Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Qwea
#3140114
Hoi!

Ik ga binnenkort op vakantie naar de Ardennen en Link gaat mee. Nu kan ik geen KVV meenemen van Den Helder naar de ardennen. We gaan om 09u weg en kunnen pas om 16u in het huisje. Geen worst die zolang goed blijft.

Ik kan nergens vinden waar ik in de buurt van of in malmedy zelf, KVV kan kopen. Weet iemand van jullie dat toevallig?
Door fransbulletje
#3140117
Wij nemen naar Denemarken gewoon kvv mee ook een reis van dik 8 uur.
In koelkrat met koelelementen blijft het prima bevroren, wel afhankelijk van de hoeveelheid die je mee moet nemen.
#3140138
[quote="pluk"]
bevroren kvv in een koelbox/tas met wat koelblokken erbij. Liefst dicht tegen elkaar aan liggen. Dat blijft echt wel lang genoeg bevroren hoor.
[/quote]

Ook van 9 tot 16?

[quote="fransbulletje"]
Wij nemen naar Denemarken gewoon kvv mee ook een reis van dik 8 uur.
In koelkrat met koelelementen blijft het prima bevroren, wel afhankelijk van de hoeveelheid die je mee moet nemen.
[/quote]
3 rollen. Hij doet met 1 rol 2 dagen.
#3140159
[quote="Qwea"]
Ook van 9 tot 16?
3 rollen. Hij doet met 1 rol 2 dagen.
[/quote]
Zeker weten dat het bevroren blijft. In de auto gewoon onder de rest van de bagage of achter een stoel stoppen, dus niet bovenop in de volle zon. En pas op het laatste moment uit de vriezer thuis halen. Evt. kun je de rollen bij elkaar nog even in alufolie doen.
Door fransbulletje
#3140164
[quote="Qwea"]
Ook van 9 tot 16?
3 rollen. Hij doet met 1 rol 2 dagen.
[/quote]

Als je het goed verpakt moet het kunnen. Goed bij elkaar verpakken in bijvoorbeeld bubbeltjesplastic met alufolie en koelelementen.
Wij hebben een keer 12 uur gedaan over de rit naar Denemarken ( 4 uur file bij Hamburg) en nog was het in de koelkrat met 10 rollen Carnibest -1 graden.
#3140268
vorig jaar een 7 tal dagen nog eens gaan kamperen met men 3 cockertjes , had een 25 tal rolletjes van 200 gram bij , allemaal verpakt in alu folie en in een frigobox gestoken met vriesvellen. heeft daar gewoon een week buiten in de lommer gestaan en heb alle dagen 1 vriesvel op de camping in het winkeltje laten invriezen en telkens verwisseld in de frigobox. de rolletjes waren na 3 dagen ontdooid maar deze bleven natuurlijk goed koud door het afwisselen van de vriesvellen , en dat was geen enkel probleem , er kan geen lucht aan het vlees en had verre van een geurtje , niks slecht te ruiken , zelfs op dag 7 niet.
dus in mijn ogen is dat geen probleem van voeding mee te nemen.
ik weet natuurlijk niet of dit bij elk merk gaat... 
en als dit niet was gelukt , daar waren supermarkten genoeg...
#3140408
Mijn voorgangers hebben het denk ik voldoende duidelijk gemaakt,  koelbox >  kvv erin > veel koelelementen erbij > eventueel afdekken met kranten dat isoleert als een gek > blijft wel 20 uur bevroren als je de koelbox niet opent tot je op de plats van bestemming bent.

Ik ga al jaren op vakantie naar Denemarken, Duitsland, en Frankrijk. Altijd kvv mee op bovenstaande manier, nog nooit problemen gehad.
#3142957
Koelbox open al in de vriezer zetten en pas met vertrek eruit halen, eventueel flessen water invriezen en meenemen.

rollen in koeltas in een koelbox leggen.

wellicht een ander idee, weet alleen niet of je ze weer goed uitelkaar krijgt???
in de koelbox, zakken water (gesloten) invriezen, de rollen erop leggen(zodat ze erin zakken). Dan zal het water (straks bevroren) er helemaal omheen zitten.
#3144988
Het probleem met de koeling is opgelost lees ik maar ik verbaas me over de tijd die je rijden moet.
Woon je in het noorden van het land. Zelf woon ik in Tiel en jaren op vakantie geweest in Luxemburg (vaak over Verviers gereden) en ik reed daar veel minder over (met vouwwagen). Denk niet dat het 2 en half uur uur rijden is. (235 km).
Met een beetje pech is er een race op Spa en is een deel van de route afgesloten. Je krijg dan een heerlijke weg door het bos.....not.

Grtz
Paul
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door