Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Koetjeboe
#3139607
Hallo

Hond heeft al geruime 3 weken klachten van gespannen buik en begon met oorontsteking
Bij de da concluderen ze veel gas en lucht
Ab gekregen en poeder 5 dgn later geen verbetering dus keus was bioptie vd darmen of prednison naast de ab kuur en poeder
Me keus ging als eerste naar prednison. .Zat me niet lekker dus volgende dag gevraagd voor foto daar zagen ze niks bijzonders alleen gas en lucht dus prednison doorgeven en ab kuur verlengd
verlengd
Omdat het niet beter ging na 3 dgn gebeld ze wouden infeitte weinig doen want prednison had wel 2 wkn nodig en moest geduld hebben dus second opinie gevraagd

Buik opnieuw onderzocht en bij voelen vd prostaat jankte hij en prostaat niet te voelen
Ze gingen urine testen wou niet was te geconcentreerd en uiteindelijk Bloedgeprikt
Alles was goedv leverwaarde dat kon door prednison Dus gelijk afbouwen en beginnen met emperid tabletten voor gassen en misselijkheid
Opnieuw geprikt 2 dgn na laatste prednison tablet en waarden waren zelfs wat hoger
Maar prostaat konden ze wel weer voelen en deed geen zeer meer

Nu vrijdag echO
Hond knapt sinds maandagmiddag op levendiger meer energie en meer boeren

Eet goed plast goed braakt niet geen koorts
Enige wat hij heeft is slomer en gespannen buik en is uit zijn doen

Wat kan het zijn waardoor zijn leverwaarde zo hoog zijn
Kreeg farmfood brokken daar kwam hij van aan en ben vorig jaar dieet programma gaan volgen met metabolic brokken ging goed na half jaar toch gewicht omhoog en veel ontlasting
Dus inmiddels al weer half jaar op farmfood

Sinds maandag overgestapt op vers vlees in overleg en gaat goed

Hij heeft in verleden vaker last vd oren gehad en onstoken anaalklieren

Moet ik me zorgen gaan maken?
Alles spookt door me hoofd
Is beagle 4.5 jaar gecastreerde reu
Gebruikersavatar
Door doranto
#3139674
Welkom hier  :)
Dat je overgestapt bent op rauw is in ieder geval een goede keuze. Het heeft wel tijd nodig dus je zult geduld moeten hebben. Ik zou voorlopig de eerste weken even niets doen en zijn lichaam de kans geven zich aan te passen. Zolang hij niet achteruit gaat, zou ik het dus rustig even de kans geven. Daarna voorzichtig met een ongiftingskuurtje beginnen, afhankelijk van hoe het dan gaat.
Wat voer je precies aan rauwe voeding?
Door Koetjeboe
#3139685
Was vergeten te melden dat zijn urine getest was maar enorm geconcentreerd was en te waterig dus ook laag kon komen door prednison

Sinds zondag ook rimadyl gekregen sinds gisteren ben ik gestopt om te kijken waardoor hij zich nu beter voelt em merk eigenlijk weinig verschil ( hij is beter te pas)

Geef schijven vlees  enerique normale variant 400 gram pd
Borrelt als idioot in buik maar ben dinsdag avond ermee begonnen nadat hij hele dag nuchter was ivm bloedprikken
Gebruikersavatar
Door doranto
#3139689
Koetjeboe schreef: Was vergeten te melden dat zijn urine getest was maar enorm geconcentreerd was en te waterig dus ook laag kon komen door prednison

Sinds zondag ook rimadyl gekregen sinds gisteren ben ik gestopt om te kijken waardoor hij zich nu beter voelt em merk eigenlijk weinig verschil ( hij is beter te pas)

Geef schijven vlees  enerique normale variant 400 gram pd
Borrelt als idioot in buik maar ben dinsdag avond ermee begonnen nadat hij hele dag nuchter was ivm bloedprikken
Dat is wel een merk dat ikzelf absoluut nooit zou geven  :-\
Je hebt bij rauw voer net als bij brokken ook heel veel troep. Niet alles is goed helaas.
Ik zou dan eerder voor de betere merken gaan zoals Darf, Carnibest, Tinlo en nog verschillende andere. Welke precies weet ik niet omdat ik zelf samenstel. Maar er zijn hier op dit forum veel mensen die kant-en-klaar rauw voer geven. Die kunnen je vast wel verder helpen hiermee.
Ook is het belangrijk om verschillende (goede)merken af te wisselen als je KVV voert. Het ene merk bevat nl. wat meer van het ene en een ander merk weer van het andere. Zo is de kan groter dat je hond niets tekort komt.
Laatst gewijzigd door doranto op do 30 jul 2015, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3139691
Koetjeboe schreef: Vers vlees is nu niet van belang welke best is of niet..
Me vraag was wat anders wat ik stelde :-\
Sorry, maar als de basis niet goed is (je voeding dus) heeft de rest niet veel zin. Ik zou eerst zorgen dat in ieder geval de basis op orde is. Dan heb je die (mogelijke) oorzaak in ieder geval alvast weggenomen.  ;)
Laatst gewijzigd door doranto op do 30 jul 2015, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3139696
Er zijn veel mogelijke oorzaken voor verhoogde leverwaarden. o.a. medicijngebruik, darmproblemen, ziekte van cushing, bloedarmoede, als je hond diaree heeft of overgeeft, kunnen de leverwaarden ook al verhoogt zijn.
Veel van deze oorzaken kunnen hun oorsprong hebben in de voeding. Daarom is het zo belangrijk om eerst te zorgen dat de voeding in ieder geval oke is. Met een beestje geluk, lost dat je probleem vanzelf op.
Door Koetjeboe
#3139697
Dat snap ik deze klachten had hij voordat ik eergisteren ben overgestapt.

