Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3120415
Vandaag bij de d.a. geweest met Jura, omdat ze de laatste twee weken haar poot soms een paar passen ontzag. Dezelfde achterpoot als waar ze vorig jaar een teenamputatie heeft gehad.
Bij het onderzoek gaf ze aan beide benen/heupen pijn aan en ook wel in de onderrug. Bij het naar achter en omhoog buigen van beide achterpoten gilde ze het uit....  :'(

Omdat we nog nooit foto's hebben laten maken is dat morgen de eerste stap, op hun andere locatie waar de apparatuur staat. Drie verschillende foto's van heupen en rug, onder narcose.
Ik hoop heel erg dat er dan in ieder geval 'enge' zaken uitgesloten kunnen worden.
Het is ook zo raar, ze gaf thuis en buiten alleen dus af en toe met een raar stapje aan dat er iets niet goed zit. Maar ze lijkt geen pijn te hebben, normaal krijgt ze een heel kort lontje als ze pijn heeft en dat is nu helemaal niet aan de hand. En ze wil het zelf helemaal niet ontzien ofzo. Ook als ze de bank af stapt blijft ze nog even rekken en strekken met de achterpoten er op, net als anders. Maar bij de d.a. gilde ze dus bij die houding....

Nouja, als er uit de foto's niks komt is de volgende stap fysio of osteopaat. Iemand nog aanbevelingen voor in de buurt van Groningen?
Andere tips zijn ook welkom. Sjonge wat een stress ineens. En dan gaan we zondag ook nog kijken bij een hond voor er bij. Het is wel een week van ups en downs zo.

En de assistente ging me vervolgens ook nog uithoren over ontwormen en vaccineren... ik zei dat ik dit jaar wil titeren (ze heeft 2.5 jaar geleden een cocktail gehad) en dan beslissen of er nog iets gevaccineerd wordt. Nou dat snapte ze nog wel maar Weil was toch wel echt nodig. Ik zei dat ik er echt niet over uit ben of ik haar die wil geven. Ja dat was niet oke, die moest echt wel van haar. Ik hield m'n mond verder. Dus toen vroeg ze hoe ik ontwormde. Nou alleen als het nodig is zei ik (ze is nog nooit ontwormd, heb ook nog nooit een ontlasting onderzoek nodig gevonden). Dat was ook niet goed, je moet het vier keer per jaar doen "om de cyclus te doorbreken". Eeeeeh juist. Dat doen we niet, zei ik, ontwormen heeft geen zin als je geen wormen hebt. Nou je kon dat echt niet zien hoor zei ze wat er allemaal van binnen zit. Ze zei dat ik het er nog maar even met de dierenarts over moest hebben.... nou dat wordt nog gezellig morgen haha ik heb helemaal geen zin om het er nog eens over te hebben.
De dierenarts zelf was een hele fijne, gelukkig, en die bemoeide zich er verder ook niet mee.  :biggrin2:

Pff ik blijf maar gestrest... het mag gewoon niks ernstigs zijn, ze is nog veel te jong (nog geen 4) en super actief!
#3142432
Lizzy schreef: Oh jee, ik zie dit topic nu pas :-[

Zijn de foto's inmiddels gemaakt? Ben je inmiddels al wat wijzer? Ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is met Jura!!
Was zelf ook al vergeten dat ik het hier had neergezet....
Het bleken hele stijve spieren te zijn, die vanuit haar heupen lopen, in haar flanken zeg maar. De foto's van rug / heupen / knieën waren gelukkig helemaal perfect! Ze heeft een flinke massage gehad toen ze nog onder zeil was voor de foto's en dat heeft goed geholpen.
Nu als ze ver heeft gewandeld of wild heeft gesprint dan masseren we uit voorzorg en dat helpt tot nu toe heel goed. Ik gok zelf dat ze door andere belasting (ze mist sinds vorig jaar rechtsachter een teen) tijdens het lopen en rennen haar spieren anders gebruikt. En dat dit tot verkramping kan leiden. We doen er nu verder niks mee, ze heeft heel af en toe eens een beetje last en dan is masseren voldoende. Mocht het toch weer erger worden dan gaan we eens naar een fysio er mee maar dat is nu nog echt niet nodig.
#3142437
Lizzy schreef: Oh, dat valt gelukkig allemaal mee!

Misschien is een bezoek aan een osteopaat de moeite waard.
Ja dat is ook inderdaad een optie. We kijken het nog aan want zoals nu heeft ze al weken nergens last van, ook geen stijfheid. De d.a. vond het ook alleen nodig er verder naar te laten kijken als ze echt weer last zou hebben. Dus als het terugkomt laten we er naar kijken, komt het niet terug dan laten we het voor nu zo. Maar sowieso bij een volgende keer als ze zo'n blessure lijkt te hebben ga ik niet naar de d.a. maar een fysio of osteopaat. De foto's hebben we nu laten maken omdat ik dat sowieso al een keer wilde laten doen. Dan weet je ook gewoon hoe het er van binnen uitziet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door