Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3142143
Het gaat niet lekker met Chendo, hij hoest na elke wandeling en zijn tandvlees wordt dan heel rood, en ook zijn tong is dan donkerder dan normaal, ik denk door zuurstof gebrek.
Chendo heeft natuurlijk al jaren een probleem met hoesten na opwinding en spel, en ze zijn er nooit achter gekomen wat het was, ook Mandigers bij de Wagenrenk niet.
Maar sinds deze week lijkt hij het steeds moeilijker te krijgen. Vanochtend toen hij net wakker was begon hij meteen te hoesten/kokhalzen, en dat is iets wat ik nog niet bij hem gezien heb.
Ik maak me behoorlijk zorgen, morgen dus naar Eersel om longfoto's te laten maken
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 08 aug 2015, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#3142161
hannabelgje schreef: Zoë heeft met die warmte ook een rodere tong en slijmvliezen. Bij te weinig zuurstof krijgen ze juist bleke slijmvliezen dacht ik.
Klopt, maar wat ik gelezen heb hebben ze dan eerst rodere slijmvliezen en tong.
smulpaap schreef: Scherp waargenomen  ;) En gelijk heb je dat je even naar Chendo laat kijken

Sterkte !  :-*
Ik vertrouw het gewoon niet. Stembandverlamming is in 2013 nagekeken door Mandigers dmv EMG en bronchoscopie en dat had hij niet. Ik weet niet of zich dat nog kan ontwikkelen natuurlijk.
#3142162
Een donkere tong wordt oa veroorzaakt door een teveel aan energie (hitte).
Na een speursessie heeft Scott het ook.

In afwachting van de foto's zou ik 'm hoestdrank geven en zorgen dat hij z'n warmte goed kwijt kan.
#3142207
pluk schreef: Een donkere tong wordt oa veroorzaakt door een teveel aan energie (hitte).
Na een speursessie heeft Scott het ook.

In afwachting van de foto's zou ik 'm hoestdrank geven en zorgen dat hij z'n warmte goed kwijt kan.
Hij heeft nu tijdens de wandeling een goed natgemaakte cooljas aan. En als ik terugkom spoel ik zijn voeten af met koud water.
Ik ontdekte zojuist ook aan de binnenkant van zijn lip net onder zijn neus een paar hele rare zwellingen (ook heel rood). Bij Balou ook gekeken en die heeft dit helemaal niet.
Door Lil
#3142212
tt-tjes schreef: Hij heeft nu tijdens de wandeling een goed natgemaakte cooljas aan. En als ik terugkom spoel ik zijn voeten af met koud water.
Ik ontdekte zojuist ook aan de binnenkant van zijn lip net onder zijn neus een paar hele rare zwellingen (ook heel rood). Bij Balou ook gekeken en die heeft dit helemaal niet.
als je de voeten afspoelt, dan slaan de aders dicht door de kou en kan hij de warmte slechter kwijt. Dus of dat slim is weet ik niet.
#3142216
Lil schreef: als je de voeten afspoelt, dan slaan de aders dicht door de kou en kan hij de warmte slechter kwijt. Dus of dat slim is weet ik niet.
Oké, ik meen altijd gelezen te hebben dat dit goed is als ze het warm hebben. Het is niet echt heel koud water, ik heb een bak naast de deur staan en daar zet ik hem ff in met zijn poten.
#3142234
Fenixjuh schreef: Ik had ook het idee dat het dan bleker werd.. Heel veel succes voor morgen, hopelijk wordt er iets gevonden waar iets tegen gedaan kan worden  :-*
Bij oververhitting worden slijmvliezen en tong eerst donkerrood tot paars, als de hond vervolgens in shock raakt worden ze bleek/grauw
tt-tjes schreef: Oké, ik meen altijd gelezen te hebben dat dit goed is als ze het warm hebben. Het is niet echt heel koud water, ik heb een bak naast de deur staan en daar zet ik hem ff in met zijn poten.
Als er sprake is van warmte/hitte (hijgt ie ook veel?) dan zou ik vooral ook de nek, oren, lies en oksels koelen. Hier liggen de bloedvaten het dichts onder de huid. Om de bloedsomloop te stimuleren kun je de voetzooltjes masseren.
Heb je al gecontroleerd op koorts?

Kunnen de bultjes onder de lip insectenbeten zijn?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door