Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door velduil
#3141054
Sinds de aanschaf van een andere auto kan/durf  mijn witte herder niet meer zelfstandig in de achterbak te springen, wie heeft er ervaring met een loopplank ? Welke is goed en nog redelijk te vervoeren ?

Gr Wim
Door Elvira
#3141059
IK heb er ooit 1 voor een oudere hond gekocht. Hij liep er wel van af, maar erin wilde hij liever een kontje. Mijn pup heb ik meteen geleerd de plank op en af te lopen en dat ging prima. Die van mij kun je in elkaar schuiven. Hij kan op de achterbank.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3141061
Nelson loopt in en uit de auto met een plank. Ik heb eens een filmpje gezien waarbij je goed zag hoe de hond belast wordt met springen uit een auto.
Aangezien ik veel met de auto ga, meteen geleerd met plank.

Ik heb een uitschuifbare. Het merk zou ik even voor je moeten opzoeken.
Ideaal ding. Hij past ingeschoven achter de voorstoelen of zelfs dwars in de kofferbak. Hij is goed antislip en ik kan hem met 1 hand in- en uitschuiven (handig met een riem in je handen), en makkelijk met 1 hand tillen.
Door Anne in Zweden
#3141074
Hope schreef: Nelson loopt in en uit de auto met een plank. Ik heb eens een filmpje gezien waarbij je goed zag hoe de hond belast wordt met springen uit een auto.
Aangezien ik veel met de auto ga, meteen geleerd met plank.

Ik heb een uitschuifbare. Het merk zou ik even voor je moeten opzoeken.
Ideaal ding. Hij past ingeschoven achter de voorstoelen of zelfs dwars in de kofferbak. Hij is goed antislip en ik kan hem met 1 hand in- en uitschuiven (handig met een riem in je handen), en makkelijk met 1 hand tillen.
Ik ben nu ook wel benieuwd naar het merk! :biggrin2:
Door zurca
#3141129
Wij hebben sinds een maand of 5 een loopplank voor de honden. Ze worden wat ouder en in/uit de auto komen ging wat moeizamer, tillen vinden ze eng dus een loopplank gekocht. Met het verwachtingspatroon dat we het ding naar alle waarschijnlijkheid niet zouden gebruiken omdat ik dacht dat ze het doodeng zouden vinden. Ik zocht dus een niet al te dure plank maar ook niet een "prulding" want stel dat ze er wel gebruik van zouden maken ::)

Afijn, wij hebben deze; http://www.dierenverblijf.com/fietskarr ... tstof.html
Past achter de stoelen verder misschien niet het handigste model maar het doet wat het moet doen.

Het koste even wat oefenen en veel, heel veel worst maar ze durven beide de plank te gebruiken!
Eerst bijna plat op de grond en dan oefenen, volgende stap werd buiten tegen de opstapjes naar onze tuinpoort toe;

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3141140
Ik heb een houten, opvouwbaar, van Zooplus. Ideaal. Toen gekocht omdat -vooral met regen  :biggrin2: - vier hondjes in- en uit de auto tillen mij teveel en vooral te nat was.
Nu nog maar drie hondjes en zolang het droog is, til ik ze weer. Maar als het weer natter wordt, gaat de plank weer in de achterbak  ::). Eenmaal in de auto droog ik ze (zelf droog staand onder de achterklep, ideaal) gewoon goed af.
Overigens geen enkel probleem voor de hondjes. Uiteraard was het even wennen en moest ik ze sturen, maar zelfs blinde Kruimel loopt er keurig overheen.
Door petralita
#3141163
hier ook een houten opvouwbare.
nadeel is dat ik de lengte net te kort vind, dus te stijl.
is de hond zwak of is het nat, dan is de plank (ondanks de antisliplaag) glad.
Door Anne in Zweden
#3141179
Yvonne K schreef: De donkere strips die je op de plank ziet zijn de antislipstroken.
O, oeps, ik bedoelde eigenlijk die loopplank van Zurca. Verkeerd gequoot! ;D Dat die plank van jou wel antislip heeft, zag ik ook zonder beeldscherm wel.  :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3141180
zurca schreef: Wij hebben sinds een maand of 5 een loopplank voor de honden. Ze worden wat ouder en in/uit de auto komen ging wat moeizamer, tillen vinden ze eng dus een loopplank gekocht. Met het verwachtingspatroon dat we het ding naar alle waarschijnlijkheid niet zouden gebruiken omdat ik dacht dat ze het doodeng zouden vinden. Ik zocht dus een niet al te dure plank maar ook niet een "prulding" want stel dat ze er wel gebruik van zouden maken ::)

Afijn, wij hebben deze; http://www.dierenverblijf.com/fietskarr ... tstof.html
Past achter de stoelen verder misschien niet het handigste model maar het doet wat het moet doen.

Het koste even wat oefenen en veel, heel veel worst maar ze durven beide de plank te gebruiken!
Eerst bijna plat op de grond en dan oefenen, volgende stap werd buiten tegen de opstapjes naar onze tuinpoort toe;

Afbeelding
In de herkansing dus :biggrin2: : heeft deze loopplank antislip?
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3141185
petralita schreef: hier ook een houten opvouwbare.
nadeel is dat ik de lengte net te kort vind, dus te stijl.
is de hond zwak of is het nat, dan is de plank (ondanks de antisliplaag) glad.
Ow, die van mij is niet glad, er zitten -vrij platte- dwarslatjes op. Dus wel grip, zonder dat het gelijk opstakels worden voor die paar centimeter hoogte van mijn terriers  ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door