Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#3142220
Even boodschappen gedaan, kom thuis binnen... mmm raar luchtje hier...
Heeft Tous het bakje waar het afval v/d kattenbak ingaat omver getrokken, zak helemaal open.. Hij heeft dus kattenstont en daarmee dus ook grit gegeten.
Het is klompvormend grit en ik meen dat dat niet helemaal oke is om op te eten.

Zorgen maken, DA bellen of gevalletje opruimen, kamer luchten en er maar om lachen?
Door zurca
#3142222
Toch de DA even gebeld...Advies is gewoon even in de gaten houden of alles blijft functioneren zoals het hoort ;)

Pffff is weer een gevalletje "dat doet tie anders nooit" :-X :-\ Dus vanaf nu afvalbak weg zetten bij afwezigheid.
Door hannabelgje
#3142233
Oei wat een engerd zeg! Maar ik neem aan dat hij de drolletjes eet en daar zit meestal niet veel grit aan. Zeker niet als het vers gevoerde katten zijn.
Door Anne in Zweden
#3142339
Laika heeft ooit van dat maisstrooisel dat ook zo lekker klont gegeten. De da adviseerde om haar een paar lepels olie (olijf bv.) te geven, een aantal keren, om de zoveel uur. Ze heeft er nooit last van gehad, noch van het strooisel (dat nog niet bekakt of bepiest was, en dus de klontvormende eigenschappen nog bezat), noch van de olie. Wel leuke spikkelpoep de volgende dagen! ;D

Als Tous volgezogen klonten heeft gegeten, is er niet zoveel aan de hand, en inderdaad, aan de drolletjes blijft bij barfkatten meestal niet veel grit hangen.

Maar inderdaad: je kunt lekker in de zenuwen zitten om zoiets! >:(
Door zurca
#3142457
Het was inderdaad al "volgezogen" grit zeg maar en ik ga er vanuit dat het hem om de ontlasting te doen was want die kwam ik met opruimen amper nog tegen :-X :-X
Echt die hond is zulke "gekke" dingen gaan doen sinds hij op de homeopatische middelen staat. (Daar waren we ook voor "gewaarschuwd"  :biggrin2: )

Maargoed, gisteren niets aan de hand en vanmorgen normale ontlasting en plas. De urinelucht (zeg maar rustig amoniaklucht) van de troep in de kamer is ook verdwenen dus vooruit dan maar ::)

Straks boodschappen doen en dan het afvalbakje maar wegzetten en om hem nu eens voor te kunnen zijn zet ik de gewone huisvuilbak en plasticafvalbakje ook gelijk maar ff weg...ik vrees anders dat 1 van die door het huis verspreid gaat worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door