Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3143633
Zie vraag hier boven, doet elke DA dat?

Ik heb bij Het Woud geïnformeerd, die doen het wel, maar dan alleen in combinatie met een mestonderzoek en dat is niet nodig, is nog niet zo lang geleden gedaan.

Ik wil op aanraden van de DA de ontlasting van Chendo laten testen op longworm, gewoon om uit te sluiten dat dat ook een oorzaak voor zijn hoesten zou kunnen zijn.
Door tt-tjes
#3143642
Lizzy schreef: Wat raar, ik kon bij het Woud gewoon los op hartworm laten testen!
Is hartworm hetzelfde als longworm? Ik heb vanochtend een mail gestuurd, dit was het antwoord

Beste Carole

Dit kunnen wij maar dit moet je extra vermelden op het formulier en dan bereken wij de extra toeslag of je kunt ons een mail sturen en maken wij de bestelling in orde.
Deze test kost € 20.00 extra.

Met vriendelijke groet,
Hester van Haaren


Beste Carole


Dit doen wij niet, we bieden dit alleen in combinatie met een mestonderzoek aan.

Met vriendelijke groet,

Hester van Haaren
Team het Woud

-----Oorspronkelijk bericht-----
From: Carole van Bokhoven
Sent: Thursday, August 13, 2015 11:26 AM
To: VPL Het Woud
Subject: RE: Bericht via website

Maar ik wil eigenlijk alleen maar op longworm laten testen.


Dus ik begrijp het niet helemaal.
Door Lizzy
#3143649
Wat een rare mail.....

Ik mailde dit:

Geachte "Team Het Woud",
Kan ik ook mijn 4 honden alleen op de hartworm laten controleren (dus geen
andere wormen) en zo ja, kunt u mij zeggen wat de kosten daarvan zijn?
Met vriendelijke groet, Lizzy Plat-Coelers

en kreeg dit terug:

Dat kan wel maar de kosten zijn €20 per monster!

Met vriendelijke groet

Wicher Holland, dierenarts-parasitoloog
VPL 'Het Woud'
Postbus 11
6560 AA  Groesbeek
024-3480534
www.wormbestrijding.nl

Dus eigenlijk denk ik dat Hester precies hetzelfde bedoelt. Ja het kan, kost 20 euro.

Hart/longworm is het zelfde. Overigens moet er wel bij gezegd worden dat 1 test je eigenlijk nog niks verteld.

Ik stuurde Het Woud dit:

Beste Heer Holland,
Ik vond op Internet dit artikel: http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... fault.aspx. En vraag mij nu af in hoeverre het zinvol is om mijn honden op Franse hartworm te laten controleren.... Een controle op een eenmalig monster kan makkelijk een negatieve uitslag geven, begrijp ik. En een monster van 3 dagen ontlasting lijkt niet geschikt om dit te ondervangen. Hoe ga ik hier nu het beste mee om? Ik woon in Zoetermeer, dicht tegen Den Haag aan, daar zijn honden met Franse hartworm aangetroffen en belangrijker nog, er komen vossen in dit gebied voor en mijn honden eten gras (krijgen mogelijk daarmee slakjes binnen). Ik zou graag van u advies krijgen.
Met vriendelijke groet, Lizzy

Zijn antwoord:

Zie hieronder


Derhalve is een enkel monster (laten) onderzoeken een praktische insteek; is dit positief dan is de diagnose gesteld (1x bepalingskosten). Is het resultaat negatief en blijft er sterke verdenking, dan kan een tweede monster worden genomen en daarna eventueel nog een derde. Als dan ook het derde monster negatief is, is een klinische infectie met zekerheid uitgesloten. Op deze wijze kost de uitsluiting van een infectie weliswaar meer tijd en geld, maar is de voorspellende waarde het groots



Met vriendelijke groet

Wicher Holland, dierenarts-parasitoloog
VPL 'Het Woud'
Postbus 11
6560 AA  Groesbeek
024-3480534
www.wormbestrijding.nl
Door tt-tjes
#3143657
Ze schreef dat het 20,00 extra kostte, ik heb geantwoord dat ik alleen longworm wilde laten testen en kreeg ik terug dat doen wij niet, alleen in combinatie met mestonderzoek.

Wanneer het jij die mail gestuurd naar Wicher?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 13 aug 2015, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3143673
Vorig jaar juli. Moet ik je de mail doorsturen? Moet je me even je email adres geven.

En dan kun je misschien terug schrijven "da's raar, uw collega Wicher doet het wel"  :biggrin2:
Door tt-tjes
#3143980
Hope schreef: Bij (sterke) verdenking ging ik gewoon naar het woud. Kosten zijn jammer maar ik zou echt 100% zekerheid willen hebben!
Er is geen sterke verdenking, puur om het uit te sluiten.

Ik heb haar nog een mail gestuurd en ze had overleg gehad met haar baas (ik denk Wicher), en nu kon het wel voor 25,00
Gebruikersavatar
Door Hope
#3143987
tt-tjes schreef: Er is geen sterke verdenking, puur om het uit te sluiten.

Ik heb haar nog een mail gestuurd en ze had overleg gehad met haar baas (ik denk Wicher), en nu kon het wel voor 25,00
Aah oke.
Ik hoor steeds meer verhalen van assistentes die met een cursus op zak van 1 dag onderzoek doen naar wormen. Vandaar dat ik Het Wout zo fijn vind. Er zit echt kennis.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3144472
Ik heb 2 maanden geleden nog alléén op hartworm/longworm laten testen bij het Woud. Het gaat dus wel.
Ik heb wel de indruk dat ze het liever in combinatie met ander onderzoek doen. Meer opbrengst?
Door tt-tjes
#3144570
Doranto schreef: Ik heb 2 maanden geleden nog alléén op hartworm/longworm laten testen bij het Woud. Het gaat dus wel.
Ik heb wel de indruk dat ze het liever in combinatie met ander onderzoek doen. Meer opbrengst?
Dat idee hrb ik dus ook.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door