Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#3143312
Dochterlief is het wachtwoord van haar laptop kwijt. (Ze zegt zelf dat ze het wachtwoord wel weet maar dat de laptop aangeeft dat het niet het goede wachtwoord is).
Nu heeft ze besloten dat ze dan "gewoon" een andere laptop wil en ze gaat sparen.

Ik vind dat, als zuinige, (maar wel zorgzame moeder :biggrin2:), toch best wel zonde, alleen om een wachtwoord.
Is dat te omzeilen zodat ze zonder wachtwoord weer op de computer kan en dan verder kan zien?
Door Mowgli
#3143319
IK begrijp hieruit dat de bestanden die op de computer staan niet belangrijk zijn?
Dan kan ze ook heel rigoureus een clean install doen.

Ik weet niet of ze Windows 7 of 8 heeft (Of misschien zelfs nog XP of Vista)? Maar het is wel mogelijk om het wachtwoord te omzeilen.
Voor windows 7:

VERBORGEN ADMINISTRATORACCOUNT ACTIVEREN

Is er geen toegang tot het systeem meer omdat alle zelf aangemaakte administratoraccounts per ongeluk zijn verwijderd of omdat de wachtwoorden zijn vergeten? Geen nood, Windows is standaard voorzien van een verborgen administratoraccount met de naam Administrator. Dit account is als volgt buiten Windows om te activeren:

    Start de computer op vanaf de Windows 7-DVD (gebruik desgewenst de installatie-DVD van een andere computer).
    Start bij het eerste scherm de opdrachtprompt met de toetscombinatie SHIFT-F10.
    Start de registereditor met het commando REGEDIT.
    Selecteer de registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE.
    Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File), Component laden (Load Hive).
    Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).
    Open de map Windows\System32\config, selecteer het bestand SAM en klik op de knop Open.
    Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.
    Navigeer naar de registersleutel HKLM\ADMIN\SAM\Domains\Accounts\Users\000001F4.
    Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.
    Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11 in 10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).
    Sluit de registereditor, herstart Windows en wijzig vanuit het toegevoegde account Administrator het reeds aanwezige gebruikersaccount in een
Bron: https://www.schoonepc.nl/windows7/gebru ... ellen.html

Windows 8.1
VERBORGEN ADMINISTRATORACCOUNT ACTIVEREN

Is er geen toegang tot het systeem meer omdat alle zelf aangemaakte administratoraccounts per ongeluk zijn verwijderd of omdat de wachtwoorden zijn vergeten? Geen nood, Windows is standaard voorzien van een verborgen administratoraccount met de naam Administrator. Dit account is als volgt buiten Windows om te activeren:

    Start de computer op vanaf de Windows 8/8.1-DVD (is een installatie-DVD niet voorhanden, maak dan een installatiemedium aan met behulp van de Windows Media Creatie Tool).
    Start bij het eerste scherm de opdrachtprompt met de toetscombinatie SHIFT-F10.
    Start de registereditor met het commando REGEDIT.
    Selecteer de registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE.
    Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File), Component laden (Load Hive).
    Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).
    Open de map Windows\System32\config, selecteer het bestand SAM en klik op de knop Open.
    Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.
    Navigeer naar de registersleutel HKLM\ADMIN\SAM\Domains\Account\Users\000001F4.
    Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.
    Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11 in 10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).
    Sluit de registereditor, herstart Windows en wijzig vanuit het toegevoegde account Administrator het reeds aanwezige gebruikersaccount in een administratoraccount (of maak een nieuw administratoraccount aan).
    Tot slot kan het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administratorrechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO te geven (vervang NO door YES om deze weer zichtbaar te maken).
Bron: https://www.schoonepc.nl/windows8/gebru ... ellen.html
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3143325
Mowgli schreef: IK begrijp hieruit dat de bestanden die op de computer staan niet belangrijk zijn?
Dan kan ze ook heel rigoureus een clean install doen.

Ik weet niet of ze Windows 7 of 8 heeft (Of misschien zelfs nog XP of Vista)? Maar het is wel mogelijk om het wachtwoord te omzeilen.

