lees het verhaal van mij nelson...

Wil je eens alle entingen/ontwormingen en vlooienbestrijdingsmiddelen die ze gehad heeft op een rijtje zetten?

Hoe oud is ze nu?
Kan je misschien een foto plaatsen van de plek(ken)?

Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik kan vanavond pas een foto plaatsen want ik heb alleen een tablet tot beschikking nu.

@hope:
Athena is van 17 januari dus bijna 8 maanden nu.
Ik heb even het paspoort erbij gepakt. De 6 en 9 weken enting heeft ze bij de fokker gehad. Ik had hem gevraagd de l4 niet te zetten maar hij heeft zich door zijn da toch om laten praten het wel te doen.
Op 27-2 heeftze de puppy dp gehad en op 20-03 parvo-c
Bij mij heeft ze op 17-04 dhppi-L gehad en op 28-04 rabiës.
Op 10 en 24 april heb ik der ontwormt met milbemax omdat ze ook echt wormen had. De fokker heeft het "ontwormingsschema" aangehouden.
Voordat Athena kwam heb ik bij de kat een vlo gezien dus heb ik haar met de rest voor de zekerheid mee behandeld op 10 april met frontlinie combo.
Die heb ik 10 juni herhaald omdat de plek op der staart niet overging en ik eerst ook dacht aan vlooien.
Op 30 juli heeft ze de comfort is gehad.
Pff alsik dit zo op een rijtje heb ga ik me nog schuldiger voelen. Vooral omdat ik normaal niet zo ben van de ontworming en vlooienkuurtjes.

@Lizzy:
Alles krijgt hier barf. Bij de fokker kreeg ze carnibest en oorijen. Ik zal met de foto's even haar menu plaatsen. Haar begin menu staat hier ook op barfplaats zal de link er even bij zoeken.
Ik ga op zoek naar een holistische da mocht je er 1 weten regio Deventer hoor ik het graag. Ik was sowieso al van plan een nieuwe da op te zoeken want kom hier nooit verder dan prednison en zoals gezegd vertik ik het om dat ineen pup gelaten spuiten.
Ook ik snap dat de plek wijst op vlooien vandaar ook de 2x pippetjes maar ik ben van mening dat ik ze bij het wassen van de katten minimaal vlooienpoepjes had moeten zien en ik bij geen van dieren iets. Maar om het uit te sluiten ga ik het huis nog behandelen want alle dieren zijn inmiddels 2x behandeld en Athena nu 3 x.
Ik zie nu ook geen reden meer om welk gif dan ook weer opmijn dieren te gebruiken dus dat advies word opgevolgd.
Er zit geen pus op de plek. Wel bloed van het kapot bijten.
Kurkuma heb ik thuis, hou ik dan gewoon normale dosering aan?
Ze krijgt 1,5 kilo vis ( makreel,harin of sardien) per week als extra. Is ong 8% van menu.
Ze krijgen hier al paar keer per week extra vierge olijfolie. Omschakelen naar kokosolie? Heb ze beide in huis.

Het stomme is dat de huid op der buik, poten en oksels  sinds de tuin gedaan is veel kalmer is. Bijna niet rood meer maar toch groeit de kale plek. De bulten nemen vandaag ook weer af gelukkig.

Zouden jullie haar blijven wassen?
En dan wel of niet weer groene leem kuur doen nu?
Ik heb net de vriezers weer stampend vol maar ik ga vast op zoek naar een diersoort waar ik alles van geven kan voor het geval het op elimineren aankomt.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3143412
Lizzy schreef: Nee, dit klopt. Het is het een of het ander en dat heb ik niet duidelijk omgeschreven, goed dat je het zegt!
Ook eens.

En daar voeg ik graag aan toe dat Hope echt ervaringsdeskundige is Priscilla.
Sorry was erg lang bezig met mijn verhaal typen. Tablet werkt niet mee.
Ik heb het hele verhaal van Nelson gelezen dus kan alleen maar beamen dat ze een deskundige is! Ik ben dan ook heel erg dankbaar voor jullie hulp!

Elimineren kan nog niet want het er nog geen diersoort voor. Is het dan verstandig eerst kurkuma toe te voegen?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3143426
Goed, bedankt voor je verdere info!

Ik ging NIET behandelen voor vlooien. Zet haar in plaats daarvan op een wit laken en kam met een vlooienkam de hele hond. Als er vlooien of vlooienpoepjes zitten zal je die op dat laken zien.

Je pup heeft inderdaad veel entingen gehad, en vooral ook heel veel tegelijk. Ik zou zeker gaan kijken, met een goede holistisch da, wat je hier nu het beste mee kan doen.
Groene leem ging ik nu even niet doen. Ontgiften vraagt energie en daarnaast is ontgeften met iets anders (bijvoorbeeld lever compositum) nu beter. Maar echt onder begeleiding van een goede da!

Wassen, ja, doen! Al doe je het elke dag. Neem een goede, jeukstillende shampoo en gebruik conditioner. Zelf gebruik ik de gele variant van beaphar (shampoo en conditioner in 1, op basis van havermeel). Allercalm is ook fijn (ook op basis van havermeel en bevat ook conditioner) maar hier werkt de beaphar echt het beste.
Je zou je da eens kunnen laten kijken of er ontstekingscellen in de kale /kapotte plek zitten. Want als dat zo is kan je beter een paar keer wassen met Dermastasia.

Wat je ook kan doen is de jeuk een score geven. 1 is geen jeuk, 10 is de meeste jeuk die je bedenken kan. Geef elke dag een cijfer en schrijf ook op wat je gevoerd hebt en of je haar bijvoorbeeld gewassen hebt of dat ze heeft gezwommen. Wellicht ontdek je een patroon, bijvoorbeeld dat de jeuk erger is als je kip gevoerd hebt of zo.

