Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marissie
#313840
Mijn hond, rent regelmatig achter haar staart aan, en dan niet op de manier zoals een blije hond soms doet. Ze trekt er dan hele plukken haar uit. Ik weet niet goed of dit nou jeuk is of een gedrags gewenning, maar het is niet te corrigeren. Een poos geleden had ze vlgs de DA ontstoken anaal klieren, die werden toen uitgeknepen en er werd antibiotica ingespoten. Dit vond Semra (de hond) niet leuk en een week later moest ik terug komen en was het vlgs de DA over. Maar helaas, blijfs Semra achter haar staart aan plukken.
Heeft iemand enig idee, wat dit is en nog beter, wat ik hier aan kan doen?
De "poeperd" ziet er verder schoon en gezond uit en ontwormen helpt ook niet.
O ja, dan nog iets bij hetzelfde hondje. Ze is soms zo vreselijk langzaam en sloom tijdens het wandelen. Dan loopt ze een paar meter achter me en mijnandere hond juist een paar meter voor me. Ze moet ook overal een uur snuffelen en dan natuurlijk de plekjes waar mijn andere hond ook net heeft gesnuffeld. Een jonge hond, ze is ongeveer 4 jaar, moet toch juist actief zijn? Kan dit ook een oorzaak hebben, of is dat gewoon de aard van het beestje. Ze geeft geen zieke indruk hoor en eet hartstikke goed.
Ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr. Mariska.
Door rees
#313995
Wat voor hond is het

En hoelang doet ze het al staartdraaien
Laatst gewijzigd door rees op di 03 mei 2005, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marissie
#314192
Het is een klein hondje van 28 cm schouderhoogte. Ik weet niet wat voor ras of kruising het is, omdat het een zwerfhondje uit Turkije is en ik dus nix weet over haar achtergrond. De haren uit de staart trekken, doet ze al geruime tijd. Ik weet dat dit ook een gedrags probleem kan zijn, maar het zou ook jeuk kunnen zijn of iets anders aan de anaal klieren. Vandaar dat ik de vraag hier ook even heb gesteld.

Groetjes Mariska.
Door rees
#314333
Marissie schreef: Het is een klein hondje van 28 cm schouderhoogte. Ik weet niet wat voor ras of kruising het is, omdat het een zwerfhondje uit Turkije is en ik dus nix weet over haar achtergrond. De haren uit de staart trekken, doet ze al geruime tijd. Ik weet dat dit ook een gedrags probleem kan zijn, maar het zou ook jeuk kunnen zijn of iets anders aan de anaal klieren. Vandaar dat ik de vraag hier ook even heb gesteld.

Groetjes Mariska.
Een van onze bulle doet het ook al is het wel minder geworden.
Zij heeft het over gehouden van de tijd dat ze als fokbul werd gehouden in een klein hok waar ze geen bewegings ruimte had.
En uit verveling en stres is ze gaan staart draaien en haar staart had ze ook helemaal kaal gevreten .
We hebben haar nu twee jaar en heel af en toe doet ze het nog vooral als ze erg blij is dan weet ze haar eigen geen houding te geven en begint gelijk te draaien.

Er is veel tijd in gaan zitten om het haar af te leren maar vooral veel aandacht en haar aan raken door haar veel borstelen heeft veel geholpen.
En spelen zodra ze er mee begint wil ook helpen dan gaat haar aandacht ergens anders naar toe .

hoop dat je er wat aan hebt :)

Ps .wat geef je voor eten aan haar gewoon uit nieuws gierigheid :)
want ook dat is heel belangrijk voor haar vacht.
Laatst gewijzigd door rees op di 03 mei 2005, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#314529
Marissie schreef: Mijn hond, rent regelmatig achter haar staart aan, en dan niet op de manier zoals een blije hond soms doet. Ze trekt er dan hele plukken haar uit. Ik weet niet goed of dit nou jeuk is of een gedrags gewenning, maar het is niet te corrigeren. Een poos geleden had ze vlgs de DA ontstoken anaal klieren, die werden toen uitgeknepen en er werd antibiotica ingespoten. Dit vond Semra (de hond) niet leuk en een week later moest ik terug komen en was het vlgs de DA over. Maar helaas, blijfs Semra achter haar staart aan plukken.
Heeft iemand enig idee, wat dit is en nog beter, wat ik hier aan kan doen?
De "poeperd" ziet er verder schoon en gezond uit en ontwormen helpt ook niet.
O ja, dan nog iets bij hetzelfde hondje. Ze is soms zo vreselijk langzaam en sloom tijdens het wandelen. Dan loopt ze een paar meter achter me en mijnandere hond juist een paar meter voor me. Ze moet ook overal een uur snuffelen en dan natuurlijk de plekjes waar mijn andere hond ook net heeft gesnuffeld. Een jonge hond, ze is ongeveer 4 jaar, moet toch juist actief zijn? Kan dit ook een oorzaak hebben, of is dat gewoon de aard van het beestje. Ze geeft geen zieke indruk hoor en eet hartstikke goed.
Ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr. Mariska.
Het feit dat ze zo sloom is vind ik wel een beetje raar. Heeft de dierenarts al eens een uitgebreid bloedonderzoek gedaan?
Door Femke
#314664
er kunnen ook zeker lichamelijke oorzaken zijn, inderdaad anaalklieren die pijnlijk of gevoelig zijn, vlooien of wormen.

Ik denk dat je eerst een lichamelijke oorzaak moet uitluiten voor je aan een ' gedrags' probleem moet gaan denken
Door rees
#314677
Rovanna schreef: Ja altijd, maar ze is dus al naar de DA geweest.
Maar heeft die ook haar bloed onder zocht want daar kan een hoop uitkomen .
Door Marissie
#314717
De DA dacht er in de eerste instantie aan, dat het aan het aan het voer lag. Volgens deze DA krijgt een hond tekorten als ze alleen compleet vers vlees krijgen. Ik heb me dus een zak hypo allergeen voer aan laten praten, maar daar was ik dus echt niet tevreden over. Ik had zelfs het idee, dat haar gedrag erdoor veranderde. Ben ik dus ook snel weer mee gestopt. De DA heeft idd ook bloedonderzoek genoemd, maar vond dit niet de eerste optie om te doen, omdat veel honden het op hypo allergeen voer beter gingen doen. Nou die van mij dus niet.
Waar kan ik het bloed allemaal op laten onderzoeken? Dan weet ik dat een beetje en kan ik dat de DA noemen en/ of vragen.
Bedankt vast.

Groetjes Mariska.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door