Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nonnie80
#3143468
Onze labrador heeft tussen 2 tenen bij beide voorpoten een ontsteking. We zijn maandag bij de dierenarts geweest en hebben antibiotica mee gekregen. Ze gaf aan dat het een kruipertje kan zijn en dat het dan open gemaakt moet worden. Als de antibiotica aan zou slaan zou het wat anders zijn. We hebben het gevoel dat de antibiotica helpt want het is minder rood en "smetterig". Hij likt er ook al minder aan.
We moeten 2x daags 10 minuten in de soda weken.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Hij is erg gevoelig in zijn huid en heeft snel last van jeuk door allergien.
Door nonnie80
#3143486
Bedankt voor je reactie. Ben al een tijd lid en heb mij volgens mij al eens voorgesteld.

Heb je een tip hoe je dat naast de antibiotica goed kan behandelen? Of wellicht straks kunt voorkomen?
Door Lizzy
#3143491
Datum registratie: 31 juli 2014 om 11:15:53 :)

Heet lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk dat er in beide poten een gras aar zit!

Wat bedoel je precies met allergieen? Voor wat? Deze klachten tussen die tenen kunnen inderdaad ook een uiting zijn van de bestaande allergieen.
Door nonnie80
#3143504
Bedankt voor je reactie. We zijn er nooit exact achter gekomen welke allergie het precies is. Voer, wasmiddel en dat soort zaken kunnen we zo goed als zeker uitsluiten. Pollen is de meest logische conclusie maar welk soort is lastig vast te stellen. Zijn jeuk en plekken zijn ook niet altijd consistent in bepaalde periodes.
Het is een tijd goed gegaan en sinds een maand speelt de jeuk weer op met deze ontsteking tussen zijn tenen van de laatste week.

In 2 poten aren leek mij ook wel erg toevallig. Het zou natuurlijk kunnen maar ik link het eerder aan de jeuk / allergie.
Door smulpaap
#3143534
Mijn hond heeft helaas een tijdje brok gegeten . En dat leidde tot wat je op deze foto ziet ( geen eigen foto )
Soms waren het grote rode eieren , en we zaten zo ongeveer elke maand bij onze vorige D.A
Die ons het welbekende recept weer mee gaf . Als het meeviel zalf wat we moesten smeren
Maar ook erg vaak een A.B -kuur . Verder geen klachten zoals bij jouw hond .
Mijn hond eet nu een jaar of zeven BARF , en sinds die tijd nooit klachten meer gehad
Bij mijn hond had het dus wel met voeding te maken die niet goed viel
Ik vraag me nu na al die jaren nog weleens af als ik door was gegaan met brok waar dit toe had kunnen leiden
Als ik terug denk waren er wel meer vage klachten , vaag rode kleur en plekjes buik bv

Dus ja , dat jouw gedachten ook uitgaan naar (mogelijke ) overgevoeligheid of allergie . dat zou best eens kunnen
Wat eet je hond nu ?

Afbeelding
Door nonnie80
#3143536
Herkenbaar... Onze hond eet brokken. We hebben vers geprobeerd omdat ik daar zeer zeker voorstander van ben,  maar helaas kon hij er niet tegen. Het poepen ging niet meer en hij raakte verstopt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3143550
Mag ik vragen wat voor vers menu je gegeven hebt dan?

En het kan natuurlijk een allergische reactie zijn ja. Ik heb eentje met allergien die dit regelmatig heeft.
En heel eerlijk, AB wel of niet maakt geen klap uit! In het begin ben ik er ook mee naar de DA geweest en Ab gehad, tuurlijk ging dat over, maar ja zonder gaat het ook over, net zo snel als je het mij vraagt.
Oja tegenwoodig week ik ook niet meer. Dat hielp ook niet om het sneller beter te maken. Maar ik neem aan dat je moet weken voor het geval dat er iets inzit?

Ik weet van de dermatoloog dat op het moment veel honden erg veel last hebben, door het warme en ook vaak broeierige weer.  :-\
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3143569
Mijn hond had dit ook heel erg en bij haar kwam het idd door de omgevingsallergieen (bepaalde grassoorten en mijten).
Wij kregen dermasezia shampoo mee. Dit hielp goed om haar poten rustig te krijgen.

Verder de allergieën aangepakt en vanaf het voorjaar  (dan was het het ergst) geen problemen meer gehad.
Ik denk dus ook dat het daardoor komt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Door tt-tjes
#3143607
nonnie80 schreef: Herkenbaar... Onze hond eet brokken. We hebben vers geprobeerd omdat ik daar zeer zeker voorstander van ben,  maar helaas kon hij er niet tegen. Het poepen ging niet meer en hij raakte verstopt.
wat voerde je aan vers dan? KVV? Want van sommige merken raken ze wel erns verstopt vanwege het hoge botpercentage. Misschien iets anders proberen. Of gaan barfen misschien een optie?
Door ywa100
#3144981
Er loopt hier al een topic met " tussenteenontsteking" daar vind je veel tips.
Ook kan je eens kijken bij : " mijten, tips?"

Ik ben ook benieuwd wat voor vlees je gegeven had, ik kan me niet voorstellen dat jouw hond van alle soorten vlees verstopt raakt?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door