Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3141515
Goed ik zoek dus op phytonics strezz
maar kom ook tegen puur rust, puur onrust, puur nervositeit.
Allemaal stressverminderaars.
Ik wil zorgen voor minder hoge levels van opwinding.
Maar blijkbaar is er veel voor te krijgen.
Wie gebruikt wat en wat zijn de ervaringen?
Door hamada
#3141518
Hier werkte de Puur rust (was volgens mij in het verleden Rustcompositum) goed in de periode met vuurwerk. In ieder geval een beetje meer kalmte zonder dat ze gedrogeerd waren.
Vppr hyperactieve Spike die ook epileptische symptomen heeft maar snel overprikkeld raakt, valt op dat hij sinds hij CBD olie gebruikt iets stabieler oogt. Nog steeds hyperdepieper, maar niet meer zo ongecontroleerd. Hij weegt 10 kilo en krijgt 2x per dag 2 druppels.
Door hannabelgje
#3141521
Puur rust en rustcompositum zijn twee verschillende middelen van verschillende merken. Hier de beste resultaten met rust compositum, maar dat is vrij vieze poeder. Ook goede resultaten met puur nervositeit. Dat zijn druppels en dus wat makkelijker toe te dienen.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door hamada
#3141564
Fijn te weten dat het nog hetzelfde heet. Haal dan vermoedelijk andere dingen door elkaar. :-[
Maar idd. dan hier ook goede ervaring met de Compositum, juist ook met heftige dingen als vuurwerk.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3141580
Ik heb er slechte ervaringen mee. Bij Oscar gingen alle remmen los en dat is niet helemaal handig als je juist wat rust in de tent probeert te krijgen. Hij had het eerst op puur geslachtsdrift en het duurde wel even voor we de link legden. Een dik jaar later op phytonic strezzz hetzelfde alleen nu herkenden we het sneller en hebben we eerder ingegrepen.

De meeste mensen hebben prima ervaringen met de middelen, maar ik plaats deze kanttekening toch, zodat je er wel rekening mee kan houden.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3141594
Dat is zeker goed om te weten.  ;)

Ik denk wel dat ik eerder voor druppels moet gaan dan voor poeder want als dat poeder niet lekker is ga ik het er niet in krijgen. Nouja druppels misschien ook niet.
ik wil het gaan gebruiken voor de hond die alles ziet door alles geprikkelt wordt en daar opwinding bij voelt, dus geen aandacht meer voor iets anders, mij bijv.  ;)
Gebruikersavatar
Door Margot
#3141615
Waarom ga je niet naar een goede homeopaat.
Dan weet je ook dat het middel helpt.
Norah krijgt nu ook een homeopatisch middel voor haar angsten.
Door Aprilsnow
#3142113
Kaio schreef: Dat is zeker goed om te weten. ;)

Ik denk wel dat ik eerder voor druppels moet gaan dan voor poeder want als dat poeder niet lekker is ga ik het er niet in krijgen. Nouja druppels misschien ook niet.
ik wil het gaan gebruiken voor de hond die alles ziet door alles geprikkelt wordt en daar opwinding bij voelt, dus geen aandacht meer voor iets anders, mij bijv. ;)
Wij hebben via Tannetje Chinese kruiden Chai Hu Shu Gan Tang. Haalt het hyper zijn wat uit de stuiterbal die op alles en niets reageert. Tijdje (kleine week) niet gebruikt omdat hij het zo goed deed op de schildklierhormonen maar hij kon al vrij snel zijn rust niet meer vinden. Na 1,5 week nu weer op de kruiden kan hij weer lekker ergens gaan liggen zonder helemaal hyper te zijn om de geluiden om hem heen.

Onze trainer gebruikt ook vaak Hilton Herbs Tranquility, ook een homeopatisch middel voor de zenuwen. Heeft hij hele goede ervaringen mee.
Door Irish
#3142242
Kaela schreef: Ik heb er slechte ervaringen mee. Bij Oscar gingen alle remmen los en dat is niet helemaal handig als je juist wat rust in de tent probeert te krijgen. Hij had het eerst op puur geslachtsdrift en het duurde wel even voor we de link legden. Een dik jaar later op phytonic strezzz hetzelfde alleen nu herkenden we het sneller en hebben we eerder ingegrepen.

De meeste mensen hebben prima ervaringen met de middelen, maar ik plaats deze kanttekening toch, zodat je er wel rekening mee kan houden.
+1 Zelfde ervaring met Kaatje. Zou het aan het ras liggen? :biggrin2:
Door signmodel
#3142310
Irish schreef: +1 Zelfde ervaring met Kaatje. Zou het aan het ras liggen? :biggrin2:
ik wilde al vragen of het aan de naam lag....... waarom heb ik dat ooit zo schattige hondje oscar genoemd ;) en natuurlijk heeft hij nog geen rustgevende middelen gekregen.

ik heb hier van alles geprobeerd en PUUR rust werkt voor max redelijk. de strezz en nervosoiteit doen weinig, in vuurwerkperiodes geef ik deze er wel bij ter ondersteuning .maxje gaat nu ook weer op de PUUR rust, hij heeft het door de hitte, onweer, slechter zien en horen even zwaar. het doet geen wonderen maar helpt hem wel sneller te herstellen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3142337
Irish schreef: +1 Zelfde ervaring met Kaatje. Zou het aan het ras liggen? :biggrin2:
Geen idee. Misschien wel aan waarom een hond onrustig of zenuwachtig is?
signmodel schreef: ik wilde al vragen of het aan de naam lag....... waarom heb ik dat ooit zo schattige hondje oscar genoemd ;) en natuurlijk heeft hij nog geen rustgevende middelen gekregen.
Tja, als je je een béétje had ingelezen, was deze enorme fout wel te voorkomen geweest ;D :P
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3143175
Margot schreef: Waarom ga je niet naar een goede homeopaat.
Dan weet je ook dat het middel helpt.
Norah krijgt nu ook een homeopatisch middel voor haar angsten.
euh omdat ik hier in de omgeving (nog) geen goede homeopaat ken...

Ik heb de strezz binnen, ik ga het zien. Ik houd wel in het achterhoofd dat het ook averechts kan werken.
We gaan het zien.

Binnen hoeveel tijd is bij de meeste honden iets te merken? Zowel positief als negatief?
Moet deze eerste week sowieso voorzichtig zijn met conclusies aangezien bij het ww een reu op mijn vastgebonden honden afliep en provoceerde, met alle gevolgen van dien :-X Gelukkig geen lichamelijke schades.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door