Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ineke
#314079
Mufasa is afgelopen vrijdag gecastreerd (helaas).

Alles is goed gegaan, maar Mufasa is een echte goochelaar als het op hechtingen eruit peuteren aankomt.

De eerste nacht hebben we hem een T-shirt met bretels omgedaan: 's ochtends twee van de vier hechtingen er uit. Heeft meneer dus op zijn T-shirt liggen sabbelen.

Dat ging nog wel. De twee overgebleven hechtingen zaten netjes verdeeld.

De tweede nacht dan toch maar een kap om: de volgende dag dus hechting 3 er uit :o
Wat blijkt: Mufasa kan met zijn kap om gemakkelijk bij zijn wond komen.

Nu is de wond dus gedicht met krammetjes.

Heeft iemand een idee hoe ik deze deugniet van zijn wond af kan laten blijven? of kan het geen kwaad meer dat hij af en toe aan zijn wond likt.

Het is nu de 4e dag na de operatie en de wond ziet er netjes uit. Er zitten 4 krammen in en nog 1 hechting.

Iemand tips?
Door Truus
#314088
Je bent er niet blij mee met deze Houdini he :-\. Hou het maar goed in de gaten en ik zou deze deugniet er ook niet aan laten likken.
Sterkte met de bewaking van de wond...tips heb ik zo 123 niet maar als me wat te binnen schiet, hoor je het.
Door Lizzy
#314121
Mijn ervaring is dat er maar 1 oplossing is. Grotere kap. En da's niet echt leuk voor hem, maar bij ons is gebleken dat dat het enige is wat helpt.
Door fritz
#314142
Ik heb zo een teef gehad en die was ook niet te stoppen, zodra de hechtingen eruit waren was het niet interessant meer ik spoot er in die tijd wel bitterspray omheen, dat hielp wel aardig.
Door Truus
#314150
fritz schreef: Ik heb zo een teef gehad en die was ook niet te stoppen, zodra de hechtingen eruit waren was het niet interessant meer ik spoot er in die tijd wel bitterspray omheen, dat hielp wel aardig.
En waar kan je die bitterspray kopen Fritz?
Door Ineke
#314229
Lizzy schreef: Mijn ervaring is dat er maar 1 oplossing is. Grotere kap. En da's niet echt leuk voor hem, maar bij ons is gebleken dat dat het enige is wat helpt.
Dit IS de grootste kap...... :o
Door Lizzy
#314234
Ineke schreef: Dit IS de grootste kap...... :o
:'( :-[ :(

Sorry....! Ik maak ook een fout. De grootste kap was hier ook te klein. We hebben er een flinke dikke rand plastic (van een andere kap die sowieso te klein was)aan gemonteerd met een of andere mega-tape (dik, grijs, sterk tape van 5 cm breed). Ik zal eens kijken of we daar nog een foto van hebben!
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 03 mei 2005, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ineke
#314253
Mufasa heeft er trouwens niets van dat hij een kap om moet. Hij steekt netjes zijn kop erin als het moet.
De broek gaat ook prima. Hij stapt er zo in.

Afbeelding
Afbeelding

Ik lees ook steeds dat het weken tot maanden kan duren eer een castratie effect heeft.
Is het ook mogelijk dat het direct effect heeft?

Wij hebben het idee dat Mufasa iets tolleranter is naar de betreffende rivalen op afstand.

Het meeste merken we aan Bas. Die is sinds gisteravond dus constant bezig zijn rangorde te bevestingen en belaagt Mufasa met irritant rijgedrag, waar Bas behoorlijk vasthoudend in is.
Een echte terrier die zich niet laat afpoeieren en er gewoon fel in springt.
Door fritz
#314451
Truus schreef: En waar kan je die bitterspray kopen Fritz?
Ik haalde het bij de dierenarts
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door