Wat je nu wel kan doen is kurkuma geven. Bedenk dan even met welke olie je dat wil aanmaken, en voeg dat eerst even een paar dagen toe. Nelson krijgt jeuk van olijfolie, maar kan wel tegen kokosolie. Als je ziet dat het niet erger wordt van kokosolie (zou mijn 1e keus zijn), dan ga je de kurkuma toevoegen. En daarna zwarte peper.
Gebruikersavatar
Door chery
#3143443
Poeh wat heeft hij al een entingen gehad(en veel tegelijk) en vlooienmiddel. Hier ook een pup die inderdaad nu af en toe een vlo heeft. Ik kam hem desnoods 3x per dag. Bakje ernaast met een drupje afwasmiddel en ze verzuipen direkt. Ontwormt is die van mij nadat hij van de fokker wegkomt niet meer. Geen wormen. Maar inderdaad een homeopatische dierenarts die je wat kan geven om de entreacties te verzachten is zeker een goede.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3143506
Hierbij de foto's. De plek heft zich dus in 3 weken tijd ontwikkeld tot dit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oke dan laat ik de leem achterwege en begin ik met de kurkuma. Kokosolie heeft ze al vaker gehad.
Ik heb zojuist de shampoo besteld. Het grote probleem met wassen is hier dat het in de tuin moet met koud water. Het is dan evht wachten op goed weer. We kunnen haar gewoon niet meer de trap op tillen en haar zelf laten lopen is ook geen optie.

Overdag krabt ze bijna niet hoewel ik weet dat ze gewoon jeuk moet hebben.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3143507
prisje schreef: Oke dan laat ik de leem achterwege en begin ik met de kurkuma. Kokosolie heeft ze al vaker gehad.
Ik heb zojuist de shampoo besteld. Het grote probleem met wassen is hier dat het in de tuin moet met koud water. Het is dan evht wachten op goed weer. We kunnen haar gewoon niet meer de trap op tillen en haar zelf laten lopen is ook geen optie.
Je kan, als je buiten wast, ook gewoon een emmer met handwarm water gebruiken. Zo heb ik Oscar laatste ook gewassen. Die vind gewassen worden doodeng en krijgen we echt de badkamer niet in. Ik heb gewoon steeds handjes water over hem heen geschept. Als het met zijn dikke vacht lukt, moet het met deze dame ook wel lukken. Sterkte met haar, ik heb verder geen adviezen, maar gelukkig helpen Hope en Lizzy al.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3143524
Dit was haar menu toen ze net bij ons kwam. http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg3087790
Dit heeft ze ong 2 maanden gehad. de groenten willen er praktisch niet in die laat ze over het algemeen staan ongeacht waar ik het door meng. Ze gaat zelfs zover dat ze dan gewoon der hele maaltijd laat staan. Ik heb dit nog niet langer als een dag willen blijven voorschotelen gezien het nog steeds een pup is.
Sindsdien ziet haar menu er ong zo uit:

Maandag: eendennekken + rundvlees + groenten
Dinsdag: eendenkarkas + lever + nier + groenten
Woensdag: geitje + paardenvlees + vis
Donderdag: konijnkarkas + hart + vis
Vrijdag: kipkarkas + hert (sinds deze week) + vis
Zaterdag: kipkarkas + konijnvlees (sinds deze week) + groente
Zondag: Konijnkarkas + pens

lever: lam en geit
nier: lam en konijn
hart: paard, rund en eend
pens: rund en lam

De reden dat ik vis over 3 dagen verdeel is omdat ik 750 gr te veel vind om extra te geven op een dag.

Morgen ga ik even contact opnemen met tannetje want dat is de dichtsbijzijnde holistische da als ik goed gezocht heb.

@Kaela: Je zou toch denken dat ik dat zelf ook best had kunnen bedenken haha oeps.. We hebben het geluk gehad dat het de afgelopen weken mooi weer was dat het zo kon. Dat is wel een hele goeie tip. Gewoon vast even 2 emmers water klaar zetten en dan met een kommetje water gieten. Dankjewel!
Gebruikersavatar
Door prisje
#3143675
O mensen wat ben ik boos. Ik heb vanochtend even contact gehad met mannetje en omdat zij op vakantie ging ging het niet lukken een afspraak te maken. Na een paar vragen van haar verzocht ze mij om wel toch nog even een afkrabsel te laten maken.
Ik ben naar een andere da geweest. Je raad het al. Conclusie Demodex. Als mijn eigen da dat nou gewoon gedaan had 2 weken terug had dat mijn hondje 2 weken leed bespaard. Als ik nou niet gebeld had was ik gaan elimeren en was het alleen maar erger geweest.
Ben wel blij dat ik nu weet wat er is.
Wat kan ik behalve wassen met het goedje van de da nog meer doen?
Ben de da eigenlijk vergeten te vragen of ik er in huis nog wat mee kan doen.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3143701
prisje schreef:
@Kaela: Je zou toch denken dat ik dat zelf ook best had kunnen bedenken haha oeps.. We hebben het geluk gehad dat het de afgelopen weken mooi weer was dat het zo kon. Dat is wel een hele goeie tip. Gewoon vast even 2 emmers water klaar zetten en dan met een kommetje water gieten. Dankjewel!
Ach, dat is vaak zo, daarom is het fijn als we elkaar helpen!

Succes met de demodex. Ik weet er zelf niet veel van, maar er zijn wel ervaringsdeskundigen hier.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door