Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#314239
Nou zie andere topic gisteren bij kvv een heel positief verhaal over de carnibest en nu zit ik nu in dubio. Ik moet ook nie zo enthousiast zijn dan weet ik dat het fout gaat :(
Onze Wannie had toen ze 3-4 jaar geleden nog eukanuba kreeg, vaak last van overal ontstekingen en regelmatig koliekachtige buikpijnen, kronkelde dan over de grond heftige diarree paar keer achter elkaar en dit aanvalsgewijs totdat we bij de dierenarts waren geweest voor een ontstekingsremmer en daarna nog 5 dagen een middel tegen darmontsteking. Op het voer waar ze nu net een week vanaf is magnusson krav(zijn ecologische brokken) eigenlijk zelden tot nooit meer gehad. Nu net anderhalve week op Carnibest en vanochtend was het weer zover. Kronkel kronkel over de grond en paar keer diarree. De rest van de dag geslapen, niet fit en ik merk dat ze buikpijn heeft.

Ik wil niet weer aan al die troep van medicatie als ontstekingsremmers in haar lijf als het enigzins niet hoeft. Ook wil ik nog niet (mijn vriend wel die roept gelijk ik zei toch dat ze nooit meer iets anders moest dan die magnusson brokken) stoppen met Carnibest omdat het natuurlijk ook nog een heftige ontgiftings reactie zou kunnen zijn.
En ik ga me nu ook afvragen of ik niet net (gisteren net nieuw gehaald) die carnibest heb waar nog wel die glucosamine aan toegevoegd zit. En dit kan toch ook als bijwerkingen darmklachten geven? Het zou mij niet verbazen dat Wanda daar nou net gevoelig voor is. Afin doet er ook niet toe waar t vandaan komt.

Mijn vraag is vooral wat zal ik doen?
Ik lees hier of over ocugest en probiotica is me duidelijk wat beide is en doet. Zou dat in dit geval ook handig zijn? En zoja hoeveel van wat moet een hond van 12-14 kilo.

En weten jullie ook er iets is wat de samentrekkingen van die darmen vermindert? Want dat is wat haar die pijn geeft.

Kan ik dit allemaal bij de Tuinen halen?

Hoop dat iemand hier advies kan geven een op de grond zwemmende beagle van de buikpijn is niet leuk om aan te zien en voor haarzelf helemaal zo zielig :'(
#314242
Okugest van VSM is nu een WERELD idee om te geven! Het werkt juist tegen krampen, het werkt bij diarree dat veroorzaakt is door bijv. voedselveranderingen. Ik weet niet of je een Albert Heijn in de buurt hebt die nog open is en die ook medicijnen verkoopt? Wij hebben hier 1 AH die zelfs Okugest verkoopt en die is tot 8 uur open!

Goed, ik zou zelf ieder uur een tabletje geven. Tussen twee eetlepels het tabletje pletten en in het bekje gieten.

Morgen zou ik zeker ook probiotica halen, als ik jou was.

Hoe ben je overgeschakeld op versvlees?
#314264
Helaas een AH zit niet bij mij in de buurt. En de drogisterijen zijn al dicht. Nou tot morgen zullen we t wel redden. Morgenochten gelijk halen dus :-)

Goed dan ga ik morgenochtend even beginnen met okugest ieder uur eentje. Gieten? Met water erbij in een injectiespuitje ofzo?

Probiotica kan je zeker wel bij de Tuinen krijgen toch?

Ik heb ze een week lang 's morgens brokken gegeven en dan 's avonds na minimaal 8 uur ertussen Carnibest. De eerste twee keer heb ik het overgoten met heet kraanwater. Na een week ben ik overgestapt op twee keer Carnibest dit is nu de 6de dag dat ze alleen nog Carnibest krijgen.

Thanks voor het meedenken :D
#314284
Wanita schreef: Helaas een AH zit niet bij mij in de buurt. En de drogisterijen zijn al dicht. Nou tot morgen zullen we t wel redden. Morgenochten gelijk halen dus :-)

