Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3142675
Voor Chendo ben ik nu op zoek naar een hondentuig. Vanwege zijn vacht moet het niet net achter zijn oksels zitten en ook geen band tussen zijn voorpoten door.
Het liefst met een wat zachte voering die niet kan schuren.
ik had al gekeken naar een K9, maar vind dat ding op de rug te groot.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met andere merken.
Door miik
#3142719
Je hebt van Hurtta of Hunter tuigen met ongeveer zelfde model als de K9.
https://www.onlinedierenspeciaalzaak.co ... tAodHQoMKQ

Of anders een tuig van Treponti, dat materiaal geeft volgens mij de minste klitten, maar die modellen kun je slecht op maat maken, dus die zul je echt ergens in een winkel even moeten passen. Ik heb voor Foxy een Treponti tuigje ivm de klitten.
Door hamada
#3142783
Hier hebben we een Puppia soft harness voor Joy. Is erg licht en ze verdraagt het goed met haar gevoelige lijf (ze heeft syringo).
Weet niet of ze de juiste maat voor Chendo hebben, XXl is borst 55-80 cm. nek 43 cm.
Door Elvira
#3142785
Mijn honden hebbern tuigen van het merk hunter, met lekker fleece aan de binnenkant :

Afbeelding
Door Ruisje
#3142787
Wij hadden voor Lily een Hunter (ranger pro) tuigje aangeschaft. Heel gemakkelijk aan en uit te doen, staat hartstikke stoer, maar op een of andere manier kan ze eruit. Ook is het een tuigje van stug materiaal.
Toen hier van iemand een Puppia tuigje overgenomen (waar Boeke uit was gegroeid) en hoewel het iets lastiger aan-en uitdoen is, is het een veel fijner tuigje. Licht, soepel materiaal wat nergens kan schuren en eruit floepen kan ook niet meer.
Door tt-tjes
#3142788
Mooie foto Elvira. Ik weet niet of fleece gaat klitten. Maar zo'n model gaat het wel worden denk ik.

Puppia heeft een band in het midden, niet handig met zo'n pak haar.

4dox lijkt me ook wel iets omdat dat op maat gemaakt wordt.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op zo 09 aug 2015, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mijati
#3142795
ik heb voor mijn bouvier (in model geknipt, dus langer behaard) ook een Hurtta tuigje zoals hier boven. Het haar klit er wel iets onder, maar als ik elke week 2 keer kam is het prima bij te houden. Het is met name de ondervacht die wat klit.
Door san :)
#3142810
Fleece gaat klitten onder de vacht. Ik ben zelf tevreden over t tour tuig van 4dox. Is op maat gemaakt en schuift nauwelijks waardoor t meevalt met klitten. Het zit ruim achter de voorpoten wat zorgt dat t de beweging niet belemmerd.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door miik
#3142829
tt-tjes schreef: Mooie foto Elvira. Ik weet niet of fleece gaat klitten. Maar zo'n model gaat het wel worden denk ik.
Hier is fleece drama wat betreft klitten, het haar wordt statisch en draait helemaal in elkaar.
De tuigen van Hurtta hebben hetzelfde model, maar dan een soort van neopreen (oid) voering volgens mij...
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3142840
Hurrta heeft inderdaad neopreen op de tuigen zitten, en eentje laten maken? Ik weet dat pulsar design tuigjes maakt, als je wil helemaal naar wens, kun je vast ook over de stof/leer eens worden. Ze is alleen niet heel goedkoop maar ik heb ook een tuig van haar(wel met fleecevoering) en die is goed stevig!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door