Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door terperlientje
#3141429
Onze dierenarts wilde ivy graag inenten voor de ziekte van weil. Zij legde mij uit dat je hier niet op kan titeren? Klopt dit. Zij vond deze enting wel heel belangrijk omdat er veel besmettingsbronnen en varianten waren.op het moment. Wat kunnen jullie mij hierover vertellen? Ik heb het dus ook nog niet laten doen
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3141469
terperlientje schreef: Onze dierenarts wilde ivy graag inenten voor de ziekte van weil. Zij legde mij uit dat je hier niet op kan titeren? Klopt dit. Zij vond deze enting wel heel belangrijk omdat er veel besmettingsbronnen en varianten waren.op het moment. Wat kunnen jullie mij hierover vertellen? Ik heb het dus ook nog niet laten doen
Beiden kloppen. Dan vraag ik mij af:
1, als er zoveel besmettingsbronnen zijn, vaccineert mijn hond zichzelf dan niet?
2, als er zoveel varianten zijn, waarom dan met Lepto4 maar tegen 4 varianten enten?

Succes met de link van Pluk doorlezen, dat is echt een goed topic ;)
Door Lizzy
#3141491
Fenixjuh schreef: Beiden kloppen. Dan vraag ik mij af:
1, als er zoveel besmettingsbronnen zijn, vaccineert mijn hond zichzelf dan niet?
2, als er zoveel varianten zijn, waarom dan met Lepto4 maar tegen 4 varianten enten?

Succes met de link van Pluk doorlezen, dat is echt een goed topic ;)
1. Dat weet nog bijna niemand. Het kan zijn dat je hond op de natuurlijke weg een afweer tegen Lepto opbouwt. Dat lijkt me niet geheel onlogisch aangezien onderzoek in Amerika uit heeft gewezen dat xx % van de honden (ik moet weer even opzoeken hoeveel % het ook alweer was) die niet gevaccineerd waren en wel gezond waren toch antistoffen hadden tegen Lepto. Maar ja, we weten het dus niet. Het kan zijn dat je hond normaal in water zwemt dat niet besmet is met Lepto, dan ineens een slootje induikt dat dit wel is en dan heb je dus kans op een zieke hond.

2. Omdat die vier de meest voorkomende zijn. En omdat 1 van de varianten in de enting veel voor komt en nogal ernstige ziekteverschijnselen geeft (de Icterohaemorrhagiae).
Gebruikersavatar
Door terperlientje
#3142645
Dank voor de info allen! Hier gaat niet ingeënt worden. Ze zwemt verder ook helemaal niet enzo, dus dat scheelt al wat. Ook hebben we vorig jaar het idee gehad dat ze er enorm op heeft gereageerd, heeft daarna echt een paar maanden best wel wat gespuugd enzo en niet goed in haar vel gezeten. Zelfs haar loopsheid (kan ook van stress zijn) die kort daarna zou zijn overgeslagen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door