Goed dan ga ik morgenochtend even beginnen met okugest ieder uur eentje. Gieten? Met water erbij in een injectiespuitje ofzo?
Ja, zolang de pijn duurt en de diarree, kun je gerust Okugest geven. Het zijn tabletjes. Je kunt ze goed tussen twee eetlepels fijn drukken en het poeder in haar bekkie 'gieten'. Dus geen geklieder met water/injectiespuiten nodig!
Probiotica kan je zeker wel bij de Tuinen krijgen toch?
Zeker weten. Ze verkopen Solgar (veel te duur) en ook bijvoorbeeld Vitotaal. Als ze Akropharma hebben zou ik die nemen. Overigens noemen ze het vaak Acidophilus!
Ik heb ze een week lang 's morgens brokken gegeven en dan 's avonds na minimaal 8 uur ertussen Carnibest. De eerste twee keer heb ik het overgoten met heet kraanwater. Na een week ben ik overgestapt op twee keer Carnibest dit is nu de 6de dag dat ze alleen nog Carnibest krijgen
Wat gek dat ze dan toch nu ineens last heeft. Misschien is het een idee om de komende dagen kleine porties te geven en deze echt te overgieten met gekookt water (dus geen heet kraanwater, maar echt gekookt) of zelfs even licht te koken.
Thanks voor het meedenken :D
Succes en sterkte!
#314309
Ja ik vind het zelf ook al zo raar dat ze nu ineens na anderhalve week dat krijgt maar Wan is een muts in die dingen. Toen op eukanuba was het ook ineens pas na een hele tijd en toen steeds vaker.
Zelf heb ik het idee dat het drie dingen kan zijn kom er net achter dat mijn vriend lief (ach hij bedoelt het goed) het vanochtend zo uit de koelkast heeft gegeven dus een blok koud vlees in der maag.

Of ontgifting

En anders heb ik geen andere verklaring dan dat het door de glucomasine komt die waarschijnlijk in mijn nieuwe carnibest zit wat ze gisteravond voor het eerst heeft gekregen. Dat is mijns inziens het enige verschil met die van vorige week. Maar of een hond daar zo snel gevoelig op kan reageren zou ik echt niet weten.

Ik ga in ieder geval morgen op de natuurlijke toer en kijken of we t redden zonder de reguliere medicatie dit keer. Dank je voor de namen zijn overgeschreven die neem ik morgen mee. Maar hoeveel geef ik haar van die probiotica? (12-14 kg)En hoelang?

Ga nu eerst in mijn theedoos zoeken of ik kamille, venkel of munt heb.

Ze heeft nu net, helaas voordat ik las toch maar weer met gekookt water, toch gewoon haar portie gehad want nu ging t arme ding weer gal spugen van de leegte ook zon tik van der. En dat is er tot nu toe ingebleven zonder heftige verschijnselen.

Mocht er nou morgen niets meer aan de hand zijn met haar kan ook nog (ja t'is er eentje ;-) ) dan begin ik toch met die probiotica want wat ik las hier ergens over dat als een pup van jongs af aan brokken heeft gehad ook geen goede darmflora heeft opgebouwd geldt denk ik zeker voor haar. Wat voor soorten brokken ze de eerste tien maanden allemaal niet heeft gegeten. eerste baas toen asielvoer. Dus nu gelijk maar goed, beetje laat maar beter laat dan nooit, die darmflora opbouwen.

Nou blij dat ik dit forum gevonden heb zo leer je nog eens wat:-)

Thanks all en wordt nog wel vervolgd morgen als madametje alle pillen etc binnen heeft.
#314673
Wanita schreef: Ja ik vind het zelf ook al zo raar dat ze nu ineens na anderhalve week dat krijgt maar Wan is een muts in die dingen. Toen op eukanuba was het ook ineens pas na een hele tijd en toen steeds vaker.
Zelf heb ik het idee dat het drie dingen kan zijn kom er net achter dat mijn vriend lief (ach hij bedoelt het goed) het vanochtend zo uit de koelkast heeft gegeven dus een blok koud vlees in der maag.
Niet ondenkbaar dat ze hier de kramp van heeft gekregen! En diarree.
Of ontgifting
Vind ik niet zo aannemelijk omdat je meestal andere symptomen ziet.
En anders heb ik geen andere verklaring dan dat het door de glucomasine komt die waarschijnlijk in mijn nieuwe carnibest zit wat ze gisteravond voor het eerst heeft gekregen. Dat is mijns inziens het enige verschil met die van vorige week. Maar of een hond daar zo snel gevoelig op kan reageren zou ik echt niet weten.
Geen idee of er al Gluco in jouw verpakking heeft gezeten, maar het kan. Mijn honden (vooral Brutus) gaat onherroepelijk iedere keer aan de dunne van Glucosamine. De zelfde dag nog. Nu worden de klachten bij hem vaak minder naarmate ik het langer gebruik.
Ik ga in ieder geval morgen op de natuurlijke toer en kijken of we t redden zonder de reguliere medicatie dit keer. Dank je voor de namen zijn overgeschreven die neem ik morgen mee. Maar hoeveel geef ik haar van die probiotica? (12-14 kg)En hoelang?
Dat ligt er aan welk merk je koopt en wat daar de mensen-dosering van is. Ik geef meestal de helft van wat een volwassen mens in zou moeten nemen (alleen bij probiotica hoor - voor ieder middel gelden weer andere regels, maar probiotica is onschuldig!). Ik zou het zelf maar eens een maandje geven.
Ga nu eerst in mijn theedoos zoeken of ik kamille, venkel of munt heb.