Bron: https://www.schoonepc.nl/windows7/gebru ... ellen.html

Windows 8.1
Bron: https://www.schoonepc.nl/windows8/gebru ... ellen.html
+1

Welk merk laptop is het? Dan kun je met een bepaalde toetscombinatie de complete windowsinstallatie opnieuw plaatsen.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3143475
keetje schreef: Dank jullie wel. Ik ga ermee aan de slag en kom er dan op terug!

Volgens mij is het een Acer (?)
Dan moet je bij het opstarten op alt+F10 drukken om alles eraf te gooien en windows te herstellen naar hoe hij bij de winkel vandaan kwam.
Door keetje
#3143501
Volgens Meneer Keetje is het een HP laptop.
Excusez -moi, ik heb een Acer, vandaar wellicht mijn verwarring. :-[

Werkt dat dan hetzelfde misschien met alt+F10?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3143567
keetje schreef: Dochterlief is het wachtwoord van haar laptop kwijt. (Ze zegt zelf dat ze het wachtwoord wel weet maar dat de laptop aangeeft dat het niet het goede wachtwoord is).
Nu heeft ze besloten dat ze dan "gewoon" een andere laptop wil en ze gaat sparen.

Ik vind dat, als zuinige, (maar wel zorgzame moeder :biggrin2:), toch best wel zonde, alleen om een wachtwoord.
Is dat te omzeilen zodat ze zonder wachtwoord weer op de computer kan en dan verder kan zien?
Euh klikt wel een beetje als 'ik wil gewoon een nieuwe laptop' ?
Maar ondertussen moet ze toch ook op dat ding werken? En bij gegevens kunnen. Neem aan dat ze niet in een week het geld bijelkaar gespaard heeft?
Door keetje
#3143573
Nee, ze wil geen nieuwe, zo is onze dochter niet, ze gebruikt hem gewoon niet meer en is weer bezig op haar oude pjoetertje. Het lukt haar gewoon niet (meer) dus dan is het voor haar afgedaan. Ze zet hem aan de kant en gaat sparen voor een nieuwe. Ja dat kan lang duren maar daar heeft ze geen moeite mee. Wat dat betreft is het gewoon een aangenaam speciaal kind. :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3143586
Oo ze heeft nog een back-up plan  :biggrin2:
Maar is dat paswoord het enige probleem van de laptop dan? Want dat pw probleem moet te verhelpen zijn.
Door keetje
#3143638
We hebben een poging ondernomen maar hij komt niet op gang. Dus nu is meneer Keetje op pad met het ding.

Ja, dat ww is echt het enige probleem, maar ze houdt vol dat ze het goede ww intoetst en dat hij het niet doet. We hadden ook al de surgestie gekregen dat het misschien aan de instelling van het toetsenbord kon liggen, zodat hij dus gewoon het goede ww niet intypt maar dat kunnen we niet zien als we het toetsenbord niet los kunnen koppelen en geen beeld op het scherm krijgen. Of zie ik dat fout?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3143643
Ik weet niet of ze een toetsenpad op het toestenbord rechts ernaast heeft? En dan cijfers in haar wachtwoord? Als je die gebruikt en die 'uitstaat' dan heb je verkeerd wachtwoord.
Door Mowgli
#3143650
keetje schreef: Ja, dat ww is echt het enige probleem, maar ze houdt vol dat ze het goede ww intoetst en dat hij het niet doet. We hadden ook al de surgestie gekregen dat het misschien aan de instelling van het toetsenbord kon liggen, zodat hij dus gewoon het goede ww niet intypt maar dat kunnen we niet zien als we het toetsenbord niet los kunnen koppelen en geen beeld op het scherm krijgen. Of zie ik dat fout?
Als het om een instelling als Caps Lock of Num Lock gaat, dan zou ik het proberen met een toetsenbord met usb-stekker. Deze aansluiten op het notebook dan het notebook aanzetten, en kijken of het dan lukt om het wachtwoord in te toetsen.

Maar ja, meneer is al op pad met het ding, dus dan zal het wel goed komen ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door