Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Claudia_
#3141782
Lange tijd geen problemen of vragen gehad voor op dit forum, maar wel meegelezen ;)

Nu hebben we alleen wel een klein probleem met onze bullmastiff. Sinds een paar dagen eet ze gewoon niet meer. Ze krijgt normaal altijd Darf (verschillende versies) en het begon er mee dat ze de wild variant niet meer wilde. Dag later wilde ze de rest ook niet meer eten. Heb toen nog Duck gehaald om te proberen: wilde ze ook niet meer hebben. Snuft er een beetje aan en loopt dan weg.

Paar brokjes geprobeerd: eet ze een paar happen van en een dag later wil ze dat ook niet meer hebben, etc, etc.

Hebben nu een zak Simpsons in huis, maar daar eet ze dus ook niet meer van.
Gisteravond beetje kip met rijst aangeboden en de kip eet ze er dus wel tussenuit met per ongeluk een beetje rijst.

We zijn bij de dierenarts geweest en die dacht dat ze schijnzwanger was (ik was er niet bij, maar zo bracht mijn vriend het) en daar hebben we spul voor gekregen. Gisteren alleen in haar keel gespoten, maar dat komt er met overgeven weer uit. Ze spuugt overigens alleen gal. Oogt niet echt ziek, maar is wel rustiger dan normaal en vertoont wel iets ander gedrag. (aanhankelijker, klein en opgerold in de mand liggen, ineens probeert ze weer op de bank te kruipen, gaat soms in hoekje zitten)

Koekjes en plakjes ham enzo wil ze wel eten  ::)

Drinkt ook slecht, drinkt eigenlijk alleen als ze paar happen heeft gegeten (zoals gisteren van die kip)

Hoort dit bij een schijnzwangerschap? Is het kieskeurigheid? Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik er mee aan moet... iemand tips, of herkenbaar?
Door Danny
#3141786
Wanneer is ze loops geweest dan?
Zijn haar tietjes opgezet?

Zou heel goed kunnen hoor dat het van de schijnzwangerschap af komt, daar kunnen ze echt last van hebben.
De beschrijving  die je geeft over de aanhankelijkheid past daar absoluut bij.

Niet mutsig doen met haar, vooral lekker bezighouden, veel wandelen, zwemmen enz.
Moet dan weer overgaan.
Door Lizzy
#3141788
Heeft ze koorts? Hoe oud is je Bullmastiff? Hoe lang geleden was ze loops? Ik neem aan dat je dierenarts ook gechecked heeft of ze geen baarmoederontsteking heeft? En zo ja, hoe?
Door Claudia_
#3141793
Ze had eergisteren geen koorts toen we bij de dierenarts waren. Hoe dat nu is weet ik niet, zou ik straks nog even kunnen meten.

Ze was eind mei loops, dus qua tijd zou het volgens mij wel kunnen geloof ik? En in november wordt ze 2 jaar.

Baarmoederontsteking hebben ze volgens mij niet op gecontroleerd, maar zal dat zo nog even navragen. Hebben wel de soepelheid e.d. van de buik gevoeld, en dat was verder wel prima.

Echt opgezet zijn haar tepels/tietjes niet, wel beetje hangerig.

Vorige keer was ze ook wel soort van schijnzwanger, maar toen heeft ze 2 kussens vakkundig gesloopt en at ze verder prima, ken dit gedrag dus niet echt, maar het kan wel kloppen dus. Kunnen ze wel tijdje zo zonder eten dan?
Door Lizzy
#3141802
Als ik jou was zou ik haar heel erg scherp in de gaten houden en een echo van de buik laten maken ivm baarmoederontsteking. Want sloomheid en niet willen eten past in het plaatje van baarmoederontsteking. Nu zie je vaak dat teven meer gaan drinken. Maar dat hoeft niet! En je ziet ook vaak koorts. Maar ook dat hoeft niet. Soms kun je het voelen aan de buik. Maar net zo makkelijk ook niet. Vaak is er uitvloeiing. Maar als het om een gesloten BMO gaat, zie je die vaak niet. Teven die net loops zijn geweest en gek gaan doen: waakzaamheid geboden. Het kan ook van de schijnzwangerschap komen hoor. Maar dat hoeft dus niet.
Door Claudia_
#3141816
Ze is nog wel waaks en wil de katten van de buren nog wel killen... dronk net ook wel. Zal het inderdaad in de gaten houden!

niet eten kan wel voor een paar dagen? (in het ergste geval?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door