Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Desiré88
#3141676
Bij Bruce mijn chihuahua hebben ze een peri-anale tumor ontdekt waarvan ze nog niet weten of die goed of kwaadaardig is die vrijdag verwijderd word.
Hij had een wondje waar troep uitkwam en waarvan ik eerst dacht dat het een ontsteking of een fistel was.
Hij heeft een ab kuur gehad om te kijken of het minder zou worden in geval van een onsteking en als dat niet gebeurde de DA al zei dat ik rekening moest houden met een tumor. Ik hem bloed laten prikken, wat helemaal goed was en longfoto's laten maken ( aangezien ik gelijk in de paniekmodus schoot :-X ) waar wel plekjes op te zien waren maar waar ze niet van kunnen zeggen of het verkalking is of toch mogelijk kleine uitzaaiingen dus dat is afwachten op het pathologisch onderzoek na de operatie.

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met peri-anale tumoren en een operatie?

Groetjes Desiré
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3141694
niet met operatie..... maar eentje van mij heeft er een stuk of 6.... als je ze operatief laat verwijderen heb je grote kans dat er toch terug komen.... ze groeien dmv hormonen.....
dus omdat die van mij 11 jr is en al heel wat heeft... laat ik hem niet castreren maar heb een implantaat laten zetten...
de tumortjes groeien id niet meer en er komen tot nu toe er geen meer bij...
voorheen als ze groeide dan beet ie ze er zelf af...met alle gevolgen van dien... nu blijft ie er keurig van af
Door Desiré88
#3141697
Nou is Bruce al een aantal jaren gecastreerd (sorry vergeten erbij te zetten) want anders had ik ook inderdaad een implantaat laten zetten..
Bij jou hond waren ze dus duidelijk aan de buitenkant te zien dat ie ze er zelf afbeet? Bij Bruce zit er alleen een gaatje aan de buitenkant (waar waarschijnlijk een ontsteking zat, het is mij niet opgevallen :-[ )en het 'bultje' aan de binnenkant.
Door Desiré88
#3141709
[quote="Me and my boys!"]
Ja id.  Een rijtje aan de buitenkant
Ze zitten er nog maar groeien of vermeerderen niet meer
[/quote]

Gelukkig dat ze niet meer groeien en er niet meer bijkomen.
Laatst gewijzigd door Desiré88 op wo 05 aug 2015, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door