Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3142244
Ik heb nu alle eigendomspapieren gekregen van kater Nori. Waaronder ook zijn paspoort waar zijn entingen in staan. Ik heb hem zelf laten chippen en heb bij de chip een nieuw paspoort gekregen. De stickers van de chip heb ik nog niet geplakt. Kan ik die nou gewoon in zijn "oude" paspoort plakken waar ook zijn entingen in staan? Of moet dat persee in het paspoort wat ik bij de chip heb gekregen?

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door frodo quin
#3142271
Is het beide keren een paspoort of is het eerste boekje een enting boekje (zie je duidelijk aangezien de flap verschillend is)? Als het twee keer hetzelfde is kan het ook in het andere boekje, zijn ze verschillend : oud boekje in het paspoort steken en stikkers in het paspoort kleven dat je vanaf nu als enting boekje gebruikt.
Door hannabelgje
#3142290
Het zijn allebei paspoorten met nummers. Als ik het in het paspoort plak waar zijn entingen in staan dab klopt wel natuurlijk het paspoortnummer niet meer met dat op de chipregistratie. Hij heeft en krijgt geen rabiësenting dus daarvoor maakt het niet uit.
Door frodo quin
#3142298
Ik zou dan de sticker in het bijhorende paspoort plakken en het ander erbij steken. Mijn katten hebben maar één paspoort, Wolf en Cyc hadden vroeger een gewoon inentingsboekje en de da zei me van het er bij te steken. Joran heeft altijd alleen zijn paspoort gehad.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3142349
Geen idee nog hoe dat werkt met die chips, maar als de chip is gekoppeld aan het boekje, moet je ze daarin plakken en hierin verder gaan wat entingen betreft. Het oude boekje steek je er dan bij voor zolang dat nodig is.

Moeten katten niet gechipt de deur uit bij fokkers, of geldt dat alleen voor honden?
Door miik
#3142379
Het ligt eraan... volgens mij is kater Nori al ouder toch ?
In de oude boekjes (tot jan 2015) kun je gewoon een sticker plakken van de chip en opschrijven "linker schoudervlakte" bij locatie. Als hij een rabies enting heeft, dan is het belangrijk dat de datum van de chip voor de datum van de rabies is (anders is de rabies niet geldig als je de grens over gaat).
Als je een nieuw paspoort hebt, sinds jan 2015, dan moet de dierenarts de gegevens van de chip invullen en daarna plastificeren door er een blanco plasticje oveerheen te plakken.... dus daarvoor zou je even langs je dierenarts moeten.
Angelique schreef: Moeten katten niet gechipt de deur uit bij fokkers, of geldt dat alleen voor honden?
Ja, de raskatten moeten gechipt de deur uit officieel. Alleen er is geen chipper die langskomt. Je moet gewoon een afspraak maken bij de dierenarts. En als je dat dan wilt kun je de chipnummers opsturen zodat ze op de stambomen komen en mee gesealed worden. Ik ent mijn kittens vrij laat (en dus ook de chip), dus ik vraag eerst de stambomen aan en plak daarna het chipnummer op de gesealde stamboom.
Door hannabelgje
#3142384
Het eerste paspoort is er eentje van voor januari 2015. Nori is bij de fokker niet gechipt omdat ze dat zielig vindt zonder narcose, hij is dus pas tijdens castratie gechipt en dat heb ik zelf dus laten doen. Hij is dus niet rabiës geent en dat gaat ook niet gebeuren. Hij is vorige maand een jaar geworden en inderdaad al wat ouder. Ik denk dat ik de stickers in zijn eerste paspoort plak bij zijn entingen. En het andere paspoort bewaar ik wel. Staat verder helemaal niks in. Entingen komen er zeer waarschijnlijk niet meer bij.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door frodo quin
#3142569
Angelique schreef: Geen idee nog hoe dat werkt met die chips, maar als de chip is gekoppeld aan het boekje, moet je ze daarin plakken en hierin verder gaan wat entingen betreft. Het oude boekje steek je er dan bij voor zolang dat nodig is.

Moeten katten niet gechipt de deur uit bij fokkers, of geldt dat alleen voor honden?
Katten moeten sinds september 2014 voor ze van eigenaar veranderen gechipt en gecastreerd zijn, castratie is niet verplicht bij katten verkocht voor de fok. Bij asiels is het al langer verplicht.
Door miik
#3142593
frodo quin schreef: Katten moeten sinds september 2014 voor ze van eigenaar veranderen ....... gecastreerd zijn, castratie is niet verplicht bij katten verkocht voor de fok.
Volgens mij is dit alleen in belgie, in nederland in ieder geval niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door