Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3141553
Vandaag zijn er twee pakjes bezorgd bij ons thuis.
Ze pasten in de brievenbus helaas, anders had meneer de postbode ze mooi mee terug mogen nemen.

Ons adres klopt. Straat, huisnummer, postcode en plaats. 1 pakje is van ene Jet, het andere van ene Herman.
Google leert me dat het foute boel is. Mijn buurman heet geen Herman, de buurvrouw geen Jet. De achternamen komen ook niet uit onze straat.

Dus, ik bel de politie om te vragen wat ik nu het beste kan doen. Retourneren via de webshop waar het van af komt en in geen geval meegeven als het wordt opgehaald. Want dat is wat er gebeurd: iemand besteld op een ander adres een duur pakket. Dat wordt nerjes thuisbezorgd bij de nietsvermoedende bewoner. Later gaat de deurbel en komt iemand het pakketje ophalen. Soms zelfs verkleed als postbode.
Je pakket is daarmee weg, maar de factuur belandt later op jouw deurmat. En daar komt ook de herinnering en de deurwaarder uiteindelijk uit.

Dus, ik maak de enveloppe voorzichtig open om te weten te komen waar het vandaan komt. Er blijkt een duur horloge in te zitten, plus armbanden, oorbellen en kettingen van Swarofski spul. Er zit geen factuur bij maar de waarde blijkt (te bekijken via de betreffende webshop) enorm. Dat je zo iets überhaupt onverzekerd verzendt!  :o

Maar goed. Ik neem contact op met de webshop. Of althans, dat probeer ik.
Telefoonnummer is niet in gebruik en de mail komt terug (niet af te leveren). Ik kan dus niet via de webshop retourneren.

Dus.....

Wat nu? De politie doet er niets mee, want er is (nog) geen misdrijf gepleegd. Ik zit niet op een factuur te wachten. Voor alsnog heb ik nog niemand aan huis gehad om het op te halen.
Ik vind het best een risico om het zonder retourformulier in de bus te gooien met "retour afzender". Of ik zou dat al aangetekend moeten doen of zo.
Wordt helemaal zenuwachtig van dit gedoe. Gets!
Laatst gewijzigd door Hope op di 25 aug 2015, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
#3141558
Wat er ook gebeurd, niets aan iemand meegeven. En iets dat je niet besteld hebt hoef je toch niet te betalen? Laten ze maar komen om hun geld. De webshop schijnt niet te bestaan toch? Wie zou dan die factuur moeten sturen? Heel vreemd. Ik zou gewoon afwachten. (Sprak zei stoerrrrrr)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3141561
Ik zou helemaal niets doen. Jij hebt nergens om gevraagd, dus waarom ben jij verantwoordelijk voor retourzending?
Retourzenden zou ik niet doen, voor zover ik weet ben jij dan namelijk verantwoordelijk voor de goede retourzending. Vervolgens heb je discussie over dat pakje niet retour is gekomen of dat product defect of beschadigd is.

En als er iemand aan de deur komt zou ik glashard ontkennen dat ik iets heb ontvangen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3141563
pluk schreef: Ik zou helemaal niets doen. Jij hebt nergens om gevraagd, dus waarom ben jij verantwoordelijk voor retourzending?
Retourzenden zou ik niet doen, voor zover ik weet ben jij dan namelijk verantwoordelijk voor de goede retourzending. Vervolgens heb je discussie over dat pakje niet retour is gekomen of dat product defect of beschadigd is.

En als er iemand aan de deur komt zou ik glashard ontkennen dat ik iets heb ontvangen.
Dat zo'n beetje.. Het is jouw woord tegenover dat van de postbode, en ik heb vandaag gemerkt dat die niet zo snugger zijn in vakantie-tijd  ::) ::) (de vervanging dan)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3141571
Fenixjuh schreef: Dat zo'n beetje.. Het is jouw woord tegenover dat van de postbode, en ik heb vandaag gemerkt dat die niet zo snugger zijn in vakantie-tijd  ::) ::) (de vervanging dan)
Tenzij er voor getekend is heeft de post ook geen bewijs dat het op dat adres is afgeleverd. Op het geheugen van de postbode vertrouwen ze echt niet. Alsof die nog weet wat die precies vorige week in jouw bus heeft gestopt. Niet verzekekerd is voor de post, dikke pech, pakje weg.
Door TomsBorders
#3141572
Het beste bewaar je ze even bij iemand anders, en zolang je de goederen hebt, mogen ze die mooi op komen halen als er toch een factuur komt.
Hopelijk heb je ook de gegevens van de telefonist van de politie zodat deze jou vraagstelling kan ondersteunen. In principe is het niet op jou naam en zolang jij het niet gebruikt is er dus weinig te vragen aan jou.
Daarnaast heb je een webmailserver response dat de webshop niet bestaat (of in ieder geval het email adres) en in dat geval dus enig bewijs dat je moeite hebt gedaan voor retourneren wat jou helpt in het verdedigen als een eventuele retourneer tijd verstreken is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3141574
keetje schreef: Wat er ook gebeurd, niets aan iemand meegeven. En iets dat je niet besteld hebt hoef je toch niet te betalen? Laten ze maar komen om hun geld. De webshop schijnt niet te bestaan toch? Wie zou dan die factuur moeten sturen? Heel vreemd. Ik zou gewoon afwachten. (Sprak zei stoerrrrrr)
De webshop bestaat. Ik vind op internet een klantwaardering van een 3,2. 88,7% van de klanten heeft een klacht.
De webshop bestaat dus wel, alleen kan je niet met ze in contact komen. Het lijkt allemaal een beetje een tokkie-site te zijn.
Lizzy schreef: Heb je getekend voor ontvangst?
Nee, lag gewoon in de bus. Anders had ik niets getekend maar geweigerd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3141621
Lastige situatie.
Ik zou nog eens contact opnemen met de politie om aan te geven dat je geen contact k as n krijgen met de webwinkel en anders wellicht vragen bij de consumentenbond?
Ik zou in elk geval niets terugsturen voor ik contact zou hebben met de desbetreffende winkel
#3141629
Ik zou het in elk geval niet meteen retour sturen, dan ben jij verantwoordelijk voor de zending inderdaad.
Als het gewoon met de post is verstuur, dus zonder iets van een track & trace nummer kan er ook niet bewezen worden dat het bezorgd/afgeleverd is.

Ik zou nu nog niets doen; op het moment dat iemand, wie dan ook, het wil ophalen, zoveel mogelijk gegevens te pakken proberen te krijgen en anders een goede omschrijving van de persoon zodat je zodra facturen volgen je aangifte van oplichting kunt doen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door