Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3142574
Even een korte vraag; toen ik (5 jaar geleden inmiddels) begon met kvv ben ik gelukkig, eigenlijk per ongeluk, begonnen een paar diersoorten. Gaande weg voegde ik diersoorten toe. Heb altijd enkelvoudige kvv's gegeven.
Op een gegeven moment heb ik eend toe gevoegd aan het menu; nu kreeg Lola een week of 2 later een hotspot.
Nog niets achter gezocht, ik zit gelukkig al die tijd ook bij een leuke, goede hondenclub waar veel kennis is dus de hotspot was binnen no time weg. Maar iets later nog een hotspot. Werd toen gevraagd of ik misschien iets veranderd had, tja, ik heb nu eens kvv eend erbij gedaan.
Oplossing; haar geen eend meer geven, en geen hotspots meer voor haar. Ze heeft er ook geen meer gehad.

Nu is mij destijds gezegd dat ik ook beter geen bosduif kon geven, waarschijnlijk had ze problemen met de hoeveelheid eiwitten die in eend zitten en bosduif was vergelijkbaar.
Dat heb ik klakkeloos aangenomen, en dus ook nog nooit duif gegeven. Mijn vraag nu; klopt dit? Of zou ik haar wel bosduif kunnen geven?

Lam veroorzaakt bij haar ook heftige jeuk en bulten, krijgt ze dus ook niet.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3142855
Wil je het echt zeker weten, dan is proberen de enige oplossing. Zo kunnen sommige honden niet tegen kip, maar wel tegen eend of kalkoen. Of niet tegen lam maar wel tegen geit.

De vraag die je moet stellen is of het een aanvaardbaar risico is om te proberen. Wordt hij echt ziek of krijgt hij echt hele erge hotspots en je hebt meer dan vijf diersoorten, dan wist ik niet of ik het wel de moeite zou vinden om te gaan expirimenteren.
Door Lizzy
#3142858
constance.blokzijl schreef: Even een korte vraag; toen ik (5 jaar geleden inmiddels) begon met kvv ben ik gelukkig, eigenlijk per ongeluk, begonnen een paar diersoorten. Gaande weg voegde ik diersoorten toe. Heb altijd enkelvoudige kvv's gegeven.
Op een gegeven moment heb ik eend toe gevoegd aan het menu; nu kreeg Lola een week of 2 later een hotspot.
Nog niets achter gezocht, ik zit gelukkig al die tijd ook bij een leuke, goede hondenclub waar veel kennis is dus de hotspot was binnen no time weg. Maar iets later nog een hotspot. Werd toen gevraagd of ik misschien iets veranderd had, tja, ik heb nu eens kvv eend erbij gedaan.
Oplossing; haar geen eend meer geven, en geen hotspots meer voor haar. Ze heeft er ook geen meer gehad.

Nu is mij destijds gezegd dat ik ook beter geen bosduif kon geven, waarschijnlijk had ze problemen met de hoeveelheid eiwitten die in eend zitten en bosduif was vergelijkbaar.
Dat heb ik klakkeloos aangenomen, en dus ook nog nooit duif gegeven. Mijn vraag nu; klopt dit? Of zou ik haar wel bosduif kunnen geven?

Lam veroorzaakt bij haar ook heftige jeuk en bulten, krijgt ze dus ook niet.
Tamme eend bevat 11,49 gram eiwit per 100 gram.
Duif bevat 18,47 gram eiwit per 100 gram.
Biefstuk bevat 19,61 gram eiwit per 100 gram.
Kip bevat 17,55 gram eiwit per 100 gram.
En sommige delen van kip (alleen het vlees) bevat 20,33 gram eiwit per 100 gram.

Behoeft verder geen uitleg denk ik :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door