Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sella
#3138156
Ik kreeg bij een bestelling van cbdolie een potje cbdzalf. Dit heb ik op de ellebogen van Buffel gesmeerd, ook op de eeltplekjes op zijn achterpoten die al stuk waren.
Het is onvoorstelbaar donderdag heel groot en stuk, nu rustig en dicht. 1 keer gesmeerd!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3138267
Hij laat het tot nog toe goed toe gelukkig. Het zou wel even duren voordat het verbeterd is mij voorspelt, dus we gaan rustig even verder. Als het na de vakantie van de dierenarts nog niets verbeterd is kan ik eens informeren naar de cbdzalf. Ik wist niet dat dat ook in zalf vorm bestond.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3138289
sella schreef: Ik kreeg bij een bestelling van cbdolie een potje cbdzalf. Dit heb ik op de ellebogen van Buffel gesmeerd, ook op de eeltplekjes op zijn achterpoten die al stuk waren.
Het is onvoorstelbaar donderdag heel groot en stuk, nu rustig en dicht. 1 keer gesmeerd!
dat wilde ik juist zeggen ....
ik bestel het via brigit van facebook (homemadeCBDolie)
Door sella
#3138328
Kaela schreef: Hij laat het tot nog toe goed toe gelukkig. Het zou wel even duren voordat het verbeterd is mij voorspelt, dus we gaan rustig even verder. Als het na de vakantie van de dierenarts nog niets verbeterd is kan ik eens informeren naar de cbdzalf. Ik wist niet dat dat ook in zalf vorm bestond.
Ik houdt voor hem speciaal een dagboek bij van onszelf en de honden over de cbdolie, en thc olie, andere vormen van cbd en thc. Zodat hij ook andere dieren kan helpen die niet op de reguliere pijnstilling reageren, en ook chronische huidklachten ect.
Ik had het niet geweten dat het zo goed hielp, daar ik 10 euro voor een potje van 10 ml zo duur vindt dat ik het niet had geprobeerd. Nu merk ik zoveel aan werking van de zalf. Qua pijnplekken( gaat makkelijker bij een gladhaar) tot rectale zwelling na erge pijnlijke verstopping bij Buffel.
Ik heb nu goedkoop en legaal aan 500 gram trompetol kunnen komen, daar ben ik tinctuur van aan het maken, en ga zeker zelf zalf maken.
Je kan ook gewoon googelen wietzalf maken, je hoeft met trompetol niet te verwarmen, want er zit geen thc in.
Door hamada
#3138882
Ik heb de instructie van Doug Kramer voor het maken van tinctuur. Ik gebruik daarvoor de Trompetol en een slowcooker voor een CBD tinctuur.
Als iemand weet hoe een download hier op BP te plaatsen is, is het misschien iets om in de bibliotheek te zetten?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3140499
De rechterkant is gelijk gebleven, de linkerkant (waar hij de mouw 4 weken aan heeft gehad) is 2 keer zo groot geworden in de afgelopen week  :-\. En het drie maal daags zalven is niet een heel groot succes, hij heeft al een paar keer durven happen. Met geduld en beleid lukt het wel, maar omdat het voor het wandelen moet is ie al opgewonden en dan is zalven gewoon niet zo handig.

Dus ik heb cbdzalf besteld. Hoop het met een dag of wat in huis te hebben en dan maar hopen dat het zulk goed resultaat geeft als jullie zeggen. Anders gaat het toch wel heel erg vervelend worden  :(
Door sella
#3140503
Ik wens het zo voor je ventje. Echt het is onvoorstelbaar, ik heb net zelf cbd zalf gemaakt.
Mijn moeder heeft harde nare littekens in haar gezicht van de kankerverwijderingen.
1 keer smeren maakte het van wit naar huidskleur, nare andere littekens ook veel zachter.
Door alleen de zalf fysiek ook minder pijn.
Wie weet doet het dan ook wat voor de pijn in zijn rug. Nee heb je en ja wens ik je.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3140575
Hope schreef: Als het open is: acederm spray prikt echt gigantisch. Echt héél, héél erg.
Ik zou gaan voor een tube zalf.
Vreemd  ???
Ik heb heel andere ervaringen met de spray. Ik gebruik het al wel 30 jaar bij mijn paarden, maar ook bij de geiten. Nog nooit enige reactie gezien wat op pijn zou kunnen duiden.
Ook spuit ik het altijd op mezelf als ik in de stal ben en me ergens aan open haal (geen zin om naar binnen te lopen voor wat anders). Ik heb de ervaring dat je er absoluut niets van voelt. Ja, hoogstens een beetje koel omdat het uit een spuitbus komt.
Door Lil
#3140619
Doranto schreef: Vreemd  ???
Ik heb heel andere ervaringen met de spray. Ik gebruik het al wel 30 jaar bij mijn paarden, maar ook bij de geiten. Nog nooit enige reactie gezien wat op pijn zou kunnen duiden.
Ook spuit ik het altijd op mezelf als ik in de stal ben en me ergens aan open haal (geen zin om naar binnen te lopen voor wat anders). Ik heb de ervaring dat je er absoluut niets van voelt. Ja, hoogstens een beetje koel omdat het uit een spuitbus komt.
Het is al jaren terug maar ik vond de spuitbus bij mijzelf ook prikken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3140673
Nou ja, of het nou wel of niet prikt, spuitbus of zalf, het is alleen maar erger geworden. En ik kan niet én zalven én de mouw aan, want die krijg ik niet drie keer per dag aan en uit om te kunnen zalven.

De cbdzalf is besteld, ik hoop het snel binnen te hebben.
Door Lil
#3140733
Kaela schreef: Nou ja, of het nou wel of niet prikt, spuitbus of zalf, het is alleen maar erger geworden. En ik kan niet én zalven én de mouw aan, want die krijg ik niet drie keer per dag aan en uit om te kunnen zalven.

De cbdzalf is besteld, ik hoop het snel binnen te hebben.
Jee ik krijg nu pas mee dat het steeds erger wordt ipv minder. Zou het misschien andersom moeten? Laten drogen ipv zacht houden? Of moet hier zalf op voor de genezing? Niet goed dat het erger is de arme man.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3140765
Lil schreef: Jee ik krijg nu pas mee dat het steeds erger wordt ipv minder. Zou het misschien andersom moeten? Laten drogen ipv zacht houden? Of moet hier zalf op voor de genezing? Niet goed dat het erger is de arme man.
Tot nog toe werkt niets. Heb ook leem erop gedaan, hielp ook niet. Honingzalf, calendula, a vogel zalf hielp niets, mouw hielp niet.

Het is nu nog steeds niet dramatisch, maar het duurt wel al heel erg lang en ik ben wel heel bang dat het verder de verkeerde kant op gaat. Dan heb ik echt een probleem  :(.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door