Verhoogde ALT EN F waarde vd lever en enorme lage urine test
Röntgenfoto vertoont veel gas en lucht dat was voordat ik begon met dit vlees.
Door Koetjeboe
#3139700
Ben te snel met posten

Diarree niet gehad niet braken eet goed
Heeft wel veel honger is ook aan zware kant zelfs via dierenarts dieet programma gevolgd

Is begonnen tijdens de hitte nadat hij hondenijsjes kreeg zelf gemaakt..
Waardoor hij zich paar dgn erna anders gedroeg en oorontsteking heb die van zwemmen gekregen ws
Gebruikersavatar
Door doranto
#3139701
Koetjeboe schreef: Dat snap ik deze klachten had hij voordat ik eergisteren ben overgestapt.

Verhoogde ALT EN F waarde vd lever en enorme lage urine test
Röntgenfoto vertoont veel gas en lucht dat was voordat ik begon met dit vlees.
Juist! De kans dat het aan de voeding lag is dus heel groot. Heel goed gedaan van jou om over te stappen dus! Nu nog zorgen voor een wat beter en gevarieerder menu.
Door Koetjeboe
#3139709
Hoe zorg ik dan dat het menu gevarieerd word?
Eend lust hij niet..

Heb ook al farmfood rollen geprobeerd daar had hij veel ontlasting van
Ben helemaal niet thuis in vers vlees en ben al jaren aan klungelen ivm vele ontlasting pd
Met farmfood brok ging het goed mooie ontlasting niet zo vaak maar hij kwam aan.
Metabolic dieet gedaan ging goed afvallen maar wel 5x pd ontlasting en uiteindelijk kwam die alsnog weer aan dus weer op oude brok nu al weer half jaar en 1e oorontsteking sinds half jaar maar gelijk met de andere klachten

Leverwaardes zit me niet lekker
Oogt nu wel helderder uit de ogen is fitter buik is minder gespannen

Hoe kan je foto's hier toevoegen?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3139714
Koetjeboe schreef: Hoe zorg ik dan dat het menu gevarieerd word?
Eend lust hij niet..

Heb ook al farmfood rollen geprobeerd daar had hij veel ontlasting van
Ben helemaal niet thuis in vers vlees en ben al jaren aan klungelen ivm vele ontlasting pd
Met farmfood brok ging het goed mooie ontlasting niet zo vaak maar hij kwam aan.
Metabolic dieet gedaan ging goed afvallen maar wel 5x pd ontlasting en uiteindelijk kwam die alsnog weer aan dus weer op oude brok nu al weer half jaar en 1e oorontsteking sinds half jaar maar gelijk met de andere klachten

Leverwaardes zit me niet lekker
Oogt nu wel helderder uit de ogen is fitter buik is minder gespannen

Hoe kan je foto's hier toevoegen?
Je kunt het menu gevarieerder maken, door tegelijk een paar verschillende goede merken in huis te halen. Deze wissel je dan iedere dag af. Dus bijvoorbeeld vandaag Tinlo, morgen Carnibest, overmorgen weer een ander merk. Ook zou ik opletten dat er geen granen in de voeding zitten, dus even de etiketten lezen. Als je enkelvoudige KVV kiest (dus van één diersoort) zou ik ook zorgen voor afwisseling in verschillende diersoorten. Hoe meer variatie je aanbrengt hoe beter.
Als je hier op klikt: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/board,5.0.html vind je vast informatie over goed en minder goede merken.  ;)

Als je je heel erg ongerust maakt, en zeker wilt weten of er niets met de lever zélf aan de hand is, zou je een echo en/of leverbiopt kunnen laten doen. Als hij echter volgens jou zich niet echt ziek voelt, zou ik daar nog even mee wachten en eerst even kijken of het zich niet vanzelf oplost als hij voortaan goede voeding krijgt.
Je hondje kan blij zijn met zo'n zorgzaam baasje  ;)

Foto's kun je hier plaatsen door ze eerst te uploaden naar een foto-site en dan de link in je bericht te kopiëren. Als het goed is staat hier op dit forum ergens uitleg daarover. Ik zal het wel even voor je opzoeken en dan hier neer zetten. Momentje...
Door Koetjeboe
#3139716
Echo staat voor morgen al gepland...
Wou de dierenarts zowieso omdat de waardes nier lager werden ondanks dat prednison gestopt was sinds zondag.. Nu weet ik niet hoelang dat in bloed blijft wamt dinsdag is opnieuw geprikt

Hij heb buikpijn wilt gras eten en door het gas en lucht in de maag veroorzaakt dat wel een hoop natuurlijk want kan niet weg emperid medicijn reageert hij wel aardig goed op.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door