Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3140460
Het is vandaag internationale Helmet Awareness Day.

Oftewel: er wordt aandacht gevraagd voor het dragen van een helm tijdens (gevaarlijke) sporten.
Mijn vraag voor vandaag is: draag jij een cap/helm tijdens het sporten en waarom?

Ik draag echt altijd mijn cap als ik op paard zit, en zelfs als ik op de grond werk met paarden die kunnen steigeren.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3140467
Ik ook. Ik voel me bloot zonder helm op het paard.

En vanuit mijn stage heb ik ook een handschoenen tik opgelopen. Ik heb vrijwel altijd handschoenen aan als ik halstertouwen of longeerlijnen vast heb. En ook als ik de speurlijn vast heb.

Dat zag er leuk uit na 4 maanden stage in de zomer, met vrijwel de hele dag een lange broek, hemdje, helm en handschoenen. Ik had een nogal apart gebruind patroontje  ;D
Door Mijati
#3140478
altijd een cap als ik te paard ga.
Je hebt immers maar een hoofd en een stel hersenen, gebeurd daar wat mee, dan heb je daar de rest van je leven last van (heb ik al, maar erger wil ik graag voorkomen).
Door eelke
#3140480
Altijd, te paard. Voelt anders net zo gek als autorijden zonder gordel. Ook dat doe ik al niet eens zonder ook al hoef ik m alleen maar te verzetten.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3140505
Vroeger bij geen van mijn paarden ooit een helm gedragen tijdens het rijden. Ik droeg altijd een baseball-petje. Ik vond het ook altijd een beetje dom staan als je op de western manier rijdt. Een jaar of 10 geleden heb ik het eens een korte tijd geprobeerd met een cap, maar kreeg steeds barstende hoofdpijn. Sinds een jaar of 5 heb ik nu een andere cap, die je zelf kunt instellen. Daar krijg ik geen hoofdpijn van, dus draag hem nu wel. Voornamelijk eigenlijk omdat manlief het wil.
Door Borke
#3140506
eelke schreef: Voelt anders net zo gek als autorijden zonder gordel. Ook dat doe ik al niet eens zonder ook al hoef ik m alleen maar te verzetten.
Dat doe ik ook, zelfs voor een paar meter rijden...
Verder sport ik niet, dus geen helmen.

Ik heb een enorme hekel aan een helm trouwens, meteen je hele haar platgedrukt, maar op de brommer deed ik het in mijn vorig leven ook altijd en toen reden er nog zat mensen zonder...
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3140509
Borke schreef: Dat doe ik ook, zelfs voor een paar meter rijden...
Verder sport ik niet, dus geen helmen.

Ik heb een enorme hekel aan een helm trouwens, meteen je hele haar platgedrukt, maar op de brommer deed ik het in mijn vorig leven ook altijd en toen reden er nog zat mensen zonder...
Dat heb ik nou ook altijd ::) :biggrin2:

In auto en vrachtwagen altijd gordel om en op de scooter altijd helm op. Niet helemaal waar trouwens, als ik moet manoeuvreren doe ik altijd de gordel af, maar goed, uit het raam hangen is wat lastig met gordel om.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3140514
eelke schreef: Altijd, te paard. Voelt anders net zo gek als autorijden zonder gordel. Ook dat doe ik al niet eens zonder ook al hoef ik m alleen maar te verzetten.
+1
Op manege gereden waar het overigens ook gewoon verplicht was met cap te rijden maar vond het ook de normale zaak van de wereld. Net als dat auto verzetten met gordel om  ;D

Verder met sporten geen helm maar denk dat ik dan ook heel vreemd aangekeken zou worden bij steps en yoga  ;D
Door sella
#3140516
Met cap, heb ik al genoeg levens zien redden.
Fietsen doe ik niet in het buitenland, fietsen sowieso alleen het dorp, en nee dan geen helm.
Als ik iets anders ga doen dat een helm verstandig is dan zal ik die dragen.
Door Lil
#3140519
In mijn jeugd zonder cap paard gereden en daarna verstandiger geworden. Nu rijd ik al jaren niet meer en ga dat ook niet meer doen.

Wel onlangs een fietshelm gekocht, want dat is toch wel handig. Ik schrok toen ik laatst 42 aflas. Dat is zooooo snel! En dat met bijremmen de berg af wat als je hem gewoon laat lopen?
Door sella
#3140520
Ik rijd geen paard hoor, doe wel grondwerk met paarden om aan mensen te laten zien hoe je makkelijk een band met je paard opbouwt en hem zo langzaam aan went aan het aanraken, evt aanleren zadel ect. Een keer je paard in paniek steigeren, verkeerd neer komen, nee ik doe wel een cap.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3140524
Lil schreef: In mijn jeugd zonder cap paard gereden en daarna verstandiger geworden. Nu rijd ik al jaren niet meer en ga dat ook niet meer doen.

Wel onlangs een fietshelm gekocht, want dat is toch wel handig. Ik schrok toen ik laatst 42 aflas. Dat is zooooo snel! En dat met bijremmen de berg af wat als je hem gewoon laat lopen?
Dan krijg je het effect van profrenners die tegen de 100 km per uur naar beneden kunnen denderen volgens mij (waarbij helm ook nog niet heel lang verplicht is)
Door smulpaap
#3140525
Lil schreef: In mijn jeugd zonder cap paard gereden en daarna verstandiger geworden. Nu rijd ik al jaren niet meer en ga dat ook niet meer doen.

Wel onlangs een fietshelm gekocht, want dat is toch wel handig. Ik schrok toen ik laatst 42 aflas. Dat is zooooo snel! En dat met bijremmen de berg af wat als je hem gewoon laat lopen?


Ja , dan ga je hard  :biggrin2: Wat ook een geweldige kick geeft hoor . Wij reden door het hooggebergte , spectaculaire afdalingen en dito uitzicht . Dus dan is een helm echt een must
En de wegen zijn echt anders dan hier in Ned.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door