Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tapas
#3141633
Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt, onze hond (16 maanden oud) heeft sinds kort kloofjes in haar neusvleugel. Momenteel ben ik de neus aan het insmeren met kokosolie en dat lijkt wel te helpen.

Ik weet helemaal niet of het er mee te maken kan hebben, maar ze is pas geleden voor de eerste keer loops geweest. Hierna heeft ze een melkklierontsteking gehad. De DA gaf hier antibioticum voor en een ontstekingsremmer.

Zou het met de weerstand kunnen te maken hebben ? Of met de hormoonhuishouding ?  Ze is momenteel ook echt aan het "mutsen" met haar eten.  Of zou het vitaminegebrek kunnen zijn ? Daarstraks heb ik weer contact gehad met de DA en zij raadde aan om nog het nog even aan te kijken. Indien het erger wordt, natuurlijk meteen contact opnemen.

Iemand ervaring met dit "probleempje" ?
Door Lizzy
#3141767
Ik heb dit nog niet eerder gehoord/meegemaakt. Het zou met de weerstand te maken kunnen hebben. Of met de hormonen. Ik weet het niet maar onlogisch klinkt het niet. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat ze loops was, maar misschien is ze nu schijnzwanger. Ik zou extra visolie door haar eten doen. En ik zou zelf een olie op de neus smeren die heel rijk is aan vitamine E. Dus bijv. tarwekiemolie mengen met wat olijfolie en dat smeren.
Door Tapas
#3141796
Dank je voor je antwoord.  :)

Zelf had ik er ook nog nooit van gehoord, laat staan, dat ik het gezien had.

Ik ben nu aan het afwisselen met de kokosolie en aloë vera balsem...... en het lijkt de goede kant op te gaan.

Voor de weerstand ben ik nu met de colostrumtherapie bezig. Dit om haar darmflora weer optimaal te maken, want dat zal wel even een "opdonder" hebben gehad met die antibioticum.

Wat is de functie van de visolie ? Is dit om ontstekingen tegen te gaan of heeft een andere werking ?
Door Lizzy
#3141801
Ja, omega 3 vetzuren werken ontstekingsremmend. En hebben een gunstige uitwerking bij huid issues. Het wordt ook bijv. aangeraden als je hond Lupus heeft.
Door Tapas
#3141948
[quote="hannabelgje"]
Watvoor hond is het? Zie je ook gekke plekjes rond de bek/lippen? Onze Duitse herder had het nl ook.
[/quote]

Het is een groenendaeler. Ik zie tot nu toe geen gekke plekjes rond de bek/lippen.
Is jouw hond er vanaf gekomen en wat heb je gedaan om het te laten verdwijnen ?
Door hannabelgje
#3142101
We smeerden haar neus in met een zalfje. Is geloof ik vanzelf over gegaan. Ze had het steeds in een bepaald seizoen dacht ik. Is alweer heel wat jaartjes geleden dus ik weet het niet meer precies.
Door Tapas
#3142258
Dat is dan wel weer geruststellend. Ik was op Google gaan kijken. Dat kan je beter niet doen,want je ziet de ergste dingen voorbij komen. We vertrouwen op een goede afloop  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door