Ze heeft nu net, helaas voordat ik las toch maar weer met gekookt water, toch gewoon haar portie gehad want nu ging t arme ding weer gal spugen van de leegte ook zon tik van der. En dat is er tot nu toe ingebleven zonder heftige verschijnselen.

Mocht er nou morgen niets meer aan de hand zijn met haar kan ook nog (ja t'is er eentje ;-) ) dan begin ik toch met die probiotica want wat ik las hier ergens over dat als een pup van jongs af aan brokken heeft gehad ook geen goede darmflora heeft opgebouwd geldt denk ik zeker voor haar. Wat voor soorten brokken ze de eerste tien maanden allemaal niet heeft gegeten. eerste baas toen asielvoer. Dus nu gelijk maar goed, beetje laat maar beter laat dan nooit, die darmflora opbouwen.

Nou blij dat ik dit forum gevonden heb zo leer je nog eens wat:-)

Thanks all en wordt nog wel vervolgd morgen als madametje alle pillen etc binnen heeft.

Ja, ik zou zeker de probiotica voorlopig geven. En je mag het ook langer als een maand geven trouwens.

Ik hoop voor je dat het snel beter gaat met haar!!!

Oh Femke, die okugestpillen plet ik eerst omdat ik maffe honden heb. Ze tuffen hier ieder pilletje direct uit en ze krijgen dat zelfs met Okugest voor mekaar ;D
#314742
Even update van hier en nog wat vragen.

Na het eten van gisteravond heeft ze ongeveer een halve beker kamillethee gedronken. 's avonds laat normaal gepoept :). Vanochtend voor het eten had ze weer kramp en bij het uitlaten diarree. Toch gewoon weer carnibest gegeven en uurtje daarna weer kamillethee laten drinken (wat ze dus vreselijk vies vindt maar Wanda kan op commando drinken ) en weer tot nu toe zover gezien geen last meer.

Kom net terug van "de Tuinen" heb het een en ander ingeslagen.

En nu nog een paar vraagjes daarover:

Nu het niet zo heftig qua frequentie lijkt zouden jullie dan toch okugest geven?
Ik heb even gekeken een kind van 6 mag bij onderhoudsdosering 3 tabletten op een dag. Kind van 6 weegt gemiddeld +/- 23-24 kg Wanda weegt rond de 12. Dus zou zij denk ik 3 keer daags een halfje mogen of is dit te weinig denken jullie?

En de probiotica? Ik heb vitotaal Lactobacillus pro-bioticum na anitbioticakuur. Ze hadden verder alleen die van de Tuinen zelf. Is dit de goede die ik nu heb?

En hoe geef ik dat? moet een half uur opgelost in water staan heb ik gelezen maar kan ik het dan daarna door het eten doen ofzo?En zou ik haar 1 of 2x daags geven?

Verder ga ik nog ff door met de thee alleen heb nu venkel thee en perpermunt thee wil dit mengen want Wanda is verzot op pepermunt dus drinkt ze het nu met plezier misschien ;-)
#327440
Hallo Wanita

Heeft jou hond misschien niet iets aan zijn alvleesklier , mijn reu had ook allemaal van de vage klachten als krampen in de darmstreek , gal braken en diaree en veel hijgen na het eten enz.
Hier heeft hij ook een tijd mee rondgelopen voordat we erachter kwamen dat het de alvleesklier was en niet zijn darmen.
Hij heeft dus een chronische alvleesklierontsteking , dit kunnen ze zien in het bloed en een enzymen onderzoek.
Nu zit hij op een dieet met zo wenig mogelijk vetpercentage in zijn voeding en dat gaat nu heel goed.

Groeten Hetty
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door